Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 11 gru 2018, 3:57
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 18 lis 2015, 0:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Posty: 139
Lokalizacja: Trójmiasto / Grudziądz
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Chciałbym także poruszyć temat chińszczyzny. 4MUD BLOKADA, komplet ze sprężarka można kupic za 3100. Abstrahując od opinii, technicznie to kopia ARB, czy do ten wersji bedzie pasowało koło orginalne 4.88 z LJ, czy trzeba kupić aftermarket.
Widziałem na oczy jak patrol na 36 lub 37 calach miał te blokady i 2 lata bez zarzutu, półosie wymieniał cześciej.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lis 2015, 17:12 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
A gdzie można kupić ARB-y po 3,5 tysia? Kilka miesięcy temu ARB podniosło ceny i Euro troszkę droższe niż normalnie :mrgreen:. No chyba że babcia w koszyku w podręcznym pod spódnicą z za wielkiej wody.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lis 2015, 19:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Posty: 541
Lokalizacja: Myszków
Auto: Chwilowo brak
Jaki jest OEM dla przełożeń (ring & pinion), przód i tył- 4,88(39/8) i 4,56 (41/9)? Może ktoś wie lub wie gdzie tego szukać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lis 2015, 20:12 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ale co - cena? W aso - zabójcza :wink:

Co do cen arb - dawno nie sprawdzałem - są poza moja orbitą :wink: . Acz - faktycznie dolec podrożał - australijski również ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lis 2015, 20:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 307
Lokalizacja: Żywiec
Pisałem posta ale chyba go zeżarło więc jeszcze raz.

Co do przekładki główki mostu z 90 - tki to macie na myśli takie kombinacje?

http://forum.ih8mud.com/threads/factory ... 70.251592/

Tylko gdzie kupić za jakieś normalne "piniądze" główkę lub most z 90-tki?

Są chińczyki po 2,5 tyś złotóweczek, ale czy działają? Ktoś już użytkuje takie made in PRC?

http://demolka-garage.pl/sklep/blokady- ... -23-1.html

http://www.szalonymax.pl/product-pol-45 ... unner.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lis 2015, 20:39 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
To nie są żadne kombinacje - po prostu stosujesz fabryczna główkę (CAŁĄ) z J9. Albo J12, albo hila, albo ... cokolwiek, co miało przekładnie 8". Z obostrzeniem o którym wspomniałem wyżej - fabryczne przekładnie z przełożeniami niższymi niz 3,7 trzeba realnie porównać, czy nie sa przesuniete - bo wtedy nie da się tam zapodać przekładni wolniejszych.

Dopasowanie główki z DF to (w pochwie bez blokady) wycięcie okna na przesówke (czyli prostokąta 1x4cm), i wykonanie czterech nowych otworów z gwintem M8 - starych nawet nie trzeba zaspawywać. I to wszystko od strony mechanicznej - cała reszta (półośki) są kompatybilne, nawet powierzchnia doszczelniania styka, i nie trzeba napawywać pochwy.
Pozostaje dorobić sterowanie - jeżeli korzysta sie z fabrycznego serwosilnika - to sterowanie składa się z DWÓCH przekaźników, spiętych w układ dyskryminujacy wzajemnie (brzmi tajemniczo może - ale filozofia żadna). Różnica względem fabrytcznego sterownika jest taka - że kontrolka nie mruga (jak nie da rady dopiąć blokady). Po prostu albo świeci - jak dopnie - albo nie świeci - jak nie zapnie :wink:

Wklejałem już tu foty pochwy z blokadą/bez, ale było to chwile temu, i pewnie są trudne do znalezienia. Się może któremu modowi zachce grzebnąć - przeczesanie mojego archiwum fot może zająć mi więcej czasu ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lis 2015, 20:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Myślę że nazwy serwisów są adekwatne do produktu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 lis 2015, 22:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Posty: 139
Lokalizacja: Trójmiasto / Grudziądz
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Analizując to finansowo bez robocizny, bo na tymi zalerzalo.

ARB: 4000 blokada, 800 lub 1100 sprężarka ( widziałem zestawy po 4400) oraz jedna blokadę widziałem rd132 za 2999. Łożyska do wymiany tez koło 800-1000.( nie trzeba kupować koła i ataku)
Chinszczyzna: 3100 blokada i sperezarka łożyska do wymiany 800-1000( chyba nie trzeba kupować koła i ataku)
Miotanie: główka/most z działające blokada od 1700 w gore. Atak i koło 2300 lub z USA około 1700. Sterownik, przekaźnik oryginał na Allegro od 80-100, nie wiem ile nowka, ewentualnie składanie samemu. Akcesoria do j7 przełącznik plus mocowanie 200 zł.

A z chińszczyzny sie nie śmieje bo za 66 % ARB mozna zbudować zestaw, który dla 99% z nas bedzie wystarczający. A z jakosci ARB można poszukać dużo info na Australijskich forach. Albo obejrzeć fotki na FB grupach.
Nie mam ani jednego ani drugiego, nic nie polecam nic nie obrażam, moje subiektywne zdanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 lis 2015, 8:31 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Blokada fabryczna wcale nie musi byc wysterowana fabrycznym serwosilnikiem - dostep do wałka przesuwki jest z zewnątrz - i można go napędzic dowolnie - o ile motający to ogarnie. Czyli można to napędzić linką, podcisnieniem, nadciśnieniem, czy nawet ... siłownikiem od centralnego zamka :wink:

Koszt główki to okolice tysiaka. Przekładnia - niestety import.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 gru 2015, 16:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 307
Lokalizacja: Żywiec
Tak sobie przeglądałem internet i znalazłem takie cuś....

https://www.torqmasters.com/aussie_lock ... yota_8_r_g

https://www.youtube.com/results?search_ ... SIE+LOCKER

Ktoś już to montował?
Jak się z tym jeździ po twardym?
Na przód można by spróbować bo zawsze mamy jeszcze ręczne sprzęgiełka.
Ciekawe jak auto skręca jak to jest na tyle?

Cena całkiem całkiem, jeszcze jak ktoś ma ciotkę albo kumpla w hamryce...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 gru 2015, 22:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Posty: 2794
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GRJ120
taniutko tez wychodzi stala blokada - koszt ... spawania
Lolek Isuzu popitalal z tak na rajdach i chwalil sobie :)

Jak to ma byc naprawde niezawodne to kup arba i zapomnisz o klopocie


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 gru 2015, 12:42 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 620
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
rafal187 pisze:
Tak sobie przeglądałem internet i znalazłem takie cuś....

https://www.torqmasters.com/aussie_lock ... yota_8_r_g

Ktoś już to montował?
Jak się z tym jeździ po twardym?
Na przód można by spróbować bo zawsze mamy jeszcze ręczne sprzęgiełka.
Ciekawe jak auto skręca jak to jest na tyle?

Cena całkiem całkiem, jeszcze jak ktoś ma ciotkę albo kumpla w hamryce...


W PL też dostępne:
http://bushtaxi.pl/product.php?id_product=786&brand=1-48

Robi trochę hałasu przy spinaniu blokady.

Zamiast spawać można wstawić:
http://bushtaxi.pl/product.php?id_product=778&brand=1-48

Całość dla LJ7
http://bushtaxi.pl/category.php?id_category=4&brand=1-48


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sty 2016, 17:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 gru 2014, 21:02
Posty: 130
Witam mam pytanie odnośnie ORYGINALNEJ blokady tylnego mostu w modelu LJ70 po 90 roku z silnikiem 2lt2 które brzmi : W jaki sposób jest ona załączana, czy jest w nich taki problem jak np. j9 czy elektrycznych silniczków wtedy nie montowali a użyli lepszego wytrwalszego rozwiązania.? Ktoś miał kiedykolwiek styczność z taka blokada w takim modelu ?
Mam okazje kupna takiej Toyoty (nawet posiada klimatyzacje) lecz nie wiem w jakim stanie jest ten diff lock i czy ewentualnie koszta naprawy samego załączania diffa nie przekroczy np 2 tysi.
pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sty 2016, 18:23 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
To ten sam typ blokady co w J9 czy J12.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 sty 2016, 21:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 gru 2014, 21:02
Posty: 130
czyli prawdopodobnie może nie działać. Da się zastąpić to czymś innym, żeby koszt naprawy nie był z kosmosu??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group