Strona 1 z 2

Regulacja zaworów

: 14 cze 2009, 21:43
autor: JaroFix
Pytanie.
Silnik 2LT. Niepokoi mnie klekotanie dochodzące z silnika, takie równomierne, jakby zawory, słyszalne od 2500 rpm. Ktoś mi powiedział, że w dieslu nie reguluje się zaworów. Prawdę gadał czy łgał?

Re: Regulacja zaworów

: 14 cze 2009, 22:04
autor: profesorr10
kłamał, chyba że ma hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego w innym przypadku się reguluje

Re: Regulacja zaworów

: 14 cze 2009, 22:11
autor: JaroFix
profesorr10 pisze:kłamał, chyba że ma hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego w innym przypadku się reguluje
I tu się rodzi kolejne pytanie. Czy silnik 2LT posiada owe kompensatory? I kolejne: jeżeli nie, to czy regulacja zaworów to jakieś skomplikowane zadanie?

Re: Regulacja zaworów

: 14 cze 2009, 22:39
autor: profesorr10
nie,nie posiada,są tam płytki zaworowe które dobierasz grubością do wymaganego luzu zaworowego,i raczej nie zdarza się żeby luz się zwiększył, przeważnie się zmniejsza

Re: Regulacja zaworów

: 14 cze 2009, 22:43
autor: JaroFix
profesorr10 pisze:nie,nie posiada,są tam płytki zaworowe które dobierasz grubością do wymaganego luzu zaworowego,i raczej nie zdarza się żeby luz się zwiększył, przeważnie się zmniejsza
Pomęcze jeszcze pytaniami. Czy to zmniejszenie luzu ma jakiś znacząco negatywny wpływ na silnik. Znaczy się nie przejmować się tym klekotaniem, czy przejąć bardzo?

Re: Regulacja zaworów

: 14 cze 2009, 22:58
autor: profesorr10
jeśli luz za bardzo się zmniejszy to zawór nie będzie się domykał,straci szczelność na gnieździe i zaczną się problemy z kompresją(z odpalaniem) a po jakimś czasie wypali gniazdo lub popęka zawór i będziesz musiał zdjąć czapkę :mrgreen: ,sprawdz luzy to niewiele kosztuje a jak masz cokolwiek pojęcia to sam dasz rady

Re: Regulacja zaworów

: 14 cze 2009, 22:59
autor: profesorr10
acha,i przez za małe luzy nie będzie klekotał

Re: Regulacja zaworów

: 14 cze 2009, 23:14
autor: JaroFix
Jak narazie problemów z odpalaniem brak. Wręcz jeszcze dobrze kluczyka nie dotknę a już się rwie do odpalania. Podnieca mnie tylko to cholerne klekotanie przy wyższych obrotach.
Dzięki wielkie za podpowiedzi. Czas nabyć szczelinomierz i sprawdzić to dla świętego spokoju.

Re: Regulacja zaworów

: 17 lut 2019, 11:48
autor: DJ Hil-Lj70
Prosze o podanie jakie sa prawidlowe luzy zaworow w 2LT . bo bede zdejmowal pokrywe zaworow I chcialbym sprawdzic.

Re: Regulacja zaworów

: 20 lut 2019, 17:52
autor: DJ Hil-Lj70
Ktos pomoze w sprawie luzów zaworów w 2LT?

Re: Regulacja zaworów

: 01 mar 2019, 13:22
autor: DJ Hil-Lj70
Nikt nie pomógl, to sam musialem sobie pomóc...
Jakby ktos potrzerbowal to w 2LT powinny byc nastepujace luzy na zaworach (na goracym silniku):
Zawory dolotowe - 0.25 mm
Zawory wydechowe - 0.35 mm
I nie ma regulacji zaworow za pomoca plytek, tylko tradycyjnie pokrecana srubokretem sruba i nakretka kontrujaca

Re: Regulacja zaworów

: 01 mar 2019, 14:35
autor: Rokfor32
W wersji starszej. Młodsze (po '90) mają na płytkach.

Re: Regulacja zaworów

: 01 mar 2019, 15:18
autor: DJ Hil-Lj70
Ja mam LJ 70 Z 89 roku

Re: Regulacja zaworów

: 01 mar 2019, 16:02
autor: Heniu
A co było powodem , profilaktyka? Ja mam 170 tyś na liczniku i nie sprawdzałem do tej pory.

Re: Regulacja zaworów

: 01 mar 2019, 23:10
autor: DJ Hil-Lj70
Urwala sie sruba mocujaca pokrywe zaworow. I tak zdejmowalem dekiel wiec sprawdzilem luz zaworow. Cale szczescie bo jeden dolotowy prawie wcale nie mial luzu a reszta w wiekszosci za duzy. Tak ze Heniu polecam profilaktyke w tym wzgledzie :-)