Wiskoza LJ70 2.4TD 1987r.

Moderator: luk4s7

Propel
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2019, 01:29

Wiskoza LJ70 2.4TD 1987r.

Post autor: Propel »

Wentylator uruchamia się razem z silnikiem.
To chyba nie tak powinno być ? :mrgreen:

Gdzie szukać przyczyny? Wiskoza wentylatora?

Nic dziwnego, że wskazówka od temperatury jest cały czas kawałek nad dolną kreską...

Jeżeli wymieniać to na oryginał czy są jakieś sprawdzone zamienniki?

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Wiskoza LJ70 2.4TD 1987r.

Post autor: plum76 »

Tak na logikę jakby wiskoza się popsula to auto by się przegrzewalo.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: Wiskoza LJ70 2.4TD 1987r.

Post autor: kmiecio »

a może p oprostu masz założony termostat który otwiera się wcześniej |(w niższej temperaturze), o ile pamiętam w oryginale występują trzy zakresy tempratur dla tego modelu, 3 śrubki i będziesz wiedział, a jak przyjdzie Ci go zmienić to pamiętaj aby wsadzić tylko oryginał.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Wiskoza LJ70 2.4TD 1987r.

Post autor: zombi »

wisko uruchamia się razem z silnikiem. Wraz ze wzrostem temperatury zwiększa swoje obroty.
Oczywiście jest możliwe błędne działanie i wisko od początku działa z pełna mocą, ale taki przypadek jest związany ze zbyt dużą ilością zalanego oleju do wisko (ktoś źle/nadgorliwie naprawił). Dodatkowo takie wisko ryczy jak Bombowiec nad Berlinem.

Możesz zasłonić chłodnicę i sprawdzić teorię zbyt dobrego wisko - ALE NIE RÓB TEGO jak nie jesteś pewny rzeczywistej temperatury silnika bo go ugotujesz.

Na początek proponuję sprawdzić poprawność działania czujnika i wskaźnika. ewentualnie zamontuj dodatkowy wskaźnik.

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Wiskoza LJ70 2.4TD 1987r.

Post autor: hetman »

A jesteś pewien że to niepoprawne wskazanie? Ta wskazówka podczas normalnej pracy tak sobie leży w 1/3-1/4. Wentylator normalnie kręci się z silnikiem tylko ma poślizg. Na zimnym silniku powinieneś móc nim swobodnie (z lekkim oporem) obracać a na gorącym powinien dawać duży opór (oczywiście jak zgasisz silnik:))

A co złego z zamiennikami termostatu? Najlepiej mieć ori ale ja kiedyś kupiłem z braku oryginału pod ręką i nie zanotowałem problemów. Ważny jest też sprawny korek wlewu i tu ponoć ważny jest oryginał.

Propel
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2019, 01:29

Re: Wiskoza LJ70 2.4TD 1987r.

Post autor: Propel »

Zastanawiało mnie czy wentylator ma się kręcić od uruchomienia.
Jeżeli tak ma być to jest ok.
Temperatura max w 1/4 zawsze.

Awatar użytkownika
quiki
Posty: 15
Rejestracja: 19 lip 2018, 22:26
Auto: KZJ 70

Re: Wiskoza LJ70 2.4TD 1987r.

Post autor: quiki »

Podepnę się pod temat.
Jakie są jeszcze objawi zużytej wiskozy? Czy to że przy ciepłym silnku można swobodnie obracać wentylatorem kwalifikuje wiskoze do wymiany? Innych objawów brak.

Awatar użytkownika
Gruzin
Komisja Rewizyjna
Posty: 305
Rejestracja: 10 kwie 2008, 22:42
Auto: LJ70 2LT
Kontakt:

Re: Wiskoza LJ70 2.4TD 1987r.

Post autor: Gruzin »

Propel pisze:Wentylator uruchamia się razem z silnikiem.
To chyba nie tak powinno być ? :mrgreen:

Gdzie szukać przyczyny? Wiskoza wentylatora?

Nic dziwnego, że wskazówka od temperatury jest cały czas kawałek nad dolną kreską...

Jeżeli wymieniać to na oryginał czy są jakieś sprawdzone zamienniki?
I tak ma być. Wleczenie smiglaka ma być od samego startu. Sprzęganie obrotów wraz ze wzrostem temperatury płynu w chłodnicy. Sam sprzęgania wiskozy raczej nie sprawdzisz... Sam śmiglak ma obracać się z wyczuwalnym oporem - ale to jeszcze nie pewność że się sprzęga jak trzeba.
Wskazówka nad dolna kreską - uszkodzony termostat. Prosto to sprawdzić i wymienić. Jak sprawdzić nie będę pisał...
Na wierzchu na samej górze po lewej stronie silnika od przodu cylindryczna obudowa, na górze pokrywa i trzy wkręty. No może być potrzebny wykrętak udarowy. Termostat może być zamiennik np Vernet. Wskazówka ma być lekko poniżej poziomu przy normalnej eksploatacji i sprawnym układzie. I jak jest chłodno to nawet w trasie przy 90-100km/h praktycznie tylko góra chłodnicy jest gorąca a reszta zimna. Termostat robi robotę... Co innego jak upalasz czy gonisz latem na maksa.
Więcej już nie ma co tu pitolić, bo to są podstawy dłubaniny przy karaku.
Jak nie za bardzo to ogarniasz tego nie kombinuj bo więcej szkody sobie zrobisz niż oszczędności...

Awatar użytkownika
Mesel
Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Auto: V8/KDJ90
Kontakt:

Re: Wiskoza LJ70 2.4TD 1987r.

Post autor: Mesel »

Gruzin pisze:

Więcej już nie ma co tu pitolić, bo to są podstawy dłubaniny przy karaku.
Jak nie za bardzo to ogarniasz tego nie kombinuj bo więcej szkody sobie zrobisz niż oszczędności...

Gruzinie, zrobiłeś mi dzień swoją gwarą :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

ODPOWIEDZ