Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 lis 2018, 10:28
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 06 sie 2018, 15:07 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5795
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie tajemnica, ale na razie temat sie mi wlecze, przez brak czasu na własne projekty.

Generalnie, od dawna za mną chodziło zbudowanie auta na bazie 4R mk3. Koncepcyjnie mi najbardziej leży ten kształt nadwozia. Ale bolączki przedniego zawieszenia tego modelu sa dla mnie poza poziomem akceptacji - więc sobie to robię po swojemu. Czyli sztywny przedni most, poskładany na elementach J8.

Poskładany, bo grucha idzie po lewej stronie. Czyli most (jest już gotowy) był pocięty na kawałki, i poskładany ponownie. Do tego dojdzie zawieszenie na sprężynach J8. Tylny zawias też przebudowałem, bo się mi nie podobały ori drążki, w szczególności te górne. Poszły więc wahacze radialne z J7. Czyli teraz całe auto jest podwoziowo zbliżone do J7 - tyle że mosty są sporo szersze. Wheel base wychodzi 162mm dla przodu, i 1600 dla tyłu (czyli ori szerokość mostu J9 plus dystanse po 30 mm).

Z przodu, dodatkowo został przeprofilowany wąs od układu kierowniczego, w taki sposób, żeby dało się zapodać bardzo głębokie felgi. Takie o głębokości osadzenia ponad 12 cm. Tył to samo. Chodziło właśnie o odpowiednie ustawienie środka koła (styku bieżnika z glebą) względem osi zwrotnicy.

Na silnik się nie mogę na razie zdecydować. Ale chyba padnie na lexowy 1UZ-FE.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 sie 2018, 16:25 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15221
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Panowie Szulbor i Rokfor! A jak się to ma do tematu ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 sie 2018, 22:53 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5795
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Koreluje. Co chwila przecie piszemy o szerokości tejże osi ... :mrgreen:

A ponieważ się przyznałem, że popełniłem takową modyfikację (zabawa z budową customowego mostu sztywnego) - to parę słów napiszę.

Na początek - to NIE JEST zabawa dla amatorów. Pociąć i pospawać może każdy - ale żeby to zrobić porządnie - a przy okazji most wyszedł prosty - to już nie jest takie łatwe. Do tej pory zrobiłem takie dwa mosty (przednie), poskładane z kawałków - i nawet dla mnie to nie było łatwe zadanie.

Trzeba wiedzieć, jak się za to zabrać, trzeba mieć czym. A i tak trzeba poświęcić ciut czasu, i zrobić sprzęt do kontroli "prostości" po spawaniu. Inaczej zamiast trwałego systemu zawieszenia wyjdzie zmota zużywająca półosie i przeguby w tempie sprinterskim.

Niemniej, jak się to potrafi opanować - to się można fajnie pobawić. Za kałużą są dostępne spec półośki, tzw. "cut to length". Mają wydłużony wielowypust od strony mechanizmu różnicowego - docina sie je ile trzeba. Fajna opcja, bo o ile pochwą mostu sie można pobawić w zasadzie bez większych problemów - to dorabianie customowych półosi w naszych realiach jest dosyć trudne, i kosztowne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Klusownik i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group