Akumulator

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: sebastian44 »

12.2V to mimo wszystko za mało. Mierzyłeś na śrubie alternatora czy na aku? Jak cos zmierz też na alternatorze.

Alternator jest mocowany w co najmniej dwóch miejscach, śruba do naciągu służy tylko do regulacji i to dopiero po poluzowaniu głównej śruby mocującej.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: sebastian44 »

12.2V to mimo wszystko za mało. Mierzyłeś na śrubie alternatora czy na aku? Jak cos zmierz też na alternatorze.

Alternator jest mocowany w co najmniej dwóch miejscach, śruba do naciągu służy tylko do regulacji i to dopiero po poluzowaniu głównej śruby mocującej.

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Akumulator

Post autor: zombi »

Zobacz pasek klinowy(stan naprężenie), sprawdź napięcie na stykach alternatora (mogą być styki zasyfiałe). Ale obawiam sie, że alternator do regeneracji.

Ak80
Posty: 564
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Akumulator

Post autor: Ak80 »

sebastian44 pisze:12.2V to mimo wszystko za mało. Mierzyłeś na śrubie alternatora czy na aku? Jak cos zmierz też na alternatorze.

Alternator jest mocowany w co najmniej dwóch miejscach, śruba do naciągu służy tylko do regulacji i to dopiero po poluzowaniu głównej śruby mocującej.
Mierzone na Alterze i aku.

Czyli montowany jest gdzieś od dołu. Kurka czarno to widzę z podstawowym zestawem narzędzi i bez kanału. Dojście od dołu też byle jakie.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: sebastian44 »

Bez przesady w tym aucie jest masa miejsca, można całą głowę wsadzić. Dasz radę

Ak80
Posty: 564
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Akumulator

Post autor: Ak80 »

To podpowiedźcie proszę gdzie są te mocowania

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Akumulator

Post autor: zombi »

Trochę inwencji twórczej!
W google wpisz alternator lj70 wybierz zakładkę "grafika"
i przykładowy obrazek https://toyota.7zap.com/en/gr/land+crui ... 3/mef469c/

PS. mocowany jest na śrubach

Edyta1: poglądowy filmik z innego modelu, ale instrukcja zadziała
https://www.youtube.com/watch?v=1dN1JFgw5Rw

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: sebastian44 »

Przeciez latwiej napisac post i poczekac az ktos odpowie niz samemy zajrzec do auta albo poszukac w sieci ;)

Ak80
Posty: 564
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Akumulator

Post autor: Ak80 »

Dzięki za foto. Internet to miejsce gdzie ciągle coś mnie zaskakuje.
Będę z siebie bardzo dumny jak go wyjmę. Tam jest jakaś pompa podłączona do niego i pewnie olejem kapnie

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: sebastian44 »

To pompa vacu polaczona obiegiem z ukladem olejowym silnika ;)

Ak80
Posty: 564
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Akumulator

Post autor: Ak80 »

Odpuszczam alternator. Tam nie ma jak dojść zwykłym kluczem.

Najlepsze jest to że zmieniłem klemy i teraz sprawdziłem voltomierzem stan nowego aku na którym tylko dojechałem 5km.i pokazało 5.2v.nawet prostownik nie chce go ładować do 12v a tylko do 6v.
A gorący że już nie wiem czy sam od siebie czy od silnika. Ale silnik ostygł a aku dalej ciepłe

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: hetman »

Nie masz ładowania i nowy akumulator pewnie do śmietnika bo go zarżnąłeś. Ten alternator na wolnych obrotach bez świateł ma ładować 13,8 na wyższych koło 14,2-14,5, jak akku jest niedoładowany. Przy 13,5 lub niżej będziesz miał ciągle niedoładowany akumulator. Druga sprawa, upewnij się że przekręcasz stacyjkę na off nie na ACC, na górze trzeba taki przycisk/nypelek nacisnąć żeby przekręcić z ACC na off, ale przy wyrobionej stacyjce czy kluczyku możesz kluczyk wyjąć na ACC ze stacyjki. Wtedy drenuje ampery.

Ak80
Posty: 564
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Akumulator

Post autor: Ak80 »

Cypelek działa i bez naciśnięciu nie wyjmę kluczyka.
Zastanawiam się jeszcze czy to nie reguła or napięcia wariuje ale to już niech elektromechaniki sprawdzi

Ak80
Posty: 564
Rejestracja: 27 mar 2019, 15:34
Auto: BJ40 1980 hardtop
BJ40 1980 softtop

Re: Akumulator

Post autor: Ak80 »

Problem jest chyba bardziej złożony.
Wyjąłem aku gdy był rozładowany na poziom 5v a po kilku godzinach pokazuje już 11.4v czyli sam się nie podłączony podładował.
Wnioskuję że coś kradnie prąd+może brak ładowania. Może jakaś zwara.

Radio wykluczam bo wczoraj wyjąłem a w kablach nic nie było robione wszystko na wtyczki.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8385
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Akumulator

Post autor: Rokfor32 »

No to może wreszcie odepnij altewrnator 9główny kabel prądowy) - i sprawdź upływność?

To, co opisujesz to poziom upływności liczony na kilkadziesiąt A. Tyle trzeba, żeby rozładowywanie gotowało aku. A taki poziom obciążenia - i się nie sfajczenia mogą wytrzymać jedynie naprawdę grube kable: rozrusznik, aku, wyciągarka.

ODPOWIEDZ