Regulacja zaworów

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Regulacja zaworów

Post autor: JaroFix »

Pytanie.
Silnik 2LT. Niepokoi mnie klekotanie dochodzące z silnika, takie równomierne, jakby zawory, słyszalne od 2500 rpm. Ktoś mi powiedział, że w dieslu nie reguluje się zaworów. Prawdę gadał czy łgał?

profesorr10
Posty: 123
Rejestracja: 03 kwie 2008, 21:15
Auto: lj70
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: profesorr10 »

kłamał, chyba że ma hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego w innym przypadku się reguluje

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: JaroFix »

profesorr10 pisze:kłamał, chyba że ma hydrauliczne kompensatory luzu zaworowego w innym przypadku się reguluje
I tu się rodzi kolejne pytanie. Czy silnik 2LT posiada owe kompensatory? I kolejne: jeżeli nie, to czy regulacja zaworów to jakieś skomplikowane zadanie?

profesorr10
Posty: 123
Rejestracja: 03 kwie 2008, 21:15
Auto: lj70
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: profesorr10 »

nie,nie posiada,są tam płytki zaworowe które dobierasz grubością do wymaganego luzu zaworowego,i raczej nie zdarza się żeby luz się zwiększył, przeważnie się zmniejsza

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: JaroFix »

profesorr10 pisze:nie,nie posiada,są tam płytki zaworowe które dobierasz grubością do wymaganego luzu zaworowego,i raczej nie zdarza się żeby luz się zwiększył, przeważnie się zmniejsza
Pomęcze jeszcze pytaniami. Czy to zmniejszenie luzu ma jakiś znacząco negatywny wpływ na silnik. Znaczy się nie przejmować się tym klekotaniem, czy przejąć bardzo?

profesorr10
Posty: 123
Rejestracja: 03 kwie 2008, 21:15
Auto: lj70
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: profesorr10 »

jeśli luz za bardzo się zmniejszy to zawór nie będzie się domykał,straci szczelność na gnieździe i zaczną się problemy z kompresją(z odpalaniem) a po jakimś czasie wypali gniazdo lub popęka zawór i będziesz musiał zdjąć czapkę :mrgreen: ,sprawdz luzy to niewiele kosztuje a jak masz cokolwiek pojęcia to sam dasz rady

profesorr10
Posty: 123
Rejestracja: 03 kwie 2008, 21:15
Auto: lj70
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: profesorr10 »

acha,i przez za małe luzy nie będzie klekotał

Awatar użytkownika
JaroFix
Klubowicz
Posty: 903
Rejestracja: 16 mar 2009, 21:04
Auto: Nissan Patrol GU4
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: JaroFix »

Jak narazie problemów z odpalaniem brak. Wręcz jeszcze dobrze kluczyka nie dotknę a już się rwie do odpalania. Podnieca mnie tylko to cholerne klekotanie przy wyższych obrotach.
Dzięki wielkie za podpowiedzi. Czas nabyć szczelinomierz i sprawdzić to dla świętego spokoju.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Prosze o podanie jakie sa prawidlowe luzy zaworow w 2LT . bo bede zdejmowal pokrywe zaworow I chcialbym sprawdzic.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Ktos pomoze w sprawie luzów zaworów w 2LT?

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Nikt nie pomógl, to sam musialem sobie pomóc...
Jakby ktos potrzerbowal to w 2LT powinny byc nastepujace luzy na zaworach (na goracym silniku):
Zawory dolotowe - 0.25 mm
Zawory wydechowe - 0.35 mm
I nie ma regulacji zaworow za pomoca plytek, tylko tradycyjnie pokrecana srubokretem sruba i nakretka kontrujaca

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Rokfor32 »

W wersji starszej. Młodsze (po '90) mają na płytkach.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Ja mam LJ 70 Z 89 roku

Awatar użytkownika
Heniu
Klubowicz
Posty: 1132
Rejestracja: 21 maja 2007, 11:40
Auto: LJ70 '86
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: Heniu »

A co było powodem , profilaktyka? Ja mam 170 tyś na liczniku i nie sprawdzałem do tej pory.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: Regulacja zaworów

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Urwala sie sruba mocujaca pokrywe zaworow. I tak zdejmowalem dekiel wiec sprawdzilem luz zaworow. Cale szczescie bo jeden dolotowy prawie wcale nie mial luzu a reszta w wiekszosci za duzy. Tak ze Heniu polecam profilaktyke w tym wzgledzie :-)

ODPOWIEDZ