Strona 1 z 2
Brak napędu
: 20 lis 2018, 19:47
autor: finger
Koledzy, pod domem mi walnęło coś, straciłem napęd. Musiałem dojechać na przodzie. Coś w tylnym moście, widać na załączniku. Pewnie standardowa usterka, ktoś podpowie co jest do roboty?
Re: Brak napędu
: 20 lis 2018, 19:54
autor: plum76
ale odkręciłeś półośkę czy sama tak "wyskoczyła"?
Re: Brak napędu
: 20 lis 2018, 19:57
autor: finger
Sama tak wyskoczyła. Słychać było taki strzał przy ruszaniu.
Re: Brak napędu
: 20 lis 2018, 20:00
autor: Rokfor32
Sądząc po rozbryzgu oleju to nie było odkręcone na spokojnie pod domem ...
Wygląda na klasyczne ścięcie śrub mocujących. Tyle, że te wysunięte kołki ustalające wyglądają ciut dziwnie - je też powinno ściąć.
Re: Brak napędu
: 20 lis 2018, 20:05
autor: finger
No dobra koledzy, a skolko będzie kosztować naprawa (pi razy drzwi)? Czy to znaczy, że straciłem cały olej i lepiej autem nie jeździć żeby mostu nie zarżnąć?
Re: Brak napędu
: 20 lis 2018, 20:31
autor: plum76
u Rokfora to tak ze skrzynke piwa i pół roku czekania.... nie aż wytrzeźwieje ale takie terminy.
Co do oleju, jak wlejesz to ucieknie, wiec auto na warsztat.
paweł
Re: Brak napędu
: 20 lis 2018, 20:37
autor: Rokfor32
Same szpilki to jakieś 50 zeta w aso. I - tylko takie, bo mają mieć odpowiednia wytrzymałość (w sensie ze ani za małą, ani za dużą - a nie ma danych co do ich klasy wytrzymałości, żeby sobie dobrać coś samemu).
Wymiana - to już zależy, jak opornie sie będą wydobywać ścięte fragmenty z piasty.
Olej - ma być, inaczej padnie przekładnia. Po prostu dolej do stanu, i tyle. Oczywiście półośka musi być na miejscu, inaczej znowu olej ucieknie. Opcjonalnie półośkę można całkiem usunąć - ale wtedy trzeba zatkać otwór w czopie piasty - i zabezpieczyć łożyska piasty przed piaskiem.Generalnie - należy unikać takiego rozwiązania (jazdy tylko na przednim napędzie) - no chyba że nie ma innej opcji, i do warsztatu trza się dotoczyć.
Re: Brak napędu
: 20 lis 2018, 20:52
autor: plum76
No ale chyba warto rzucić okiem na sama półośkę. Spora siła musiała tam być aby ściąć wszystkie , chyba, 6 śrub na raz. No chyba że części nie było już albo były ścięte.
Re: Brak napędu
: 20 lis 2018, 22:44
autor: finger
Doturlam się tylko do warsztatu. Straciłem wiarę w termin u Rokfora
A może profilaktycznie wymienić szpilki po drugiej stronie? Czy jak to będzie rozkręcane to nie zrobić od razu jakiś uszczelniaczy?
Re: Brak napędu
: 21 lis 2018, 05:07
autor: kylon
Być może się coś loluzowało i ścieło szpilki. Należy je wymienić. Może być trochę zabawy z wykręceniem pozostałych ściętuch kawałków. Uszczelniacz mimo wszystko zamontowałbym nowy bo to grosze. Półoś trzeba wyjąć i dokładnie obejrzeć. Czy nie ma wybitych w jajo otworów na szpilki? Czy wieloklin nie jest uszkodzony? Oraz czy powierzchnia pracy uszczelniacza jest gładka. No i nowa uszczelka papierowa. Mimo wszystko sprawdziłbym czy to nie jakaś przyczyna w dyfrze spowodowała ścięcie szpilek.
Re: Brak napędu
: 21 lis 2018, 13:36
autor: oradek
Nie wiem czy nie taniej będzie przełożyć drugi most. Może się okazać, że most jest krzywy, albo dyfer walnięty, a już teraz na oko koszt naprawy przekroczy 50% ceny drugiego mostu a po naprawie może się znów zdarzyć to samo.
Na pewno przekładka mostu będzie szybsza. Nie będzie czekania na części. A części może być więcej niż Ci się wydaje. Remont tylnego mostu może wynieść spokojnie 6000, jeśli dobrze pamiętam koszty swojego remontu
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Re: Brak napędu
: 21 lis 2018, 14:49
autor: plum76
Ja bym od razu auto wymienił.
Sprawdzić a potem się zastanawiać a nie gdybać na odległość.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Re: Brak napędu
: 21 lis 2018, 18:04
autor: oradek
plum76 pisze:Ja bym od razu auto wymienił.
Sprawdzić a potem się zastanawiać a nie gdybać na odległość.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Chodzi mi tylko o to, że ceny nowych części są na tyle duże, że zanim człowiek zacznie remontować, warto się zorientować, czy nie można całego elementu wymienić na sprawny ale używany.
Drugi most można kupić za 2 tys zł w ładnym stanie.
Nie wiem, czy na pierwszy rzut oka mechanik zobaczy, czy most jest krzywy, czy człowiek zrobi most, wyda 1500 zł a zaraz znów będzie to samo i wtedy będzie kolejne 2 tys.
Mówię na podstawie własnego doświadczenia
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Re: Brak napędu
: 21 lis 2018, 18:25
autor: kpeugeot
proszę daj namiar na sprawny most za 2 tys chętnie wezmę dwa
Re: Brak napędu
: 22 lis 2018, 00:24
autor: finger
To jest most z blokadą, więc raczej dostępność zerowa. Będę remontować.