LJ 79 System i lift
Moderator: luk4s7
LJ 79 System i lift
Witam! Zamierzam za jakiś czas przerobić moje LJ 79 w grubszy teren i mam pytania: Gdzie kupić do niej koła 35-37 cali? Czy da się zamontować do niej jakiś lift 2-4 cale? Czy dało by się może poza tym zrobić jej system automatycznego pompowania kół i spuszczania z nich powietrza z kabiny ( za pomocą przycisków, jak to ma miejsce w niektórych ciężarówkach albo w Mercedesie G63 AMG 6x6) Ile by to kosztowało? Dziękuję za wszystkie odpowiedzi. A i czy ktoś w mazowieckim prowadzi jakiś warsztat, w którym w ofercie jest odrdzewianie podwozia i lakierowanie? Byłbym wdzięczny za informacje.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ 79 System i lift
A to lj79 to co.to?
I lj79 na kolach 35-37cali to chyba silnik nie wydoli
I lj79 na kolach 35-37cali to chyba silnik nie wydoli
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: LJ 79 System i lift
Hmm widzę że kolega ma blade pojecie o temacie skoro pyta o takie rzeczy ale jednocześnie bardzo ambitne cele
Proponowałbym zacząć od podstawowych zmian jak lift 2" i koła max 33", przy okazji troche pouczyć sie jezdzić i zobaczyć co jest naprawde potrzebne. Bo zrobienie pomnika czyli auta które stoi i wygląda ale nie jezdzi jest łatwe ale troche drogie i bez sensu
Proponowałbym zacząć od podstawowych zmian jak lift 2" i koła max 33", przy okazji troche pouczyć sie jezdzić i zobaczyć co jest naprawde potrzebne. Bo zrobienie pomnika czyli auta które stoi i wygląda ale nie jezdzi jest łatwe ale troche drogie i bez sensu
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ 79 System i lift
ja was nie rozumiem
w dowolnej lj koła 33 cale wchodzą bez liftu
lift poprawia prace zawieszenia ale nie jest wymagany
w dowolnej lj koła 33 cale wchodzą bez liftu
lift poprawia prace zawieszenia ale nie jest wymagany
Re: LJ 79 System i lift
chwilowo ma koła 33 cale, ale wolałbym jakieś większe, ponieważ kręcą mnie duże kołasebastian44 pisze: ↑23 paź 2020, 08:23Hmm widzę że kolega ma blade pojecie o temacie skoro pyta o takie rzeczy ale jednocześnie bardzo ambitne cele
Proponowałbym zacząć od podstawowych zmian jak lift 2" i koła max 33", przy okazji troche pouczyć sie jezdzić i zobaczyć co jest naprawde potrzebne. Bo zrobienie pomnika czyli auta które stoi i wygląda ale nie jezdzi jest łatwe ale troche drogie i bez sensu
Re: LJ 79 System i lift
LJ 79 to samochód z 1992 roku. Chodzi o tą wersję 6-drzwiową. Z silnikiem raczej problemu nie będzie, jest w świetnej kondycji, przez wiele lat zanim kupiliśmy wóz jeździł po pustyni i nadal jest w świetnej kondycji
Silnik
Wiem, że jeżeli chodzi o ten wóz, to pewnie ludzie myślą, że skoro silnik 90 koni, to raczej słaby w teren itp. ale prawda jest taka, że jak się jedzie po terenie, to się czuje, jakby miał 150 koni, a nie 90. Mimo niedużej mocy, to serio mocny wóz.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Silnik
Kolego tutaj wszyscy to wiedzą, ten samochód z tym silnikiem jest dosc popularny. Ale moment dzieki reduktorowi to nie wszystko. Liczy sie też moc a ona nie wezmie sie znikąd. Na szosie przy kołach 35-37 cali bedzie sie ledwo toczył z v-max 90km/h. Do tego w terenie zgoda momentu nie zabraknie ale juz podjazdy pod górkę bedą niewykonalne.
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: LJ 79 System i lift
A to taki jak Mariusza z silnikem 2,7 diesel? (3L)
a tyłu masz resor czy sprężynę?
wiesz do zwykłych mostów 37 cali to duże obciążenie
a auto na 33 calach jest wystarczająco dzielne
co do systemu obniżania cisnienia to chyba coś takiego jak w ciężarówkach trzeba zmotac - ale jest to wetdy element który łatwo uszkodzić w błocie
a tyłu masz resor czy sprężynę?
wiesz do zwykłych mostów 37 cali to duże obciążenie
a auto na 33 calach jest wystarczająco dzielne
co do systemu obniżania cisnienia to chyba coś takiego jak w ciężarówkach trzeba zmotac - ale jest to wetdy element który łatwo uszkodzić w błocie
Re: LJ 79 System i lift
SIlnik 2.8 Ropakpeugeot pisze: ↑23 paź 2020, 11:07A to taki jak Mariusza z silnikem 2,7 diesel? (3L)
a tyłu masz resor czy sprężynę?
wiesz do zwykłych mostów 37 cali to duże obciążenie
a auto na 33 calach jest wystarczająco dzielne
co do systemu obniżania cisnienia to chyba coś takiego jak w ciężarówkach trzeba zmotac - ale jest to wetdy element który łatwo uszkodzić w błocie
Re: LJ 79 System i lift
[/quote]
LJ 79 to samochód z 1992 roku. Chodzi o tą wersję 6-drzwiową. Z silnikiem raczej problemu nie będzie, jest w świetnej kondycji, przez wiele lat zanim kupiliśmy wóz jeździł po pustyni i nadal jest w świetnej kondycji
[/quote]
Panie, a cóż to!
"LJ 79 to samochód z 1992 roku. Chodzi o tą wersję 6-drzwiową"
LJ 79 to samochód z 1992 roku. Chodzi o tą wersję 6-drzwiową. Z silnikiem raczej problemu nie będzie, jest w świetnej kondycji, przez wiele lat zanim kupiliśmy wóz jeździł po pustyni i nadal jest w świetnej kondycji
[/quote]
Panie, a cóż to!
"LJ 79 to samochód z 1992 roku. Chodzi o tą wersję 6-drzwiową"
Re: LJ 79 System i lift
LJ79 to auto 5 drzwiowe chyba że kolega liczy osobno tylne skrzydła drzwi. Silnik wolnossący 3L 2,8 Diesel.
Bławatek kiedyś taki miała.
Bławatek kiedyś taki miała.
Re: LJ 79 System i lift
Znaczy tak, ja wliczyłem jakby drzwi bagażnika jako dwa, bo właściwie są to dwoje drzwi. A co do silnika 2.8 i silnik napędzany na ropę
Re: LJ 79 System i lift
Wywołany do tablicy zgłaszam się!
Lata lecą, pamięć czasem zawodzi...
Błavatkowóz to chyba jednak była KZJ-77.
A mój "osiołek na dożywocie" to właśnie dokładnie była LJ-79 z silnikiem (wolnossącym) 3L czyli 2,8 D (pojemność 2 779 cm3) o mocy fabrycznej 89 KM (różne źródła podają zarówno 89, 90, 91 KM)
I moje doświadczenia z wieloletniej eksploatacji są takie, że, ten silnik faktycznie jest "niezajebliwy",ale haniebnie słaby, co w połączeniu z czterobiegową skrzynią biegów sumowało się do porażki. O ile w terenie (takim, jaki ja uprawiam - czyli bez topienia po klamki i pogoni za pieczątkami) daje radę przy pewnej wprawie, to na przelotach to jest katastrofa. Do wyprzedzenia TIR-a na rosyjskiej M7 potrzebne było 8 km prostej i dwaj koledzy z CB
Re: LJ 79 System i lift
Hmm ale na pewno mam u siebie w portfolio LJ79. Też białe.