Strona 1 z 1

Łożysko wałka sprzęgłowego wału korbowego 2LT

: 12 gru 2022, 11:15
autor: DJ Hil-Lj70
Koledzy,
mam obecnie załozone łozysko Koyo 6201RS , czy mozna załozyc łozysko 6201 2RS?
Czy pod obudowe uszczelniacza tylnego wału korbowego fabrycznie zakladana jest uszczelka czy tylko silikon?

Re: Łożysko wałka sprzęgłowego wału korbowego 2LT

: 12 gru 2022, 13:46
autor: Rokfor32
Tam jest regulacja luzu łożyskowego. uszczelka - jeżeli jest - jest skorelowana z podkładką pod łożyskiem. Jeżeli zmieniasz grubość uszczelki - to jednocześnie trzeba skorygować grubość podkładki regulacyjnej łożyska.

Ta uszczelka ma zwykle grubość 0,3 - 0,4mm. Jej wywalenie ot tak, bez korekcji podkładki - to zaciśnięcie łożysk (dolne łożyska stożkowe) o te dodatkowe 0,3- 0,4mm. Co powoduje ich bardzo szybkie zniszczenie (łożysk), jak i całego reduktora.

Podobna sytuacja jest z uszczelką między karterami - jej obecność lub nie trzeba kompensować podkładką pod łożyskiem. ZAWSZE !

Re: Łożysko wałka sprzęgłowego wału korbowego 2LT

: 12 gru 2022, 13:56
autor: DJ Hil-Lj70
Dzieki Rokfor, ale chodzi mi.o obudowe uszczelniacza tylnego wału korbowego w silniki 2LT. . Nie bardzo rozumiem haki to ma wpływ na reduktor.

Re: Łożysko wałka sprzęgłowego wału korbowego 2LT

: 12 gru 2022, 15:34
autor: Rokfor32
Zobaczyłem tylko "tylnego wału" ... :oops: :mrgreen:

Przy wale korbowym nie ma żadnego znaczenia, co masz pod tą pokrywą. Jak dobrze pamiętam - w tym silniku szedł tylko silikon fabrycznie.

Re: Łożysko wałka sprzęgłowego wału korbowego 2LT

: 12 gru 2022, 16:08
autor: DJ Hil-Lj70
Dzieki Rokfor