Kontrolka hamulców działanie tylnego reduktora
Moderator: luk4s7
Kontrolka hamulców działanie tylnego reduktora
Mam stałe problemy z hamulcami ( myślę ze rozwiąże je wymiana wszystkich tłoczków z przodu, już wymieniłem zestaw naprawczy w pompie, tylne cylinderki , bebny i szczęki)
Objawy wciskamy hamulec do dechy schodzi do podłogi przyciskamy ponownie kilka razy tez schodzi ale zaświeca sia kontrolka hamulców .
To nie kontrolka od zbiorniczka płynu.
ponieważ samochód jeździ głównie w teren pytanie czy ten tylny reduktorek który jest chyba i tak zablokowany można wywalić pytanie techniczne ( zakładając że będzie mocniej działał tył) albo go pozaślepiać żeby było mniej elementów do uszkodzenia i odpowietrzania.
Objawy wciskamy hamulec do dechy schodzi do podłogi przyciskamy ponownie kilka razy tez schodzi ale zaświeca sia kontrolka hamulców .
To nie kontrolka od zbiorniczka płynu.
ponieważ samochód jeździ głównie w teren pytanie czy ten tylny reduktorek który jest chyba i tak zablokowany można wywalić pytanie techniczne ( zakładając że będzie mocniej działał tył) albo go pozaślepiać żeby było mniej elementów do uszkodzenia i odpowietrzania.
Re: Kontrolka hamulców działanie tylnego reduktora
Zwykle jak pedał wchodzi do dechy a nie ma wycieków, to oznacza to zepsutą pompę.
A ile tam masz kontrolek od hamulców? Zwykle jest jedna, która oznacza albo zaciągnięty ręczny albo za mało płynu w zbiorniczku...
Może to też oznaczać, że instalacja jest bardzo mocno zapowietrzona i po prostu jak 'pedałujesz' to tyle płynu się wciska w instalację, że świeci kontrolka. Oprócz odpowietrzania wszystkich zacisków, odpowietrza się też LPSV, czyli regulator siły hamowania nad tylnym mostem. To chyba to coś co nazywasz reduktorkiem...
Nie ma po co go wywalać. Po prostu opuszczasz go o tyle o ile podniosłeś samochód (albo łatwiej jak zrobisz dystans pod drugi koniec ramienia w regulatorze). Będzie działał tak jak należy. Ja bym nie usuwał, bo jego brak wpływa na bezpieczeństwo. Na przykład podczas zjazdu z górki regulator wykryje odciążony tył i go nie zablokuje, co jest chyba dobre...
A ile tam masz kontrolek od hamulców? Zwykle jest jedna, która oznacza albo zaciągnięty ręczny albo za mało płynu w zbiorniczku...
Może to też oznaczać, że instalacja jest bardzo mocno zapowietrzona i po prostu jak 'pedałujesz' to tyle płynu się wciska w instalację, że świeci kontrolka. Oprócz odpowietrzania wszystkich zacisków, odpowietrza się też LPSV, czyli regulator siły hamowania nad tylnym mostem. To chyba to coś co nazywasz reduktorkiem...
Nie ma po co go wywalać. Po prostu opuszczasz go o tyle o ile podniosłeś samochód (albo łatwiej jak zrobisz dystans pod drugi koniec ramienia w regulatorze). Będzie działał tak jak należy. Ja bym nie usuwał, bo jego brak wpływa na bezpieczeństwo. Na przykład podczas zjazdu z górki regulator wykryje odciążony tył i go nie zablokuje, co jest chyba dobre...
Re: Kontrolka hamulców działanie tylnego reduktora
W siedemdziesiątce to dosyć częsty przypadek. Trzeba myśleć o nowej pompie.
Re: Kontrolka hamulców działanie tylnego reduktora
Objaw był jakby padła pompa dladego pierwsze zrobiłem remont pompy niestety bez efektu. kupując autko dostałem trochę części do remontu to grzebie i wymieniam po kolei .
Wycztyałem wczesniejszy temat kolegi gdzie tez naprawa zakończyła się na wymianie na nową pompe.
Jak wymieniałem gumki w zaciskach to na tłoczkach były wzry polerowanie i smarowanie pomogło do pierwszego wyjazdu w błocko ( klocki sie przytarły cylinderki wyszły dalej i zaczeły znowu popuszczać Tak to sobie tłumacze.)
Pytam o układ bo na pewno jest jeszcze jakaś kontrolka przy przednim rozdziale.
Lubie wiedziec jak coś działa okazuje się to wyjątkowo pomocne do doraźnych napraw w terenie.
Tu nie wiem jak działa ten LPSV regulator siły hamowania inaczej czemu tam dochodzą dwa przewody od strony pompy.
Z dostępnych rozkładówek nic nie wniosłem są nie czytelne .
Wycztyałem wczesniejszy temat kolegi gdzie tez naprawa zakończyła się na wymianie na nową pompe.
Jak wymieniałem gumki w zaciskach to na tłoczkach były wzry polerowanie i smarowanie pomogło do pierwszego wyjazdu w błocko ( klocki sie przytarły cylinderki wyszły dalej i zaczeły znowu popuszczać Tak to sobie tłumacze.)
Pytam o układ bo na pewno jest jeszcze jakaś kontrolka przy przednim rozdziale.
Lubie wiedziec jak coś działa okazuje się to wyjątkowo pomocne do doraźnych napraw w terenie.
Tu nie wiem jak działa ten LPSV regulator siły hamowania inaczej czemu tam dochodzą dwa przewody od strony pompy.
Z dostępnych rozkładówek nic nie wniosłem są nie czytelne .
Re: Kontrolka hamulców działanie tylnego reduktora
Ten reduktor siły hamowania to mam ochotę wywalić bo uważam "jest to moja prywatna opinia" że do terenu powinno się wzmocnić tylne hamulce.
Jest to szczególnie korzystne gdy jedziemy na okładzinach z przodu co czasem po dłuzszym upalaniu np. w piaskownich może się zdarzyć, nawet zakładając na zawody nowe klocki są miejsca że je wprost zjada po dniu jazdy
Jest to szczególnie korzystne gdy jedziemy na okładzinach z przodu co czasem po dłuzszym upalaniu np. w piaskownich może się zdarzyć, nawet zakładając na zawody nowe klocki są miejsca że je wprost zjada po dniu jazdy
Re: Kontrolka hamulców działanie tylnego reduktora
No to mi się teraz chyba wyjaśniło dlaczego odkąd podniosłem zawieszenie, cały czas mam wrażenie że tył słabo hamuje. Może ktoś zamieści jakieś zdjątko co i o ile należy przedłużyć by było ok. Założone mam zawieszenie TM +2'.
Re: Kontrolka hamulców działanie tylnego reduktora
Fobos, zdjęcia akurat nie mam, ale regulator siły hamowania działa jak pływak w spłuczce w kiblu. Regulator jest przymocowany do ramy czy budy. Z regulatora wychodzi metalowe ramię i idzie do mostu. Trzeba jedynie zrobić jakiś dystans z kawałka grubszej blachy. Należy podnieść ramię o tyle o ile podnieśliśmy zawieszenie.
Oooo... znalazłem jakieś zdjęcie. Z lewej strony widać złotą blaszkę, która podniosła ramię. Jakby co to z prawej strony widać blaszkę, która obniża drążek panharda, żeby koła były symetryczne w stosunku do karoserii. Blaszka do panharda źle zrobiona, bo na samochód działają siły boczne, które od razu przesuną blaszkę. Gość powinien był przyspawać takie jakby przedłużenie trójkąta, no ale to na inny temat...
Oooo... znalazłem jakieś zdjęcie. Z lewej strony widać złotą blaszkę, która podniosła ramię. Jakby co to z prawej strony widać blaszkę, która obniża drążek panharda, żeby koła były symetryczne w stosunku do karoserii. Blaszka do panharda źle zrobiona, bo na samochód działają siły boczne, które od razu przesuną blaszkę. Gość powinien był przyspawać takie jakby przedłużenie trójkąta, no ale to na inny temat...
Re: Kontrolka hamulców działanie tylnego reduktora
Dzięki. Dziś biorę się za sprawdzanie i regulacje samochodu przed "Leśnym Patrolem" to sobie to wszystko obejrzę, i jak znajdę w domu odpowiednie materiały to może od razu coś dłubnę.
-
- Posty: 123
- Rejestracja: 03 kwie 2008, 21:15
- Auto: lj70
- Kontakt:
Re: Kontrolka hamulców działanie tylnego reduktora
darek4x4 pisze: przyciskamy ponownie kilka razy tez schodzi ale zaświeca sia kontrolka hamulców .
To nie kontrolka od zbiorniczka płynu.
to kontrolka że skończyło ci się podciśnienie w układzie wspomagania hamulców,nie puszczaj wtedy pedału i poczekaj chwilę jak silnik pracuje to kontrolka powinna niedługo zgasnąć jak pompa vacum zrobi podciśnienie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8420
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Kontrolka hamulców działanie tylnego reduktora
Jest jeszcze jedna rzecz, która się czasem uaktywnia, i daje podobne efekty - mianowicie uszkodzone przewody hamulcowe gumowe. Nie ciekną, ale rozwarstwiają się w środku, przez co prawidłowe odpowietrzenie staje się niemożliwe.
Są raptem trzy, w leciwym aucie warto je wymienić prewencyjnie
Są raptem trzy, w leciwym aucie warto je wymienić prewencyjnie
Re: Kontrolka hamulców działanie tylnego reduktora
Mam też już kupione przewody do przodu bedą wymieniane razem z tłoczkami .
Sprawdze tą kontrolkę jak tylko będzie mozna wcisnąć hamulce .
Mam jeszcze jedno pytanie po otwarciu maski z lewej i prawej strony na przegrodzie silnikowej są jakieś czarne czujniczki ciśnienia czy czeguś tam co to jest
Dziekuje za dotychczasowe podpowiedzi.
Sprawdze tą kontrolkę jak tylko będzie mozna wcisnąć hamulce .
Mam jeszcze jedno pytanie po otwarciu maski z lewej i prawej strony na przegrodzie silnikowej są jakieś czarne czujniczki ciśnienia czy czeguś tam co to jest
Dziekuje za dotychczasowe podpowiedzi.
Re: Kontrolka hamulców działanie tylnego reduktora
nie wiem dlaczego nikt do tej pory nie napisał >> korektor siły hamowania musi być i nie powinno się go usuwać. W przypadku ego braku, tylne koła podczas hamowania na asfalcie mogą ulec zblokowaniu znacznie wcześniej niż przednie co może doprowadzić do postawienia auta "bokiem" a potem to już katalog możliwych konsekwencji.
pzdr
pzdr
Re: Kontrolka hamulców działanie tylnego reduktora
no raczej z bębnami to cieżko to widze ale zawsze taka mozliwość istnieje a wtedy jeździmy bokami
Re: Kontrolka hamulców działanie tylnego reduktora
no i co dalej w temacie?
Re: Kontrolka hamulców działanie tylnego reduktora
Wymieniłem co się dało dalej nie trzyma myśle że trzeba wymienić pompę.
Ponieważ podczas ostatniego wyjazdu "mocno zużylismy budę samochodu " konieczna jest jej wymiana.
Ma już kupioną nową niestety "anglika" tam jest serwo z pompą tylko trzeba to przekręcić z prawa na lewo i może jeszcze parę zmian będzie gotowe najpóźniej na wrzesień.
Totalny brak czasu odciąga mnie od samochodu
Ponieważ podczas ostatniego wyjazdu "mocno zużylismy budę samochodu " konieczna jest jej wymiana.
Ma już kupioną nową niestety "anglika" tam jest serwo z pompą tylko trzeba to przekręcić z prawa na lewo i może jeszcze parę zmian będzie gotowe najpóźniej na wrzesień.
Totalny brak czasu odciąga mnie od samochodu