Wtryski

Moderator: luk4s7

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

Wtryski

Post autor: SaT84 »

Jakie oznaczenia maja rozpylacze do silnika 2,4td 2lt. Czy jest mozliwe dobranie jakichs zamiennikow.
Dzieki za info.

SaT84
Posty: 54
Rejestracja: 23 lis 2009, 17:47
Auto: lj73

Re: Wtryski

Post autor: SaT84 »

witam kolegow mam zalozonerozpylacze onr ND DN4SDND133 czy to jest ten typ Mam silnik 2LTTD
W pazdzierniku byly regenerowane w Lancucie ale leja musze kupic nowe czy to jest ten typ
Dzieki za odpowiedz.

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

Panowie mam taki problem zauważyłem ostatnio że auto lj70 2lt 86r po odpaleniu zakopci delikatnie na biało i obroty są normalne ok 800 po ruszeniu i zatrzymaniu obroty podnoszą się do 950 podczas jazdy silnik nie kopci ani na czarno ani na biało jest ok ale jak się zatrzymam i na luzie mu troszkę przygazuje to leciutko kopci na szaro z gryzącym dymem. świece mają ok 1,5roku autko odpala od pół obrotu, pompa wtryskowa była regulowana i wymienione wszystkie uszczelki poprzedni właściciel mówił że regenerował końcówki wtryskiwaczy bo lekko przykapcał po zakupie tego nie było teraz pojawił się ten dymek i podwyższone obroty moje pytanie więc brzmi czy to mogą być objawy lejącego wtrysku? dostaje więcej paliwa wiec obroty są wyższe aha i pod maską słychać tzn ja słyszę delikatne stukanie ale jest tak mało słyszalne że mało kto by się ze mną zgodził:) czy wtryski mogą stukać tzn uszkodzone?
jeśli tak to czy zacząć od nalania jakiegoś specyfiku czy kupić i wymienić końcówki wtryskiwaczy?
a jeśli kupić końcówki to czy samemu zdołam je wymienić? podejrzewam że sama wymiana końcówki nie jest trudna ale jak wyjąć wtrysk z głowicy??

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: kylon »

Wtryskami to się powinny zajmować wyspecjalizowane warsztaty posiadające odpowiednie oprzyrządowanie :wink:
Spróbuj najpierw czegoś sprawdzonego do ich przeczyszczenia czyli dodatek paliwowy. Jestem zwolennikiem robienia wtrysków na dobrych elementach Bosha lub Denso a nie zamienników rodem z chin bo te działają krótko albo wcale.

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

Znalazłem końcówki niby oryginalne denso pisałem na priva do ciebie wysłałem ci tez link do nich. Człowiek zarzeka się że są oryginalne. a powiedz jakiś specjalny płyn możesz polecić bo wiem że toyota ma w swojej ofercie coś sygnowanego przez siebie.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: kylon »

Z PW jest tak - nie czytam zbyt często bo po wyczyszczeniu zapełnia się dość szybko a ja jestem jeden i nie ogarniam pracy przez 24/h :wink: - a to w Polsce już nie można kupić Denso?

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

Pewnie i można ale nie znalazłem ofert na końcówki a tym bardziej nie wiem jaka cena za 4 . to jest ta aukcja żuć na to okiem z łaski swojej będę zobowiązany.
http://www.ebay.co.uk/itm/TOYOTA-LAND-C ... 3f0dc152cc" onclick="window.open(this.href);return false;

jeśli te moje objawy czyli podwyższone obroty głośniejsza praca silnika delikatny białawy gryzący dymek to objawy lejących wtrysków to chciał bym to naprawić ale nie przez jakąś regeneracje bo to bzdura i może na rok podziała albo i nie.powiedz mi czy przy wymianie końcówek trzeba je w 2lt jakoś ustawiać? mnie się wydaje że nie bo tam żadnej elektroniki nie ma a cała faza wtrysku jest mechaniczna przynajmniej tak mi się wydaje:)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: kylon »

Katalogu Denso nie mam w głowie :cry: - wyglądają ładnie jak na obrazku

A gdzie szukałeś bo jak na Allegro to się nie dziwię, że nie znalazłeś. U pierwszego lepszego pompiarza kupiłem do czterdziestki i osiemdziesiątki więc pewnie do siedemdziesiątki też będą mieli. To taki prosty przykład na szukanie.
Najlepiej pewnie szukać u generalnego przedstawiciela Denso na Polskę. Zrobisz jak uważasz. W Polsce masz przynajmniej możliwość zwrotu albo wymiany.

Napisałem Ci że się wtryski reguluje na odpowiednim oprzyrządowaniu. Nie obraź się że będę troszkę złośliwy ale podkładki regulacyjne do ustawiania wtrysków (20 rozmiarów) to będziesz na chodniku docierał z kapsla. Skoro nie ma elektroniki to o niczym nie świadczy. Są różne sposoby regulacji. Zawory tez nie są elektroniczne a się je reguluje.

Udaj się do pompiarza albo wyślij do zrobienia wtryski a nie kombinujesz jak koń pod górę :wink:

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

Racja co rada to rada:) ja się nie znam i nie należę do obrażalskich:) więc twoja rade traktuję poważnie a powiedz mi ile dałeś za wtryski do czterdziestki a ile do 80. i kolejne pytanie co uważasz za bardziej uzasadnione kupywać całe wtryski czy może tylko końcówki?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18027
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: kylon »

Płaciłem za regenerację wtrysków z końcówkami Denso
- czterdziestka 150 za sztukę
- osiemdziesiątka 295 za sztukę

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

A mógł byś mi podać jakiś namiar na ten zakład w którym to robiłeś? jakiś telefon? a w ogóle co sądzisz o tych objawach o których piszę czy mogą wskazywać na wtryski?

Awatar użytkownika
kmiecio
Klubowicz
Posty: 561
Rejestracja: 04 gru 2010, 16:30
Auto: TOYTOYOWE szale?stwo :)
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: kmiecio »

znajdź w swojej okolicy jakiś warsztat świadczący tego typu usługi i zawieź im całe wtryski, tam chłopaki na pewno Ci je zdiagnozują i podpowiedzą czy regenerować całość czy wymieniać same końcówki, samo sprawdzenie około 10PLN od sztuki gdzieś kosztuje

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

Dzwoniłem do Krakowa do tego zakładu
http://naprawa-wtryskiwaczy.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;
powiedzieli mi
250zł za wyjęcie i włożenie wtryskiwaczy
80 zł za sztukę za diagnozę i czyszczenie
i ok 80 zł za sztukę za końcówki
czyli w sumie ok 890zł za całość
i czy wg was to dobra cena czy raczej drogo? jestem z województwa świętokrzyskiego Włoszczowa a może zna ktoś dobry zakład pompowniczy w okolicy?
Mógł bym sam wyjąć wtryski ale nie mam ściągacza a wiem że już 2 razy miałem je wyciągane raz bo poprzedni właściciel je regenerował niby a drugi gdy sprawdzałem głowicę w All Japanese Cars.
No i te objawy po odpaleniu obroty 800 przejadę trochę skaczą do ok 950 i tak zostają. jak zgaszę i odpalę to znowu 800. nie kopci podczas jazdy chyba że zamulę go trochę ale jak go zagrzeję i przygazuje na luzie to wydobywa się szarawy gryzący dymek. może ktoś pochapi się zdiagnozować te objawy?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8367
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: Rokfor32 »

Żeby wydobyć wtryskiwacze z silnika 2L-T nie są potrzebne żadne ściągacze. Standardowymi kluczami się to odkręca.

A co do diagnozy silnika - w takich przypadkach zwykle zaczyna sie od testu stopnia sprężania. Bo może się okazać, że nie ma sensu się zajmować wtryskami, jeżeli głowicę masz pękniętą.

lukasz30k
Posty: 154
Rejestracja: 11 wrz 2010, 10:06
Auto: HILUX MK5
Kontakt:

Re: Wtryski

Post autor: lukasz30k »

Dobrze cię rozumiem Rokfor że w 2lt wtrysków nie trzeba wyciągać przy użyciu ściągacza tylko się je wykręca? czyli na wtrysku musi być gwint. Głowicę mam ok ale pójdę twoją radą i sprawdzę ciśnienie a jakie powinno być na każdym cylindrze?

ODPOWIEDZ