Strona 1 z 3

Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

: 29 gru 2009, 19:12
autor: JaroFix
Zainstalowałem wczoraj intercooler. Dzisiaj podczas inspekcji połączeń zauważyłem pewną ilość oleju za chłodnicą. :|

Zanim chłodnica była zainstalowana, fabryczny dolot również był zapaćkany oliwą.

Mam się nie przejmować, czy przejąć bardzo?

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

: 29 gru 2009, 21:32
autor: seburaj
bywa
ile przebiegu, ale tego realnego - nie licznikowego ? :mrgreen:

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

: 29 gru 2009, 22:29
autor: JaroFix
Tego realnego prawie 280kkm.

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

: 29 gru 2009, 22:48
autor: piter69A
turbina olej puszcza i nadaje sie już do wymiany/regeneracji.

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

: 29 gru 2009, 22:52
autor: seburaj
spokojnie z tą wymiana, a tym bardziej regeneracją

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

: 29 gru 2009, 23:11
autor: JaroFix
Jestem świadomy, że turbina kończy swój żywot, ale najpierw chciałbym zasięgnąć opinii mądrzejszych ode mnie. Być może tak ma być i niepotrzebnie histeryzuję.

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

: 29 gru 2009, 23:13
autor: kylon
Wszystko zależy ile tego oleju puszcza. Jak nieznacznie to nie stresuj się. Lepiej zbierać na nową niż u nas w kraju regenerować.

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

: 29 gru 2009, 23:29
autor: JaroFix
Trudno powiedzieć ile. Od wczoraj naparstek może by się uzbierał. Poza tym nie ma żadnych innych oznak zużycia. Po instalacji chłodnicy jakby dwa razy żwawsza.

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

: 02 sty 2010, 17:04
autor: robi55
no właśnie , jak tego oleju Turbina puszcza nie dużo czy można jezdzic dalej i z jaką szkodą jest to do Turbiny i silnika .

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

: 04 sty 2010, 14:12
autor: Damian
Naparstek to już dość sporo. Film olejowy (czyli lekka warstwa na powierzchni kolektora) jest w zasadzie normalny, ale jak się skrapla i olej pływa w dolocie to ja bym już myślał o regeneracji/kupnie nowej. Bo skończy się tak, że turbina puści całkowicie, zapoda olej do kolektora i silnik dostanie samozapłonu.

Zregenerować w PL da się dobrze. Niestety szukanie dobrego warsztatu może kosztować więcej niż nowe turbo :mrgreen:

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

: 04 sty 2010, 14:54
autor: Kwiatec
Damian siema byku :wink:

Regeneracja turbiny w pl to porażka koszta od 1000-2500 w wawie a nowe można zakupić nawet za 2500 mówię o firmie garret z którą to miałem doczynienia.
ps czasem ta delikatnie cieknąca pojeździ dłużej od tej regenerowanej. ja bym obserwował rozwój sytuacji :wink:

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

: 04 sty 2010, 15:33
autor: Damian
Siema :D

O to to, Garreta CT20 da się wyrwać za 3 klocki z fakturą.

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

: 04 sty 2010, 16:12
autor: MaxLux
Chlopacy, z ta turbosprezarka do wymiany/regeneracji to bym nie przesadzal - czasami olej dostaje sie przez pierscienie przez zatkana odme ...

ale dla pewnosci wyslij sprezarke tu http://www.turbosprezarki.pl/kontakt.htm
jak jest dobra to ci gosc ja odesle z notka zebys szukal uszkodzenia gdzie indziej

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

: 04 sty 2010, 18:01
autor: robi55
tak to by było chyba najlepsze rozwiązanie co proponuje kol. Maxlux zdemontowac , wysłac do sprawdzenia i wtedy wiadomo co dalej robic .

Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T

: 06 sty 2010, 10:34
autor: Damian
MaxLux pisze:Chlopacy, z ta turbosprezarka do wymiany/regeneracji to bym nie przesadzal - czasami olej dostaje sie przez pierscienie przez zatkana odme ...
racja, zafiksowałem się na temat turbosprężarki :) do odmy mogą iść przedmuchy z komory korbowo-tłokowej razem z olejem i jest prosty patent na diagnozę: odmę wyciągamy z kolektora i wkładamy ja w przymocowaną do czegoś-tam za pomocą trytytki butelkę 0,5 coca-coli (pustą :mrgreen: ), po czym po dniu, dwóch jazdy obserwujemy czy i ile zebrało się oleju. No i czy w kolektorze mamy sucho czy też olej jest nadal. Bo olej możę puszczać i jedno i drugie.