Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 20 paź 2018, 15:36
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 28 wrz 2009, 21:28 
Offline

Rejestracja: 07 wrz 2009, 22:24
Posty: 16
Lokalizacja: WAŁCZ
Auto: LJ70, rok prod. 1985
witam wszystkich
mam pytanie. Posiadam LJ70 1985r.
Już kilka razy podczas zakopania się w błotku stwierdziłem, że przydałaby się blokada mostu.
Mój model nie jest w nią wyposażony.
Czy można taką blokadę zamontować, czy po prostu konieczna jest wymiana mostu na taki z blokadą?
pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2009, 21:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Posty: 1025
Lokalizacja: Kielce
Auto: LJ70 '86
Mówisz o blokadzie typu LSD, w którą były wyposażone LJ fabrycznie? Jeśli tak, to daruj sobie chyba że masz swój most na wykończeniu, bo owa blokada nie robi w błocie. Poczytaj forum było o tym nie raz, tylko 100% blokada coś daje. Wtedy dokupujesz kit np ARB i montujesz w swoim moście.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2009, 21:50 
Offline

Rejestracja: 07 wrz 2009, 22:24
Posty: 16
Lokalizacja: WAŁCZ
Auto: LJ70, rok prod. 1985
Może niezbyt precyzyjnie się wyraziłem.
TAK - chodzi mi o pełna blokadę mostu
Poproszę o więcej informacji na temat kit ARB (czy to drogie przedsięwzięcie, łatwo dostępne?)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2009, 22:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15129
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Internet jest tego pełen :wink:. Nie musisz kupować całego mostu. Wystarczy blokada, kompresor, kilka łożysk, uszczelniacze, uszczelki i olej. Kupisz ja w zależności od tego czy masz babcie w stanach czy nie. Nie mniej jednak nie zależnie od kombinacji jest to wydatek kilku tysięcy złotych z montażem i częściami dodatkowymi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 28 wrz 2009, 22:44 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Można też zaadoptować główkę mostu z Hiluxa lub J9, z fabryczną blokadą 100%.

Cenowo to też niestety kilka tysi wyjdzie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 lis 2015, 13:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Posty: 139
Lokalizacja: Trójmiasto / Grudziądz
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Odswieżę troche temat, bo chce mi się chyba blockade montować I powoli zbieram sobie graty.
-udało mi się zanleść sterwonik z kabiny z przekaźnikami
-obudowa plastikowa do zamonotowania w kabinie J7, znajdzie się w ASO
-most
Wiem, że na 8 calowca z blokadą muszę dorobić dwa bolce oraz poszerzyć otwór aby zaadoptować nową głowę. Jak wzór uzyję uszczelki od takiego mostu. Nie wiem co mi się urodziło w głowie, że "przelożenia w 90 będą takie same".
Jakie są opcje, aby zachować orginalne przelożenie od LJ? (zakładamy, że mam główkę od j9 z działąjącą blokadą). Zostawiay obudowe głowy z blokadą od j9 a satelity od j7?
W temacie mostu jestem bez wiedzy, więc proszę o wyrozumiałość.
Jeżeli i tak musze przekładać, to czy mogę poszerzyć pole poszukiwania główki J12?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 lis 2015, 16:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Jeżeli masz w LJ przełożenie 4,88 - to nic z tym nie zrobisz. Talerz ma inny ofset, i nie pasuje na kosz satelitów do wersji z blokadą. Jak chcesz zachować przekładnie 4,88 - to do kompletnej główki J9 (j12, J15, hila - obojetne, sa identyczne) musisz dołożyć aftermarketową przekładnie 4,88 (jest inna niż fabryczna, i pasuje do kosza satelitów z blokadą).

Jeżeli masz ori przekładnie 4,56 albo 4,30 - to po prostu zakładasz swój tależ i atak do główki z J9.

Jeżeli jeszcze nie łapiesz - 4.88 fabryczne z J7 jest niekompatybilne z innymi typami koszów 8" (tależ jest za cienki o około 12 mm). Ale tylko to jedno - wszystkie pozostałe przełożenia dla mostów 8"(również fabryczne z J7) sa współzamienne w dowolne strony między modelami i koszami satelitów, wliczając aftermarketowe blokady typu truetrack, półautomatyczne, powietrzne, i jakiekolwiek :wink:

Zdaje się, ale nie jestem na 100% pewien, że dopiero dla J15 i najmłodszych hilów z przekładniami poniżej 3,7 też jest przebudowana główka - przesunięta o dokładnie tyle, co ta fatalna z LJ70 i 4,88 - ino w przeciwnym kierunku, coby pomieścić koła ataku większe niż 11 zębów. Dla przekładni od 3,9 do 4,56 (plus aftermarket 4,88, 5,29 i 5,71) główki są w pełni współzamienne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 lis 2015, 23:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2013, 12:21
Posty: 139
Lokalizacja: Trójmiasto / Grudziądz
Auto: LC LJ70 '91, LC HDJ 100 '01
Pajero 1 '91 2,5 TD
Pajero 1 '90 2,5 TD (soft top)
Szczerze mówiąc to liczyłem, że to rozwiązanie będzie tańsze od gotowych na rynku. Przy kursie dolara sciągnięcie pasującej przekłądni to coś koło 2000 zł. Stąd chciałbym wykorzystać Twoją cierpliwość i wiedzę i uzyskać informację na temat blokady ARB oraz Harrop.
Przychodząc do warsztatu i mówiąc "weź Pan mi blokadę ARB/HARROP załóż" z jakimi kosztami i sprzętem murze się liczyć.
1) ARB -> blokada RD132 + sprężarka, czy przekładnia idzie prosto od LJ(?), dodatkowo wymiana łożysk mechanizmu różnicowego. Czego się mogę jeszcze spodziewać? Czy sprężarkę można wykorzystać np do pompowania opon?
2)HARROP -> czy istnieje wersja pasująca do tylnego mostu oraz co jeszcze trzeba ogarnąć w trakcie montażu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 lis 2015, 8:41 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
RD132 to jakieś 3 - 3,5 tysia, montaż tego typu blokady pewnie nie mniej niż tysiak, kompresor - arb też coś koło tej kwoty.

Haroop - nie miałem styczności, ale jak patrzę na to co mają na stronie - to nie widzę blokad z przesuniętym ofsetem (czyli pod te nieszczęsne 4,88 toyoty). Czyli pewnie też będą wymagały aftermarketowej przekładni.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 lis 2015, 8:52 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1859
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
jeśli dobrze zrozumiałem to nie mogę sobie głowki z hila z przełożeniem 4,56 wrzucić do lj70 a z lj70 głowki z przełożeniem 4,88 wrzucić do hila?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 lis 2015, 11:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Całą - jak najbardziej.

Nie można zapodać przekładni 4,88 LJ do główki z żadnego innego modelu. I odwrotnie - do główki LJ nie można zapodać żadnego innego przełożenia - niż fabryczne 4,88.

Dotyczy to tylko i wyłącznie tego przypadku - KZJ70 czy RJ70 nie ma już tego problemu, bo tam fabrycznie szło 4,56 lub 4,30 - i te przekładnie sa w pełni kompatybilne z innymi typami główek 8".

Co ciekawe - problem dotyczy wyłacznie tylnej przekładni LJ. Przednia - nie ma tematu, można tam zapodać dowolne inne przełożenie typu reverse 8" :wink:

Grzebnę w garażu, bo nie pamietam czy mam jeszcze gdzie fabryczne przełożenie 4,88. Jak znajdę - to sfocę coby było widać na czym polega różnica.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 lis 2015, 17:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 kwie 2009, 16:29
Posty: 524
Lokalizacja: Myszków
Auto: KZJ70 i KZJ70
Rokfor32 pisze:


Grzebnę w garażu, bo nie pamietam czy mam jeszcze gdzie fabryczne przełożenie 4,88. Jak znajdę - to sfocę coby było widać na czym polega różnica.


Jak byś szukał to może znajdziesz przednie 4,88 (przypadkiem zmieliłem :oops: )


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 lis 2015, 18:10 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Przednie mam - ale też zmielone .. :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 lis 2015, 21:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lut 2014, 12:27
Posty: 15
No jest jeszcze opcja ze ktos ci dorobi dystans i sruby wtedy idzie uzyc oryginalnej przekladni. Ja sciagnalem ze stanow, wersje budzetowa, czyli yukona drugiego gatunku. Sama glowka j9 tez nie do konca pasuje do pochwy wiec troche tam rzezby jest zeby to zalozyc.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 17 lis 2015, 22:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Dystans szczerze odradzam.

Talerz jest osiowany na koszu satelitów na długości około 8 mm - czyli mniejszej niż wymagane dystansowanie. potem średnica na koszu się zmniejsza - zatem przy takim rozwiązaniu nie ma jak precyzyjnie wyosiować talerza - a to oznacza, że nie ma jak poprawnie zrobić geometrii zazębienia. Takie patenty się nadają do ciągniczków rolniczych typu "sam" opartych na bebechach od stara - i napędzanych andorią 6 kW .... :wink:

Owszem, można wykonać dystans z zamkiem centrującym - ale to oznacza że trzeba takowy zmek wykonać również w talerzu - a to jest utwardzone powyżej 55HRC. Plus otwory, przy obróbce niszczące narzędzie skrawające. A dokładność trzeba zachować na poziomie max 5 setek. Da sie - nie powiem. Ale chyba jedmak taniej wyjdzie ściągnąć prawidłową przekładnie zza kałuży ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group