Re: Sam naprawiam - przedni most
: 29 mar 2018, 13:10
3-6 kg
Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
https://tlc.org.pl/
Zainteresowany (czyt. Jastrząb) wie o co chodzi. Tobie proponuję zajrzeć choć raz w manualna serwisowego przed napisaniem uwag.gwt pisze:2 uwagi
- istotna jest nie siła tylko moment siły
- nie kg ani nawet nie N tylko Nm
w związku z tym jak piszesz 3-6 kg to wypadałoby powiedzieć na jakim ramieniu
fobos pisze:Dopiero wczoraj znalazłem trochę czasu by kontynuować prace. Zostały do wyczyszczenia ostatnie dwa elementy ( łapy zwrotnic te idące do drążka łączącego obie strony ). Poszło w miarę zgrabnie. Następnie na te dwa elementy położyłem grunt. Rozrobiłem go więcej, by od razu nałożyć grunt na kule.Grunt ma fajną porowatą fakturę. Fajną nie fajną, by przygotować pod lakier wszystko wyszlifowałem drobnym papierem ściernym i włókniną ścierną by było gładko i równo. Następnie pomalowałem na czarno wszystkie części przygotowane wcześniej pod lakier. Dziś rano zacząłem od pomalowania białym lakierem kul. Wyszło całkiem gładko, a co najważniejsze cienko. Jak lakier wysechł nabiłem na kule bieżnie łożysk zwrotnic. Nadeszła długo oczekiwana chwila - zaczynam montaż. Najpierw trochę teorii, czyli rysunek poglądowy. Wziąłem się za montaż zwrotnic i uszczelniaczy. Najpierw na kule trzeba założyć filc, polem metalowy pierścień dociskający a na koniec gumowy uszczelniacz ( nie wiem dlaczego na rysunku z manuala jest najpierw filc, później guma a na koniec metalowy pierścień ( patrząc od strony mostu ). Jak dla mnie, metalowy pierścień powinien dociskać gumę do zwrotnicy, a sam zostanie dociśnięty przez filc przyciśnięty półokrągłymi blaszkami mocowanymi na śruby ).
Dopiero teraz można zamocować na kuli łożyska i samą zwrotnicę ze sworzniami. Odpowiednio ustawić luz na łożyskach podkładkami ( tyle samo podkładek pod górny i dolny sworzeń ), udało mi się dopiero za 4-tym razem . Następnie dokręciłem blaszki mocujące uszczelniacze między zwrotnicą i kulą. Drugą stronę ustawiłem za 1-szym razem . Jest tak, że obraca się w miarę lekko i nie ma wyczuwalnego luzu w żadnej płaszczyźnie.