2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce

Moderator: luk4s7

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Witam,
Odebralem 70-ke od blacharzo lakiernika I po wylaczeniu kluczyka w stacyjce, A nawet po wyjeciu kluczyka ze stacyjki silnik Nadal pracuje...
Dodam, ze mam tez "choinke" w swiatlach, bo auto przed uzbrojeniem zostal zakonserwowane I mysle ze moze byc problem z masa...
Ma ktos moze pomysl dlaczego silnik nie gasnie (2LT) i co z tym mozna zrobic?

Fazi
Posty: 474
Rejestracja: 31 maja 2009, 20:46
Auto: HJ61
Kontakt:

Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce

Post autor: Fazi »

W mercedesie jest gaszenie na podciśnienie - jest zaworek podciśnienia w stacyjce.
Jak zostaną zamienione wężyki podciśnienia to silnik nie gaśnie.
Nie wiem jak ma LJ - ale HJ61 też ma gaszenie na podciśnienie. Pamiętam, że jak wężyk miałem uszkodzony to nie gasł silnik od razu....

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Ktos moze wie czy sa te wezyki podcisnienia w 70-ce?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce

Post autor: Rokfor32 »

Nie ma :wink:

Masz dwie opcje - albo na stałe dochodzi napięcie do zaworu gaszącego na pompie (czyli zwarcie tegoż kabelka na stałe do plusa), albo rzeczony zaworek fizycznie się podwiesił. Do zdiagnozowania w minutę przy pomocy miernika uniwersalnego.

Natomiast info o tym, że konserwacja masz zapaćkane cokolwiek innego niż karoseria/rama - cóż. "pogratulować" pomysłu.

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Dzieki Rokfor . Co do "zapackania" To konserwacja jest tylko na podwoziu i ramie, ale napisalem o tym bo moze to moglo byc powodem klopotow ( tak z ostroznosci procesowej :-))

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Rokfor. Moglbys podeslac jakas fote pompy 2LT z zaznaczonym zaworem gaszacym ? ( tak dla slabszych, bo nie wiem gdzie on jest :-) )


Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce

Post autor: kpeugeot »

Kylon tam jest okrągła dwu lub trzy pionowa wtyczka a nie pojedynczy kabelek. Ale lokalizacja się zgadza :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce

Post autor: kylon »

O lokalizację się rozchodziło a co rynek to inne kabelki. Mam teraz dwie identyczne rocznikowo HZJ74. Jedna z Europy a druga z Japonii - dwa różne auta.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce

Post autor: kylon »

W większości prostych silników LC zawór ów wygląda tak.

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce

Post autor: kpeugeot »

ale tu o 2lt chodzi :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce

Post autor: kylon »

Nie inaczej ;-)
To jest pompa od 2LT

Obrazek

I zielony kabelek. Pod osłonką jest owa śrubka. Chyba że patrzysz kilka cm dalej to się kabelkologia rozwija w dwa kabelki i wtyczkę.

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce

Post autor: Rokfor32 »

Trzy kabelki - czujnik obrotów, który wchodzi do wspólnej wtyczki z zaworkiem jest dwupinowy :wink:

Na marginesie - to na focie to co to za specyfikacja? bo się nigdy nie styknąłem z czujnikiem położenia dźwigni w tym modelu.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce

Post autor: kylon »

Hilux

DJ Hil-Lj70
Posty: 537
Rejestracja: 09 paź 2017, 10:38
Auto: był Hillux 2007, był LJ 70 1989, aktualnie LJ 70 z 1986
Kontakt:

Re: 2LT- silnik nie gasnie po wylaczanie kluczyka w stacyjce

Post autor: DJ Hil-Lj70 »

Piekne dziekuje za wyjasnienia. Jeszcze jedna rzecz. Zauwazylem, ze po wylaczeniu I wyjeciu kluczyka , przy pracujacym silniku nadal kreci sie dmuchawa nawiewu . Czy mozliwe ze nie dcinanie prady dochodzacego do zaworu w pompie to kwestia zuzytej lub uszkodzonej stacyjki??

ODPOWIEDZ