kontrolka turbiny

Moderator: luk4s7

Dziku
Posty: 16
Rejestracja: 26 kwie 2010, 01:09
Auto: Lj 70
Kontakt:

kontrolka turbiny

Post autor: Dziku »

Witam koledzy!! w mojej lj 70 93 rok zapala się czerwona(pomarańczowa) kontrolka na obrotomierzu po prawej stronie napisu TURBO. zapala się tylko wtedy gdy jadąc na biegu mocno wcisnę gaz i obroty wzrosną. natomiast gdy jadąc dam luz i obroty wbijają się na 4 - 5 tyś i ponad, nie świeci się? może ktoś wie od czego ta kontrolka? i co moze być powodem?
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: kontrolka turbiny

Post autor: Heniu »

Powinna się zapalać zielona od 2 tyś wzwyż ... poczytaj forum było już chyba o tym.
Najlepiej podjedź do jakiegoś mechanika od turbosprężarek ale jak po za tym objawem nie ma innych w stylu dym, wycieki , ubytki oleju.. to coś z "elektroniką" :)

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: kontrolka turbiny

Post autor: fobos »

Jeśli przy przegazowaniu na luzie nie zapala się lampka, a zapala się podczas jazdy pod obciążeniem, moim zdaniem masz za wysokie ciśnie nie doładowania. Ja bym stawiał na coś, co reguluje ciśnienie doładowania. Jest tam chyba jakiś zawór.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: kontrolka turbiny

Post autor: Rokfor32 »

Pierwsza czynność - kontrola wężyka zasilającego zawór upustowy. Jak sie rozpadł, to turbina jest stale załączona, i przeładowuje.

A to, że pod obciążeniem, a nie na luzie - na luzie te same obroty silnik osiąga przy mniejszym wciśnięciu pedału gazu. A turbina napędzana jest ciepłem spalania, a nie samym powietrzem. Im więcej paliwa, tym więcej ciepła, i tym szybciej sie turbina kręci.

Dziku
Posty: 16
Rejestracja: 26 kwie 2010, 01:09
Auto: Lj 70
Kontakt:

Re: kontrolka turbiny

Post autor: Dziku »

czyli ta kontrolka jest od doładowania? zielona zapala się jak zawsze około 2 tyś.

Awatar użytkownika
harlem
Posty: 44
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:56
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: kontrolka turbiny

Post autor: harlem »

mniej więcej przy zapaleniu się zielonej kontrolki powinieneś poczuć doładowanie z turbiny, to właśnie zapalenie się informuje, że turbina doładowuje kompresje spalania. A czerwona to znak, że turbina osiąga maksymalne obroty i w tym stanie lepiej jej nie utrzymywać. Jeśli robisz to nie świadomie to wiedz, że na dłuższą metę możesz dokonać jej (turbinie) eutanazji. 8)

Dziku
Posty: 16
Rejestracja: 26 kwie 2010, 01:09
Auto: Lj 70
Kontakt:

Re: kontrolka turbiny

Post autor: Dziku »

no dobrze czyli jak się zapala ta czerwona to jest coś źle!! bo wcześniej nigdy się nie zapalała.... nie robię tego świadomie poprostu gdy jadę i chce dać gazu to jak oborty urosną mniejwięciej do 3.5tyś to się zapala

Awatar użytkownika
harlem
Posty: 44
Rejestracja: 26 gru 2008, 17:56
Auto: LJ70
Kontakt:

Re: kontrolka turbiny

Post autor: harlem »

Myslę, że jeżdżąc przy 3,5k obrotów na minutę to przyczyniasz się do uśmiercenia turbiny a i silniki w naszych tojkach nie musi kręcić się na takich obrotach. To są dość wolnoobrotowe silniki a maksymalne momenty obrotowe uzyskują już chyba w okolicach 2,4k obr/m jeśli się nie mylę.

Dziku
Posty: 16
Rejestracja: 26 kwie 2010, 01:09
Auto: Lj 70
Kontakt:

Re: kontrolka turbiny

Post autor: Dziku »

szczerze mówiąc nie zgodzę się z tym... po to ma turbinę ten silnik żeby na wyższych obrotach pracować. bo dopiero moc kiedy turbina się rozkręci. no nie jeźdzę tym autem od wczoraj. nigdy się coś podobnego nie zdarzyło. a tymbardziej skoro nic innego się nie dzieje poza tą kontrolką. nie ma nic. żadnego dymu to może coś z elektryką tam powinien być jakiś czujnik prawda??

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: kontrolka turbiny

Post autor: Rokfor32 »

Ta kontrolka to nie kontrolka obrotów turbiny, ino sygnał zbyt dużego ciśnienia doładowania. Już to pisałem, ale napiszę jeszcze raz - sprawdź zawór upustowy i jego sterowanie. Prawie na 100% masz uwalony wężyk do siłownika zaworu upustowego.

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: kontrolka turbiny

Post autor: Kwiatec »

u mnie te kontorolki fiksowały jak były problemy z ładowanie i z regulatoerm napięcia. potem sie wyrównało i wróciło do normy :)

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: kontrolka turbiny

Post autor: JaroFix »

Kwiatec pisze:u mnie te kontorolki FIKSOWAŁY jak były problemy z ładowanie i z regulatoerm napięcia. potem sie wyrównało i wróciło do normy :)
Kwiatek przywołuję Cię do porządku. Nie używaj "imienia" tego na daremno. :mrgreen:

Przepraszam za OT.

Dziku
Posty: 16
Rejestracja: 26 kwie 2010, 01:09
Auto: Lj 70
Kontakt:

Re: kontrolka turbiny

Post autor: Dziku »

dzięki Panowie posprawdzam i dam znac co i jak.

Awatar użytkownika
Kwiatec
Klubowicz
Posty: 4385
Rejestracja: 15 gru 2008, 10:49
Auto: TOYOTA Hilux
Kontakt:

Re: kontrolka turbiny

Post autor: Kwiatec »

FIX pisze:
Kwiatec pisze:u mnie te kontorolki FIKSOWAŁY jak były problemy z ładowanie i z regulatoerm napięcia. potem sie wyrównało i wróciło do normy :)
Kwiatek przywołuję Cię do porządku. Nie używaj "imienia" tego na daremno. :mrgreen:

Przepraszam za OT.
też od razu jak to pomyślałem grochówka stanęła mi przed oczyma mymi :)))

mario
Posty: 18
Rejestracja: 07 mar 2011, 17:02
Auto: LJ73
Kontakt:

Re: kontrolka turbiny

Post autor: mario »

hmm... też miałem podobnie jak kwiatek pisze. po tym jak szperałem przy regulatorze napięcia, kilka razy zapaliła mi się pomarańczowa lampka przy obrotościomierzu.
a gdzie się szuka tego zaworu upustowego ciśnienia, warto sprawdzić czy tam wszystko w porządku jest.

ODPOWIEDZ