Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 18 lis 2018, 9:38
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13
Autor Wiadomość
Post: 29 mar 2018, 13:10 
Offline

Rejestracja: 05 cze 2013, 17:10
Posty: 32
Lokalizacja: Chojnice
Auto: KZJ 73 VX Huber Intercooler kit,
HDJ 100 manual
3-6 kg


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 mar 2018, 14:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 184
Auto: HDJ 100
2 uwagi
- istotna jest nie siła tylko moment siły
- nie kg ani nawet nie N tylko Nm

w związku z tym jak piszesz 3-6 kg to wypadałoby powiedzieć na jakim ramieniu


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 mar 2018, 14:47 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Poza tym - to jest niesamowicie niemiarodajny pomiar.

Tam jest naprawdę mikry moment oporu toczenia - a w dodatku silnie zależy od rodzaju zastosowanego smaru. Cała operacja też jest zależna np. od stanu nakrętek - kontrując je przesuwamy (kasujemy) ustawiony luz o tyle - ile jest luzu na gwincie.

W praktyce więc robi się to inaczej: dokręca się ręką pierwszą nakrętkę do oporu (kręcąc piastą, żeby rolki się ułożyły), potem cofa i 1/6 obrotu, i dokręca kontrującą. Zwykle wychodzi poprawne dokręcenie - acz trzeba brać poprawkę na stan zużycia czopa piasty. Dosyć często jest na tyle duży - że próba skasowania luzu "na zero" jest już bez sensu - bo mimo prawidłowego skręcenia łozysk cała piasta (i koło) nadal trochę lata.

Dlatego, tak całkiem zgodnie ze sztuką - to powinno się zacząć od pomiaru średnic czopa pod łożyskami. Tyle, że wtedy jakieś 99% tych elementów powinno wylądować w śmietniku ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 mar 2018, 15:20 
Offline

Rejestracja: 05 cze 2013, 17:10
Posty: 32
Lokalizacja: Chojnice
Auto: KZJ 73 VX Huber Intercooler kit,
HDJ 100 manual
gwt pisze:
2 uwagi
- istotna jest nie siła tylko moment siły
- nie kg ani nawet nie N tylko Nm

w związku z tym jak piszesz 3-6 kg to wypadałoby powiedzieć na jakim ramieniu


Zainteresowany (czyt. Jastrząb) wie o co chodzi. Tobie proponuję zajrzeć choć raz w manualna serwisowego przed napisaniem uwag.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 mar 2018, 15:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 184
Auto: HDJ 100
wyjaśnij proszę, forum jest publiczne (będzie wiedział nie tylko Jastrząb)
chętnie się dokształcę i zostanie dla przyszłych pokoleń


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 mar 2018, 15:26 
Offline

Rejestracja: 05 cze 2013, 17:10
Posty: 32
Lokalizacja: Chojnice
Auto: KZJ 73 VX Huber Intercooler kit,
HDJ 100 manual
Załącznik:
2.png [111.47 KiB]
Pobrany 21 razy

Załącznik:
1.jpg [207.89 KiB]
Pobrany 21 razy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 mar 2018, 15:34 
Offline

Rejestracja: 05 cze 2013, 17:10
Posty: 32
Lokalizacja: Chojnice
Auto: KZJ 73 VX Huber Intercooler kit,
HDJ 100 manual
Załącznik:
3.png [140.83 KiB]
Pobrany 20 razy

Proszę


Ostatnio zmieniony 29 mar 2018, 15:36 przez marcinffr, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 mar 2018, 15:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2014, 1:29
Posty: 184
Auto: HDJ 100
no tak, ramię jest zdefiniowane :D
i niech zostanie dla pokoleń :D
dzięki


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 mar 2018, 20:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Jeszcze nigdy nie widziałem na oczy tego przyrządu, do ustawiania zwrotnic. Ba - nawet nie słyszałem, żeby ktos go widział ... :mrgreen:

Co ciekawe - w modelu kolejnym, czyli J8 - nie ma o nim słowa :wink: Zwrotnic nie ustawia się co do osiowości - przyjęto po prostu, że dokładność wykonania pochwy mostu jest wystarczająca - żeby do regulacji był jedynie luz łozyskowy (podkładkami, ale jedynie na górnym łożysku).

Ta procedura z obrazka jest przewidziana dla modeli wcześniejszych, od J4 do J7. W praktyce też załatwia się to inaczej, czyli tak jak dla modelu J8 (oczywista w sytuacjach, gdy nie udaje sie ustalić fabrycznych podkładek, bo ktos już tam grzebał, i np. zapodał nieprawidłowe łożyska - tak 50% szans, z praktyki :wink: ).

Zapodaje się podkładkę 1 mm na dolny sworzeń - i reguluje górę. I - jeżeli nic sie z kulami mostu nie działo dziwacznego - to na górę idzie też jedynka, plus zwykle 0,10 - 0,20 podkadek dodatkowych. Jeżeli natomiast były zapodawane niewłaściwe łożyska, i jakiś kretyn scisnłął kule na siłę (tam maja iść łożyska TR0305AF4. Ale są w sprzedaży łożyska TR0305, bez dodatkowego indeksu. Mają inny kąt pochylenia bieżni - i inną wysokość całkowitą. Są wyższe o około 0,5mm/łożysko, co skutkowało wywaleniem w śmietnik jednej z podładek 1,0mm. I jak po takim eksperymencie ktoś zapodaje już właściwe łożyska, i nie dołoży tej brakującej podkładki - to w efekcie kula zwrotnicy przestaje być kulą, bo dociśniecie śrubami bez problemu ją przerabia na "spłaszczoną kulę" ... :wink: Wtedy na górę idzie nie jedynka i plus kilka dych - a niecała jedynka.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2018, 14:36 
Offline

Rejestracja: 11 sie 2017, 23:05
Posty: 27
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ73 MV 2.5 TD
Jakis czas temu czytalem ten post i jesli bylo pytanie ile kosztuje taka zabawa (L i P strona) u mechanika to przepraszam za niedoczytanie.
Bede sie mierzyl niedlugo z tematem i zastanawiam sie czy warto robic to samemu czy oddac w zaufane rece gdzie mamy pewnosc co do dobrze i prawidlowo wykonanej pracy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 maja 2018, 16:59 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Posty: 255
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td
rocznik 1987
To raczej pytanie do mechaników, którym chcesz to zlecić, myślę że każdy ceni inaczej...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 191 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 9, 10, 11, 12, 13

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group