Strona 1 z 3
Olej w dolocie... LJ70, 2L-T
: 29 gru 2009, 19:12
autor: JaroFix
Zainstalowałem wczoraj intercooler. Dzisiaj podczas inspekcji połączeń zauważyłem pewną ilość oleju za chłodnicą.
Zanim chłodnica była zainstalowana, fabryczny dolot również był zapaćkany oliwą.
Mam się nie przejmować, czy przejąć bardzo?
Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T
: 29 gru 2009, 21:32
autor: seburaj
bywa
ile przebiegu, ale tego realnego - nie licznikowego ?
Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T
: 29 gru 2009, 22:29
autor: JaroFix
Tego realnego prawie 280kkm.
Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T
: 29 gru 2009, 22:48
autor: piter69A
turbina olej puszcza i nadaje sie już do wymiany/regeneracji.
Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T
: 29 gru 2009, 22:52
autor: seburaj
spokojnie z tą wymiana, a tym bardziej regeneracją
Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T
: 29 gru 2009, 23:11
autor: JaroFix
Jestem świadomy, że turbina kończy swój żywot, ale najpierw chciałbym zasięgnąć opinii mądrzejszych ode mnie. Być może tak ma być i niepotrzebnie histeryzuję.
Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T
: 29 gru 2009, 23:13
autor: kylon
Wszystko zależy ile tego oleju puszcza. Jak nieznacznie to nie stresuj się. Lepiej zbierać na nową niż u nas w kraju regenerować.
Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T
: 29 gru 2009, 23:29
autor: JaroFix
Trudno powiedzieć ile. Od wczoraj naparstek może by się uzbierał. Poza tym nie ma żadnych innych oznak zużycia. Po instalacji chłodnicy jakby dwa razy żwawsza.
Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T
: 02 sty 2010, 17:04
autor: robi55
no właśnie , jak tego oleju Turbina puszcza nie dużo czy można jezdzic dalej i z jaką szkodą jest to do Turbiny i silnika .
Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T
: 04 sty 2010, 14:12
autor: Damian
Naparstek to już dość sporo. Film olejowy (czyli lekka warstwa na powierzchni kolektora) jest w zasadzie normalny, ale jak się skrapla i olej pływa w dolocie to ja bym już myślał o regeneracji/kupnie nowej. Bo skończy się tak, że turbina puści całkowicie, zapoda olej do kolektora i silnik dostanie samozapłonu.
Zregenerować w PL da się dobrze. Niestety szukanie dobrego warsztatu może kosztować więcej niż nowe turbo
Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T
: 04 sty 2010, 14:54
autor: Kwiatec
Damian siema byku
Regeneracja turbiny w pl to porażka koszta od 1000-2500 w wawie a nowe można zakupić nawet za 2500 mówię o firmie garret z którą to miałem doczynienia.
ps czasem ta delikatnie cieknąca pojeździ dłużej od tej regenerowanej. ja bym obserwował rozwój sytuacji
Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T
: 04 sty 2010, 15:33
autor: Damian
Siema
O to to, Garreta CT20 da się wyrwać za 3 klocki z fakturą.
Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T
: 04 sty 2010, 16:12
autor: MaxLux
Chlopacy, z ta turbosprezarka do wymiany/regeneracji to bym nie przesadzal - czasami olej dostaje sie przez pierscienie przez zatkana odme ...
ale dla pewnosci wyslij sprezarke tu
http://www.turbosprezarki.pl/kontakt.htm
jak jest dobra to ci gosc ja odesle z notka zebys szukal uszkodzenia gdzie indziej
Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T
: 04 sty 2010, 18:01
autor: robi55
tak to by było chyba najlepsze rozwiązanie co proponuje kol. Maxlux zdemontowac , wysłac do sprawdzenia i wtedy wiadomo co dalej robic .
Re: Olej w dolocie... LJ70, 2L-T
: 06 sty 2010, 10:34
autor: Damian
MaxLux pisze:Chlopacy, z ta turbosprezarka do wymiany/regeneracji to bym nie przesadzal - czasami olej dostaje sie przez pierscienie przez zatkana odme ...
racja, zafiksowałem się na temat turbosprężarki
do odmy mogą iść przedmuchy z komory korbowo-tłokowej razem z olejem i jest prosty patent na diagnozę: odmę wyciągamy z kolektora i wkładamy ja w przymocowaną do czegoś-tam za pomocą trytytki butelkę 0,5 coca-coli (pustą
), po czym po dniu, dwóch jazdy obserwujemy czy i ile zebrało się oleju. No i czy w kolektorze mamy sucho czy też olej jest nadal. Bo olej możę puszczać i jedno i drugie.