uklad kierowniczy w lj73

Moderator: luk4s7

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

uklad kierowniczy w lj73

Post autor: SaT84 »

Podczas jazdy po wjechaniu na jakas dziure kierownica zaczyna sama drzezc i przestaje dopiero po zwolnieniu do 30-40. I tak na kazdej wiekszej dziurze. Czymjest to spowodowane? badania w stacji diagnostyki nic nie pokazaly.
A i jak się nazywa drążek hydrauliczny w ukladzie kierowniczym, ktory jest przykrecony do drązka kierowniczego i do ramy na stale.

Dzieki za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18037
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: uklad kierowniczy w lj73

Post autor: kylon »

Też witamy
- luz na zwrotnicach
- luz na łożyskach
- niewyważone koła
- błoto w felgach
- krzywe felgi
- niesprawny amortyzator skrętu
- brak zbieżności
- luzy na końcówkach

Było już o tym.

Magu
Posty: 110
Rejestracja: 24 sty 2009, 15:42
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: uklad kierowniczy w lj73

Post autor: Magu »

miałem to samo gdy...
skrzywiłem drążek kierowniczy i urwałem " drążek hydrauliczny" (amortyzator skrętu)

:mrgreen:

Awatar użytkownika
piter69A
Posty: 612
Rejestracja: 30 sty 2009, 14:48
Auto: HZJ-73, HDJ-100, 2xGAZ69
Kontakt:

Re: uklad kierowniczy w lj73

Post autor: piter69A »

Heh, ale fajne określenie "drążek hydrauliczny" :mrgreen:

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

Re: uklad kierowniczy w lj73

Post autor: SaT84 »

hm a czy amortyzatory moga miec wplyq na to trzesienie? Amortyzator skretu wymieniony , luzy pokasowane i dalej tlucze i trzesie kierownica przy jezdzie po dziurach powyzej 60 km/h .
Dzieki za odpowiedzi.

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

Re: uklad kierowniczy w lj73

Post autor: SaT84 »

kylon pisze:Też witamy
- luz na zwrotnicach
- luz na łożyskach
- niewyważone koła
- błoto w felgach
- krzywe felgi
- niesprawny amortyzator skrętu
- brak zbieżności
- luzy na końcówkach

Było już o tym.
Wszystkie z tych rzeczy zostaly sprawdzone/wymienione i nic nie pomoglo. Dalej wpada w drgania gdy wjedzie sie na jaka kolwiek nierownosc na drodze podczas jazdy powyzej 60hm/h. Drgania sa tak mocne ze malo nie wyrwie z rak kierownicy. Moze ma jeszce ktos jakis pmysl co moze byc nie tak?
Dzieki za odpowiedz.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18037
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: uklad kierowniczy w lj73

Post autor: kylon »

Sprawdzaj od początku :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: uklad kierowniczy w lj73

Post autor: Rokfor32 »

Nie wiem w jaki sposóbsprawdzałeś luzy na zwrotnicach, ale przy takich objawach to nie wystarczy potrząsnąć kołem.

Zdarza się bowiem, że wyrobieniu ulega swożeń, na którym osadzone jest łożysko (w przypadku jego zatarcia). Ponieważ całość bywa właśnie zatarta, to luz "na sucho" może nie być wyczuwalny.

Dla pewności trzeba zluzować śruby, i rzeczone swożnie (i łożyska przy okazji) wydobyć.

Ale - może też być bardzo prozaiczna sprawa - czyli krzywa opona. Warto wrzucić na wyważarkę, o zerknąć jak się kręci.

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

Re: uklad kierowniczy w lj73

Post autor: SaT84 »

bylem wczoraj na stacji diagnostycznej powiedzialem o co chodzi sprawdzili kazdy ewentualny luz i nic nie znalezli.zaden z nich nie spotkal sie z czyms takim bez problemu podbili by dowod opony wczesniej wywazylem juz nie wiem czego sie czepic i gdzie szukac ewentualnych luzow.zgory dziekoje za podpowiedz

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: uklad kierowniczy w lj73

Post autor: Kames »

a masz jaki lift :?: sprawdziłes panhardy :?: jak koledzy piszą łozyska na zwrotnicy wymien- nie drogie , i dla pewnosci załozyc trzeba inny amor skretu choc na chwile, potem koła itd. moze kolega jakis z podobnego modelu do test uzyczy

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8429
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: uklad kierowniczy w lj73

Post autor: Rokfor32 »

Pisząc o wyważarce nie mam na myśli wyważenia (bo wyważyć da się wszystko, co wiruje, nie musi być okrągłe), tylko żeby zakręcić kołem i się mu przyjrzeć (czyli na wyważarce ale z podniesioną osłoną, albo po prostu dźwignąć auto i uruchomić napęd.

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

Re: uklad kierowniczy w lj73

Post autor: SaT84 »

Jotka jest bez liftu, na oryginalnym zawieszeniu. Opony 235/75/15. Dzis sciagnalem kolo i zbilem drazki kierownicze, piasta swobodnie sie obraca. Nie czuc zadnego luzu. Moze macie jeszce jakies pomysly co da sie zrobic w tym temacie. Dzieki za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: uklad kierowniczy w lj73

Post autor: Kames »

moim zdaniem amor skrętu nie trzyma ,-nie da go sie ot tak sprawdzic, poprostu jest za słaby a oponka z pęknietym kordem sieje cały czas, nawet przy małej prędkosci wiec to ją wyklucza
z tego co piszesz zjawisko występuje w momencie wjazdu w diure . a na czarnym jest ok . Zapodaj nowego amora i tyle ,bo pomysły sie konczą :wink:

Awatar użytkownika
Kames
Posty: 2076
Rejestracja: 17 wrz 2009, 18:06
Auto: Prawdziwe ?elazo
Kontakt:

Re: uklad kierowniczy w lj73

Post autor: Kames »

a no i luzy na gumach amora skrętu
mielismy przypadek w patrolu 61 krzywego mostu /zmienia sie kont pochylenia koła / most delikatnie siedniety srodkiem w dół dawało to podobne objawy.

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

Re: uklad kierowniczy w lj73

Post autor: SaT84 »

amortyzatoa skretu zalozylem nowy.w drazkach reakcyjnych wymienilem silentbloki czy sa mocniejsze amotyzatory skretu iod jakiego typu spruboje zmienic przednie kola

ODPOWIEDZ