Rozrząd 1KZT

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Rozrząd 1KZT

Post autor: kylon »

Idąc tropem po temacie, który założyłem w dziale J9 poniżej są fotki rozrządu w silniku 1KZT, 1KZT-E. Trzecie zdjęcie przedstawia napęd zębaty pozostałych podzespołów silnika.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

michdom74
Posty: 28
Rejestracja: 28 sty 2011, 12:09
Auto: KZJ78
Kontakt:

Re: Rozrząd 1KZT

Post autor: michdom74 »

Nie chciałem nowego tematu zakładać. Rozrząd wymieniony, ale kontrolka T-Belt nie gaśnie, jak to cholerstwo zresetować?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Rozrząd 1KZT

Post autor: kylon »

Naciśnij guziczek na desce pod gumową zaślepką (na szybie od zegarów).

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8367
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Rozrząd 1KZT

Post autor: Rokfor32 »

Takia mała dygresja odnośnie ostatniego obrazka, co Kylon wkleił.

Otóż, jak kto przy ściąganiu tej pokrywy zdejmie jednocześnie pompę wtryskową, to bardzo ważnym jest zachowanie kolejności zakładania elementów. NAJPIERW POMPA, dopiero potem pokrywa.

A to dlatemu, że pokrywa nie ma własnych kołków ustalających, i to łożysko widoczne na zdjęciu centruje się dopiero względem już założonej pompy. Jeżeli się to zrobi odwrotnie, to w 95% nie udaje się dekla założyć wystaczająco osiowo, co powoduje nieprawidłowe obciążenie panewki na wałku pompy, jej przegrzanie, zniszczenie uszczelnienia i szybką ewakuację oleju napędowego do wnętrza silnika. Co skutkuje jego zatarciem, ale też rozbiegnięciem się (jak ta ropa odmą dostanie się do kolektora ssącego).

Sprawa dotyczy wszystkich silników toyoty z mieszanym rozrządem.

MaxLux
Klubowicz
Posty: 2890
Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Auto: GRJ120
Kontakt:

Re: Rozrząd 1KZT

Post autor: MaxLux »

A ktore to pompa wtryskowa ?
Zrob moze strzalke jak pan Slodowy :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8367
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Rozrząd 1KZT

Post autor: Rokfor32 »

To, przy którym jest łożysko - pierwsze po prawej. Na zdjęciu wystaje na środku końcówka wałka pompy wtryskowej (gwint).

rafallll
Posty: 169
Rejestracja: 05 gru 2014, 20:02

Re: Rozrząd 1KZT

Post autor: rafallll »

Witam koledze rozlecialy sie kola zębate, gdzie każdy myslal ze jest to bez awaryjne. Pytanie mam w jaki sposób ustawić wal i pompe czy są znaki czy tez moze blokady do tego typu rozrządu?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Rozrząd 1KZT

Post autor: kylon »

One się rozlatują jak ktoś tam grzebie bez odpowiedniej wiedzy. W manualu masz wszystko pokazane co i jak. Są znaki na każdym z kół. W którymś z tematów nawet zrobiłem zdjęcie co i jak. Oczywiście podstawa to odpowiednie złożenie trój warstwowego koła z odpowiednim naciągnięciem sprężyny.

rafallll
Posty: 169
Rejestracja: 05 gru 2014, 20:02

Re: Rozrząd 1KZT

Post autor: rafallll »

Chodzi o kolko które jest miedzy walem a pompa wtryskowa przykrecone do bloku, u kolegi jedna arube wykrecilismy palcami druga byla peknieta. Jesli z drugiego silnika odkręcę te śruby i zamontuje trój warstwowe kola do drugiego bloku nie rozbierając go nie trzeba będzie naciągać sprężyny?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8367
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Rozrząd 1KZT

Post autor: Rokfor32 »

Trzeba sprawdzić - czy ktoś już tam łapek nie wsadzał wcześniej - i te sprężyny sa prawidłowo ustawione. Bo to właśnie ich nieprawidłowe ustawienie powoduje tego typu bajzel.

A dwa - jeżeli czop był poluzowany - to na 99% jest do wymiany, bo będzie uwalony króciec olejowy.

Ściągnij serwisówkę, i poskładaj to zgodnie ze sztuką, krok po kroku, a nie kombinuj na skróty.

ODPOWIEDZ