KZJ73 - Problemy z silnikiem
: 25 sty 2018, 12:52
Witam
Panowie potrzebuję porady , sugestii co może dolegać mojej KZJ73 .
Jakieś 3 miesiące temu padła głowica jak to bywa w tym modelu , jako że nie udało się znaleźć używanej głowicy nowego typu kupiłem w Intercars zamiennik AMC.
Zamiennik zawiozłem do firmy w Krakowie( Auto-szlif Sikorscy) do przezbrojenia osprzętu z mojej starej głowicy ( wałek , zawory itd ) poprosiłem o sprawdzenie i wymianę wszystkiego co wymagało wymiany na nowe. Okazało się że Panowie przełożyli wszystko z mojej głowicy bo było jak to stwierdzili w idealnym stanie. ( mam jakieś 260 tyś km na budziku ) oczywiście uszczelnienia założyli nowe - tak twierdzą.
Poszła nowa uszczelka ( taka jak była 3 otwory), śruby mechanik założył stare bo stwierdził że były oryginalne jeszcze i są lepsze niż dostępne zamienniki.
Auto zapaliło i zaczęło kopcić na biało , o ile na początku kopciło na biało na wolnych obrotach to teraz na wolnych jest wszystko ok nie daje dymka , jednak w pewnym zakresie obrotów Pyka - strzela z wydechu i kopci wówczas na biało ( daje chmurę białą przy tym pyknięciu tylko - to jest co jakiś czas) jak się go trzyma na obrotach to co jakąś chwilkę pyka, jak obroty spadają to wszystko wraca do normalności. Występują też przy tym jakieś stukania w okolicach głowicy .
Podkreślę że wcześniej przed uszkodzeniem głowicy wszystko było w najlepszym porządku, nie puszczał ani dymka bez względu jakie obroty by nie miał, ani na czarno , ani na biało.
Od czasu wymiany głowicy zrobiłem jakieś 600 km i nie ubyło płynu , ani oleju.
Na koniec grudnia postawiłem go u zaprzyjaźnionego mechanika i staram się dojść co może być przyczyną, sprawdziłem i wymieniłem już :
- oleje i filtry
- sprawdziliśmy luzy zaworowe
- rozebrana pokrywa rozrządu górnego i sprawdzone znaki
- ściągnięty rozrząd żeby sprawdzić czy na wałku pompy wtryskowej nie ma luzów ( chcieliśmy sprawdzić czy dolna część rozrządu może nie jest uszkodzona ) - pytanie czy to wystarczy czy trzeba tam zajrzeć ?
- ściągnięte wtryski -sprawdzone rozpylają dobrze - nie rozbierane i nie czyszczone - mogą się zawieszać ? ( może od tego to stukanie ? )
- założyliśmy na nowo wtryski z nowymi podkładkami bo pod jednym nie było podkładki - to nie rozwiązało problemu.
- mam jeszcze drugie wtryski do sprawdzenia czy to czasem nie wtryski
- sprawdzona kompresja – wzorowa
- Podpięta bańka z paliwem na krótko żeby wykluczyć powietrze ze zbiornika paliwa itd. – na chwilę rozwiązało problem , ale po ostygnięciu i zapaleniu na nowo robi to samo.
Czy to może być jakieś lewe powietrze w układzie ? Bo kopcenie na biało oznacza zazwyczaj uszczelkę , ale to chyba cały czas by kopciło , albo lewe powietrze w układzie , czy coś jeszcze ??
Proszę pomóżcie i zasugerujcie co jeszcze sprawdzać i gdzie szukać ? Mechanik stwierdził że to może wina tej głowicy jak przed było wszystko ok. Ale jest to przecież jedyny sensowny zamiennik .
Nie wiem czy to ma znaczenie ale jest założony krótki wydech przelotowy magnaflow - wychodzący przed prawym kołem - średnica taka jak pierwsze kolanko przy seryjnym wydechu, ale wydech założony był już przy starej głowicy i wszystko było wówczas ok.
Proszę o pomoc i wasze sugestie co może jeszcze być nie tak?
Panowie potrzebuję porady , sugestii co może dolegać mojej KZJ73 .
Jakieś 3 miesiące temu padła głowica jak to bywa w tym modelu , jako że nie udało się znaleźć używanej głowicy nowego typu kupiłem w Intercars zamiennik AMC.
Zamiennik zawiozłem do firmy w Krakowie( Auto-szlif Sikorscy) do przezbrojenia osprzętu z mojej starej głowicy ( wałek , zawory itd ) poprosiłem o sprawdzenie i wymianę wszystkiego co wymagało wymiany na nowe. Okazało się że Panowie przełożyli wszystko z mojej głowicy bo było jak to stwierdzili w idealnym stanie. ( mam jakieś 260 tyś km na budziku ) oczywiście uszczelnienia założyli nowe - tak twierdzą.
Poszła nowa uszczelka ( taka jak była 3 otwory), śruby mechanik założył stare bo stwierdził że były oryginalne jeszcze i są lepsze niż dostępne zamienniki.
Auto zapaliło i zaczęło kopcić na biało , o ile na początku kopciło na biało na wolnych obrotach to teraz na wolnych jest wszystko ok nie daje dymka , jednak w pewnym zakresie obrotów Pyka - strzela z wydechu i kopci wówczas na biało ( daje chmurę białą przy tym pyknięciu tylko - to jest co jakiś czas) jak się go trzyma na obrotach to co jakąś chwilkę pyka, jak obroty spadają to wszystko wraca do normalności. Występują też przy tym jakieś stukania w okolicach głowicy .
Podkreślę że wcześniej przed uszkodzeniem głowicy wszystko było w najlepszym porządku, nie puszczał ani dymka bez względu jakie obroty by nie miał, ani na czarno , ani na biało.
Od czasu wymiany głowicy zrobiłem jakieś 600 km i nie ubyło płynu , ani oleju.
Na koniec grudnia postawiłem go u zaprzyjaźnionego mechanika i staram się dojść co może być przyczyną, sprawdziłem i wymieniłem już :
- oleje i filtry
- sprawdziliśmy luzy zaworowe
- rozebrana pokrywa rozrządu górnego i sprawdzone znaki
- ściągnięty rozrząd żeby sprawdzić czy na wałku pompy wtryskowej nie ma luzów ( chcieliśmy sprawdzić czy dolna część rozrządu może nie jest uszkodzona ) - pytanie czy to wystarczy czy trzeba tam zajrzeć ?
- ściągnięte wtryski -sprawdzone rozpylają dobrze - nie rozbierane i nie czyszczone - mogą się zawieszać ? ( może od tego to stukanie ? )
- założyliśmy na nowo wtryski z nowymi podkładkami bo pod jednym nie było podkładki - to nie rozwiązało problemu.
- mam jeszcze drugie wtryski do sprawdzenia czy to czasem nie wtryski
- sprawdzona kompresja – wzorowa
- Podpięta bańka z paliwem na krótko żeby wykluczyć powietrze ze zbiornika paliwa itd. – na chwilę rozwiązało problem , ale po ostygnięciu i zapaleniu na nowo robi to samo.
Czy to może być jakieś lewe powietrze w układzie ? Bo kopcenie na biało oznacza zazwyczaj uszczelkę , ale to chyba cały czas by kopciło , albo lewe powietrze w układzie , czy coś jeszcze ??
Proszę pomóżcie i zasugerujcie co jeszcze sprawdzać i gdzie szukać ? Mechanik stwierdził że to może wina tej głowicy jak przed było wszystko ok. Ale jest to przecież jedyny sensowny zamiennik .
Nie wiem czy to ma znaczenie ale jest założony krótki wydech przelotowy magnaflow - wychodzący przed prawym kołem - średnica taka jak pierwsze kolanko przy seryjnym wydechu, ale wydech założony był już przy starej głowicy i wszystko było wówczas ok.
Proszę o pomoc i wasze sugestie co może jeszcze być nie tak?