Re: Wąska tylna oś - co robić?
: 06 sie 2018, 15:07
Nie tajemnica, ale na razie temat sie mi wlecze, przez brak czasu na własne projekty.
Generalnie, od dawna za mną chodziło zbudowanie auta na bazie 4R mk3. Koncepcyjnie mi najbardziej leży ten kształt nadwozia. Ale bolączki przedniego zawieszenia tego modelu sa dla mnie poza poziomem akceptacji - więc sobie to robię po swojemu. Czyli sztywny przedni most, poskładany na elementach J8.
Poskładany, bo grucha idzie po lewej stronie. Czyli most (jest już gotowy) był pocięty na kawałki, i poskładany ponownie. Do tego dojdzie zawieszenie na sprężynach J8. Tylny zawias też przebudowałem, bo się mi nie podobały ori drążki, w szczególności te górne. Poszły więc wahacze radialne z J7. Czyli teraz całe auto jest podwoziowo zbliżone do J7 - tyle że mosty są sporo szersze. Wheel base wychodzi 162mm dla przodu, i 1600 dla tyłu (czyli ori szerokość mostu J9 plus dystanse po 30 mm).
Z przodu, dodatkowo został przeprofilowany wąs od układu kierowniczego, w taki sposób, żeby dało się zapodać bardzo głębokie felgi. Takie o głębokości osadzenia ponad 12 cm. Tył to samo. Chodziło właśnie o odpowiednie ustawienie środka koła (styku bieżnika z glebą) względem osi zwrotnicy.
Na silnik się nie mogę na razie zdecydować. Ale chyba padnie na lexowy 1UZ-FE.
Generalnie, od dawna za mną chodziło zbudowanie auta na bazie 4R mk3. Koncepcyjnie mi najbardziej leży ten kształt nadwozia. Ale bolączki przedniego zawieszenia tego modelu sa dla mnie poza poziomem akceptacji - więc sobie to robię po swojemu. Czyli sztywny przedni most, poskładany na elementach J8.
Poskładany, bo grucha idzie po lewej stronie. Czyli most (jest już gotowy) był pocięty na kawałki, i poskładany ponownie. Do tego dojdzie zawieszenie na sprężynach J8. Tylny zawias też przebudowałem, bo się mi nie podobały ori drążki, w szczególności te górne. Poszły więc wahacze radialne z J7. Czyli teraz całe auto jest podwoziowo zbliżone do J7 - tyle że mosty są sporo szersze. Wheel base wychodzi 162mm dla przodu, i 1600 dla tyłu (czyli ori szerokość mostu J9 plus dystanse po 30 mm).
Z przodu, dodatkowo został przeprofilowany wąs od układu kierowniczego, w taki sposób, żeby dało się zapodać bardzo głębokie felgi. Takie o głębokości osadzenia ponad 12 cm. Tył to samo. Chodziło właśnie o odpowiednie ustawienie środka koła (styku bieżnika z glebą) względem osi zwrotnicy.
Na silnik się nie mogę na razie zdecydować. Ale chyba padnie na lexowy 1UZ-FE.