Problem z hamulcami

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Problem z hamulcami

Post autor: Jastrząb »

Cześć, odkąd kupiłem toykę bujam się z problemem hamulców. Sprawa wygląda tak, że po przejechaniu dłuższego odcinka bez hamowania, pierwsze naciśnięcie pedału hamulca jest prawie bezskuteczne, pedał wpada. Kolejne naciśnięcie już twardnieje i normalnie hamuje. Objaw niby normalny dla zapowietrzonego układu, jednak hamulce odpowietrzane były wielokrotnie, cylinderki które ciekły zostały wymienione na nowe, a przy zaciskach też nie stwierdzam wycieku. Kolejna sprawa jest taka, że ręczny podciągany był już ze trzy razy, przez chwile był, teraz znów go nie ma - auto zsuwa się z prawie niezauważalnego wzniesienia. Czy winne temu wszystkiemu mogą być zużyte bardzo mocno szczęki i bębny? Bo zużyte są, ale czekam aż się trochę cieplej zrobi by się tym zająć. ;) Ubytków płynu póki co nie zauważyłem... Pytanie tylko czy to zażegna mój problem? bo spać mi to nie daje :)

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Problem z hamulcami

Post autor: RAT »

U mnie były podobne objawy z uciekającym hamulcem jak nie miałem okładzin z tyłu. Zapewne latasz w terenie i jak stałeś w głębszym błocie lub może tarcze kotwiczne masz w słabym stanie to dostaje się do środka błoto , piasek i okładziny szybko się kończą .

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: sebastian44 »

zobacz czy jak podpompujesz pedałem to czy zapala Ci się kontrolka hamulców. Jeżeli tak to pompa waku w alternatorze. Niedziałający ręczny to norma w toyotach, z tym lepiej się pogódź ;)

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: Jastrząb »

Przy pompowaniu kontrolka sie nie zapala. Świeciła się gdy było mało płynu, ale dolany, zgasła i od tamtej pory jej nie widziałem ;) Póki co wierzę, że po wmianie bębnów problem zniknie, jak nie, to będę szukał dalej.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: kpeugeot »

tak winne są tylne bębny -

nie szukaj przyczyny gdzie indziej bo to nic nie da

jeśli bęben zużyty to wymiana samych szczęk nic nie da

ps. nie znam żadnej lj70 z bębnami gdzie dobrze działa ręczny

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: Jastrząb »

Nie będę wymieniał samych szczęk, tylko cały nowy komplecik załaduje ;)
kpeugeot pisze:
ps. nie znam żadnej lj70 z bębnami gdzie dobrze działa ręczny
No to dobrze wiedzieć, że ten typ tak ma :)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Problem z hamulcami

Post autor: luk4s7 »

Ręczny w Toyotach 4x4 to jakiś piekielny wynalazek. W J9 co wjazd do błota ręczny praktycznie znika.
Ciekawie jest rozwiązane to w Aurisie (znam ze słyszenia więc mogę nie być precyzyjny) - zamiast bębnowego ręcznego jest śruba która wciska tłoczek. Czyli ciągnąc linkę ręcznego wkręcamy śrubę. Proste i skuteczne. Niepodatne na łatwe zasyfienie.

Awatar użytkownika
tynio
Klubowicz
Posty: 475
Rejestracja: 24 cze 2014, 14:29
Auto: lj 70 fj40 sam
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: tynio »

błoto i woda to efekt słabych hamulców w każdym aucie z bębnami trzeba przerabiać na tarcze i po problemie

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: Jastrząb »

Oj chciałbym tarcze, chciałbym, ale sam tego nie przerobie. Także póki co zawijam rękawy i wymieniam bębny na bębny. Gorzej nie będzie ;)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: Rokfor32 »

Łukaszu - zaciski z cytryny to właśnie taki sam patent - ino tłok słuszniejszej wielkości :wink:

Dokładniej - działa to tak, że linka ręcznego dociska tłok główny, a ponieważ mechanizm samoregulacji jest tam zintegrowany z mechanizmem ręcznego - to każde naciśnięcie hampla roboczego ustawia od razu luz dla ręcznego. Temu ręczny zawsze działa (luz na dźwigni w kabinie jest stały, aż do wypadnięcia klocków z zacisku).

Są gotowe adaptery na allegro, ale pod zaciski lucasa (chyba z VW). Odradzam, bo tam idzie za mały tłoczek (38mm), klocki tez są mikroskopijne, i ręczny niby działa - ale trzyma to słabo. Ale podpatrzeć można, o co chodzi, po zasada adaptacji jest taka właśnie - prosty kawałek blachy kręcony pod śruby łożyska półosi.

Cały temat konwersji jest troche bardziej skomplikowany, bo zaciski to tylko jeden element układanki. Do całości trzeba jeszcze przerobić końcówkę półosi, coby tarcze tam zapodać, tarcze też wymagają dopasowania, no i linki trzeba ze sobą spiąć (te od kół, i tą od kabiny), bo nie da się tego zrobić tak jak w oryginale, czyli ciągnąc hample do siebie wzdłuż mostu.

Tak na marginesie - dla J7 można zaadoptować oryginalny hamulec na wał z J4. Prawie bolt on - prawie, bo wał może wymagać delikatnego skrócenia (o około 2 cm). Tyle, że znalezienie komponentów może być i trudne - i mocno kosztowne ... :wink: Ale jak kto znajdzie - to takie rozwiązanie trzyma na dębowo :wink:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: kpeugeot »

mozna zamontować most z lj70 po 1990 - bywały z tarczami
mozna most od pajero

albo żyć z tym co się ma i nie kombinować

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: sebastian44 »

Ręczny regulujemy przed przegladem, dostajemy pieczątke i tak co roku ;)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: Rokfor32 »

Konrad - ale w ori mostach z tarczami ręczny jest nadal na bębnie (to sa nie tarcze, a tarczobębny), i w błocie ma identyczne mankamenty jak zwykłe bębny. Pajero zdaje się że to też takie właśnie rozwiązanie.

Awatar użytkownika
tomekc
Klubowicz
Posty: 163
Rejestracja: 22 kwie 2012, 20:32
Auto: KZJ70
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: tomekc »

kpeugeot pisze:albo żyć z tym co się ma i nie kombinować
Też miałem takie podejście - ale po póltora roku od przeróbki na tarcze przez Rokfora wg opisu powyżej już bym sie nie zamienił z powrotem :D
Aczkolwiek uczciwie trzeba przyznać, że wady tego rozwiązania też są. Jednakowoż minusy nie przesłaniają mi plusów 8)

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Problem z hamulcami

Post autor: kpeugeot »

wymyślacie

ja sie nauczyłem że fabryki się nie poprawia - bo w razie awarii ciężko to wyprostować

w lj78 mam tarczo bębny i na razie działa ręczny znośnie

ale koleś co jeździ hz76 pickup - ostatnio pisał że brak ręcznego to standard w toyocie :)

gdzies w tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=KKrs3Tw_PGM

ODPOWIEDZ