Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
darn123
Posty: 187
Rejestracja: 20 sty 2017, 09:45
Auto: Był LJ 70 jest hzj73
Kontakt:

Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt

Post autor: darn123 »

Podpowiecie co założyć do lj-tki?Przy którym więcej roboty tj.więcej osprzętu i przeróbek.I jeden i drugi z 4runnera.Plusy i minusy urzytkowników z taką konfiguracją.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt

Post autor: kpeugeot »

ja gdybym mial wybór to 3,0V6 i automat - ale nie wiem czy sie zmieści

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt

Post autor: plum76 »

Rokfor cos kiedys mowil ze V slabo z miejscem bo błotniki przeszkadzają.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt

Post autor: Rokfor32 »

Co inne przeszkadza - ale się mieści :wink:

Generalnie - dowolna benzyna to dużo większy zakres modyfikacji, niż dowolny klekot.

1KZ-T wymaga przesunięcia mocowań na ramie - i to w zasadzie tyle z poważnych modyfikacji. 3VZ-E wymaga przekonstruowania belki pod reduktorem, i przesunięcia całego napędu do przodu o około 10cm. Co powoduje, że oba wały są do przeróbki, plus wyjścia lewarków w kabinie. Plus, podobnie jak dla klekota - mocowania silnika na ramie do skorygowania. W obu wersjach miska olejowa z 4R nie pasuje.

Benzyna też wymaga znacznie głębszych ingerencji w wiązki elektryczne, oraz zapodania pompy paliwa.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt

Post autor: oradek »

Kilka osób pisało, że 1kzte wchodzi p&p, ale okazuje się, że nie do końca. Przerobić trzeba mocowania, miskę olejową, smoka oleju, pompę paliwa i wydech.

Także nie ma zamiennika p&p, a zakresu robót nie ustalisz na forum, tylko w czasie swapa :) bo dużo osób, chyba zapomina po swapie o drobnych szczegółach, z powodu których p&p jest niemożliwe I nazbyt optymistycznie opisuje proces wymiany silnika Obrazek

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Awatar użytkownika
darn123
Posty: 187
Rejestracja: 20 sty 2017, 09:45
Auto: Był LJ 70 jest hzj73
Kontakt:

Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt

Post autor: darn123 »

A dlaczegi automat?z maualem też się da.Pytanie czy się zmieści motor.dzięki Rokfor,czyli prościej dizelek.podobno miska od 4runera wchodzi,Jastrząb taką zapodał.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt

Post autor: kpeugeot »

dlatego ze automat na redukorze na 1 biegu jedzie ze 30km/h
co odpowiada 3 biegowi na reduktorze

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt

Post autor: Rokfor32 »

Przy benzynie miske z 4R trzeba przyciąć w jednym miejscu, bo koliduje. Przy klekocie jest te ekstra 10 cm w tył - więc może puści - ale pewności nie mam.

W 4R miska jest nad mostem, i jest do tego dopasowana kształtem. Przy J7 ta miska wychodzi za mostem, i kształtowanie psu na budę - a akurat pogłębienie wychodzi dosyć blisko przodu miski. Przy dużym lifcie pewnie to ujdzie, ale trza miskę sprawdzić kładąc auto na odbojach.

Dodatkowo, w przypadku klekota, miska z 4R ma sporo mniejszą pojemność, niż ta ori z LC.

Awatar użytkownika
darn123
Posty: 187
Rejestracja: 20 sty 2017, 09:45
Auto: Był LJ 70 jest hzj73
Kontakt:

Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt

Post autor: darn123 »

Chcę kupić oryginalny silnik z 4R,także pojemność miski jest chyba wystarczająca do tego motoru.Liftu coś mam z dwa cale to może się zmieści.Reasumując łatwiej klekota niż benzynę (mniej kombinacji).

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt

Post autor: Rokfor32 »

LC ma większą pojemność miski ze względu na sposób używania/zastosowania modelu. Głównie chodzi o strome zjazdy, czy silne przechyły.

Awatar użytkownika
darn123
Posty: 187
Rejestracja: 20 sty 2017, 09:45
Auto: Był LJ 70 jest hzj73
Kontakt:

Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt

Post autor: darn123 »

Padło na 3vz.Stoi już w garażu.Będę potrzebował niezłego dopingu żeby to zmontować.Liczę na pomoc szanownych kolegów.Teoretyczną oczywiścieObrazekObrazek

Wysłane z mojego PLK-L01 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt

Post autor: kpeugeot »

:)

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt

Post autor: oradek »

Jak możesz to opisuj etapy modyfikacji. Życzę wytrwałości, będzie potrzebna :) Powodzenia!

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Awatar użytkownika
darn123
Posty: 187
Rejestracja: 20 sty 2017, 09:45
Auto: Był LJ 70 jest hzj73
Kontakt:

Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt

Post autor: darn123 »

Na co zwrócić uwagę przy takim silniku oprócz wymiany oleju , filtrów ,rozrządu, świec itd bo pracował z instalacją gazową? mogło mu to zaszkodzić?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Jaki sinik 3vze,czy 1 kzt

Post autor: Rokfor32 »

Bezwzględnie pomiar luzów zaworowych.

ODPOWIEDZ