Strona 2 z 3

Re: Swap 2.4 TD na 3.0 TD 1Kz-te

: 16 gru 2018, 08:49
autor: Rokfor32
KZJ powinien mieć rurki zasilające paliwem 10mm. I to licząc od smoka w zbiorniku.

Jakiekolwiek problemy z lejącym wtryskiwaczem (lub cokolwiek związanego z nieprawidłowym spalaniem prawidłowo odmierzonej dawki paliwa) widać od razu jako niebieskie dymienie. Jeżeli kuleje a nie dymi - znaczy że pompa nie odmierza dawki.

Co jest dosyć trudne przy pompie rotacyjnej, bo konstrukcja tego patentu jest taka - że jak działa - to równo na wszystkie cylindry. Albo wcale. W praktyce jedyna opcja kulawości dawkowania na pojedynczy cylinder to uszkodzenie toru wysokiego ciśnienia na ten cylinder - czyli albo zaworek zwrotny (wyjście z głowiczki pompy to zaworek zwrotny) - albo uszkodzony wewnetrznie wtryskiwacz w taki sposób, że dawka idzie od razu w przelew.

Re: Swap 2.4 TD na 3.0 TD 1Kz-te

: 17 gru 2018, 18:40
autor: KonradLJ70
Lały 3 wtryski 1 stał całkowicie i przypuszczam że dla tego się nie kręci i nie ma mocy ...

Re: Swap 2.4 TD na 3.0 TD 1Kz-te

: 17 gru 2018, 20:29
autor: Rokfor32
Nie wiem co oznacza "stał całkowicie".

niemniej, skoro temat zdiagnozowany - to wszystkie końcówki zapodaj nowe, ustaw równo ciśnienia otwarcia - i ma działać.

Re: Swap 2.4 TD na 3.0 TD 1Kz-te

: 17 gru 2018, 23:34
autor: KonradLJ70
.

Re: Swap 2.4 TD na 3.0 TD 1Kz-te

: 17 gru 2018, 23:37
autor: KonradLJ70
Rokfor32 pisze:Nie wiem co oznacza "stał całkowicie".

niemniej, skoro temat zdiagnozowany - to wszystkie końcówki zapodaj nowe, ustaw równo ciśnienia otwarcia - i ma działać.
Stał całkowicie- wgl nie pracował i nie podawał paliwa . Wkładając na maszyne było zapisane 400 bar i nic nie dawał paliwa ... A reszta czyli 3 pozostałe lały jak głupie.

Re: Swap 2.4 TD na 3.0 TD 1Kz-te

: 18 gru 2018, 07:47
autor: Rokfor32
Pompa nie ma przelewu.

Pompa rotacyjna nie ma zabezpieczenia nadmiarowego na takie okazje, wiec jeżeli nie ma gdzie zejść ciśnienie z sekcji tłoczącej - to coś musi polecieć, bo głowica wytwarza bez problemu ponad 600 bar (a pracuje na 130)

Jest kilka punktów, które mogą oberwać, ale jeżeli nic nie widać (że się rozerwało), to coś tam paliwa jednak musiało polecieć w przelew (wewnątrz wtryskiwacza). niemniej, lepiej silnik uważnie osłuchać, po odpaleniu, bo takie przeciążenie jest w stanie uszkodzić rozrząd.

Re: Swap 2.4 TD na 3.0 TD 1Kz-te

: 18 gru 2018, 08:08
autor: KonradLJ70
Rokfor32 pisze:Pompa nie ma przelewu.

Pompa rotacyjna nie ma zabezpieczenia nadmiarowego na takie okazje, wiec jeżeli nie ma gdzie zejść ciśnienie z sekcji tłoczącej - to coś musi polecieć, bo głowica wytwarza bez problemu ponad 600 bar (a pracuje na 130)

Jest kilka punktów, które mogą oberwać, ale jeżeli nic nie widać (że się rozerwało), to coś tam paliwa jednak musiało polecieć w przelew (wewnątrz wtryskiwacza). niemniej, lepiej silnik uważnie osłuchać, po odpaleniu, bo takie przeciążenie jest w stanie uszkodzić rozrząd.

Będę patrzył jak założę ;) Mam nadzieję że wszystko będzie dobrze heh trzymam się przysłowia "Głupi ma zawsze szczęście " :lol: :mrgreen:

Re: Swap 2.4 TD na 3.0 TD 1Kz-te

: 19 gru 2018, 22:30
autor: KonradLJ70
Wtryski zrobione auto pali na dotyk . W tych obrotach 1800-2500 auto idzie ale nie ma szału. Myślę żeby na pompie przestawić zegarek i przestawić na turbinie bączek żeby później się otwierała.

Re: Swap 2.4 TD na 3.0 TD 1Kz-te

: 19 gru 2018, 22:36
autor: KonradLJ70
RokFor32 Powiedz Mi jak oryginalnie mam w lj 70 przewody 8mm to co zmieniać na 10mm ? Wraz ze smokiem w baku ? Mimo że przy pompie kruciec jest na przewód 8mm ??

Re: Swap 2.4 TD na 3.0 TD 1Kz-te

: 20 gru 2018, 07:21
autor: Rokfor32
Jeżeli masz możliwość - to zmień. Chodzi o opory przepływu - klekot jest może i oszczędny - ale na pełnym bucie paliwa jednak potrzebuje.

Za cienkie przewody po prostu wytną wartości górne momentu z charakterystyki, i pewnie prędzej zimą niż latem.

Jako ciekawostka - HDJ80 ma rurki 12mm :wink:

Poza tym - z silnikiem nie kombinuj. Pękające głowice w tym modelu to nie jest wyssana z palca bajka. Te jego seryjne 340Nm jest w sam raz.

Ja tak mam mniej więcej ustawiony swój - i jest ok. Taka zdroworozsądkowa proporcja momentu obrotowego do masy auta , wielkości kapci i przełożeń. Tyle, że ja mam bezpośredni wtrysk - więc dla silnika zwiększenie parametrów nie robi problemu. Bo było jakieś 450 Nm - i - póki co - sobie odpuściłem. Na suchym czarnym w lecie - owszem, fajnie. Jak rakieta. Ale na mokrym trza już było uważać, i to mocno. Mi potrafił zerwać przyczepność przy wyprzedzaniu z czwartego biegu - co zaskutkowało testem na wytrzymałość barier drogowych ... :wink:

Re: Swap 2.4 TD na 3.0 TD 1Kz-te

: 20 gru 2018, 09:21
autor: KonradLJ70
Rokfor32 Ty masz denzo chyba pompę Ja mechaniczną hehe coś tam można zwiększyć dawkę, Ja nie mówię że Max wszystkiego tylko trochę dawkę i na turbinie trochę podkręcić

Re: Swap 2.4 TD na 3.0 TD 1Kz-te

: 20 gru 2018, 10:27
autor: KonradLJ70
A jeszcze jedno bo mam filtr paliwa na 8mm to zostawić czy wkładać taki na 10mm ? Jak juz coś ?

Re: Swap 2.4 TD na 3.0 TD 1Kz-te

: 20 gru 2018, 12:28
autor: Rokfor32
To sa tylko przyłącza - straty na przepływie zależą od długości rurek. Kilka cm rurki 8mm nie robi problemu - ale 2 metry już może.

Ja mam zmodyfikowany silnik 1KD-FTV. Zmodyfikowany do zwykłej rotacyjnej pompy. Ta pompa to zbudowane z klocków "coś", żeby miało odpowiednie parametry - upraszczając - możliwości bebechów tłoczących sa około 1,5 raza większe, niż przy seryjnej pompie z 1KZ-T. A ta już ma niezłe możliwości (fabrycznie niewykorzystywane).

Ale ponieważ mój silnik ma wtrysk bezpośredni - to nie ma tematu z nagrzewaniem się głowicy przy zwiększaniu dawki. Na teraz mam go ustawionego na półtora bara - ale to jest nastawa z dużym nadmiarem powietrza Realnie dawki paliwa mam poustawiane jak dla około 1,0 doładowania. Jak był ustawiony na max wykorzystanie tej wartości doładowania (1,5) - to wychodziło około 180 kucy i około 450 Nm.

Za wartości graniczne uważam doładowanie do 2,0 bara, i do takiego doładowania mam dobrane elementy układu wtryskowego. Wykorzystanie tego na max wartości powinno dać jakieś 220 - 250 kucy, i około 550 Nm.

Ale to zabawa na wiosnę, bo teraz nie bardzo mam na to czas. I, raczej tylko w ramach testu możliwości, bo jak wspominałem - takie parametry w tym aucie stają sie już niezbyt bezpieczne.

Re: Swap 2.4 TD na 3.0 TD 1Kz-te

: 20 gru 2018, 22:36
autor: KonradLJ70
Rokfor32 powiedz Mi Bo tak jeżdżę toyota to 1 i 2 fajnie oddaje moc A reszta gorzej dół ma dość fajny ale powyżej 2 tyś już słabo. Myślę pobawić się przy turbinie :/ ale coś dalej jest chyba źle. Jak Twoim zdaniem ma być ustawiona pompa wtryskowa ? Chodzi Mi na tych 3 strugach co jest regulacja

Re: Swap 2.4 TD na 3.0 TD 1Kz-te

: 21 gru 2018, 07:46
autor: Rokfor32
Co to se "strugi"?