Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 lis 2018, 11:06
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 29 mar 2009, 12:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Posty: 3154
Lokalizacja: Karsznice
Auto: VZJ 90
W piątek przyszła paczuszka z częściami. Żeby nie tarcza kotwiczna i rozwalony cokół dźwigienki hamulca ręcznego ( na obie części jeszcze czekam ) to mógłbym już składać.
Załącznik:
IMG_1458.jpg [84.04 KiB]
Pobrany 429 razy


Po dwóch dniach przerwy w pracach, dziś przyszedł czas na malowanie.
Załącznik:
IMG_1460.jpg [81.61 KiB]
Pobrany 427 razy


Niestety kropi deszcz i muszę to zrobić w warsztacie. Jeszcze w piątek zmatowiłem wszystko na mokro papierem ściernym. Przed malowaniem delikatnie przetarłem rozpuszczalnikiem ( jak mocniej potarłem, to zaczął mi złazić podkład :shock: ).
Załącznik:
IMG_1461.jpg [56.67 KiB]
Pobrany 430 razy


Farbę podzieliłem na dwie równe części. Najpierw pierwszą część wymieszałem z połową utwardzacza, wymieszałem, w pistolet i malujemy.
Dobrze że zostawiłem sobie drugie pół farby, bo jak widać za pierwszym razem nie do końca domalowałem.
Załącznik:
IMG_1464.jpg [63.68 KiB]
Pobrany 425 razy


A tak wyszedł efekt końcowy.
Załącznik:
IMG_1468.jpg [39.14 KiB]
Pobrany 426 razy
Załącznik:
IMG_1470.jpg [38.92 KiB]
Pobrany 428 razy
Załącznik:
IMG_1473.jpg [58.14 KiB]
Pobrany 425 razy


Na plus mogę zaliczyć, że nigdzie nie porobiły się zacieki. Niestety nie dość równo pomalowałem. Chyba przesadziłem z ciśnieniem. Ustawiłem 4 Atm. Strasznie mi rozpylało farbę, generalnie była wszędzie.
No ale jak na pierwszy raz, uważam że może być. Teraz muszę sobie kupić jakąś tanią farbę i poeksperymentować z ciśnieniem i ustawieniami pistoletu.




A tak poza tematem. WIOSNA IDZIE :D :D :D
Załącznik:
IMG_1481a.jpg [41.79 KiB]
Pobrany 423 razy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 mar 2009, 18:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sty 2009, 21:35
Posty: 56
Lokalizacja: Międzyzdroje
kylon pisze:
To zależy ile kto ma wolnego czasu :?: Czy się chce tym zajmować :?: Czy ma narzędzia :?: Czy umie :?: Czy ma miejsce w garażu? I czy jego poświęcony na to czas jest nie opłacalny bo w tym czasie zarabia na naprawę plus o wiele więcej :wink:
Wymiana tych łożysk to najczęściej wykonywana przez nas czynność :mrgreen: .


Właśnie mój prowincjonalny mechanik, aczkolwiek zręczny i doświadczony chłop, toczy heroiczną walkę, z półośkami usiłując wymienić łożyska. W moim hilu na półośkach są jeszcze takie małe koła zębate (to chyba do ABS-u). Właśnie konstruuje specjalny ściągacz aby zdjąć w/w.

Nie wyobrażam sobie, abym mógł to sam kiedykolwiek zrobić w warunkach polowych, już prędzej będę woził ze sobą kompletną półoś niż zapasowe łożysko :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 mar 2009, 18:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Posty: 3154
Lokalizacja: Karsznice
Auto: VZJ 90
To tylko kwestia desperacji. U mnie po pierwszym dniu puściły nerwy, a po drugim musiała puścić półoś :wink: :mrgreen: . Jak by nie puściła, zawsze można kupić następną Toyotę i mieć nadzieję, że się nią trochę pojeździ :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2009, 15:48 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sty 2009, 21:35
Posty: 56
Lokalizacja: Międzyzdroje
Louis pisze:
Właśnie mój prowincjonalny mechanik, aczkolwiek zręczny i doświadczony chłop, toczy heroiczną walkę, z półośkami usiłując wymienić łożyska. W moim hilu na półośkach są jeszcze takie małe koła zębate (to chyba do ABS-u). Właśnie konstruuje specjalny ściągacz aby zdjąć w/w.


Jest częściowy sukces. Udało się zdjąć stare łożyska ale okazało się, że sklep dostarczył nowe niewłaściwe :? Po wielu telekonferencjach ustalono, że mogą sprowadzić po 700 zł sztuka :shock:

Czy to normalna cena czy chłopaki przesadzili ? Gdzie takie łożyska można dostać najtaniej ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2009, 16:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Posty: 3154
Lokalizacja: Karsznice
Auto: VZJ 90
No to Ty nie wiesz, że części kupuje się w Wyprawa4x4. Ja za swoje łożysko zapłaciłem po upuście dla klubowiczów 68,41 zł :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2009, 17:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sty 2009, 21:35
Posty: 56
Lokalizacja: Międzyzdroje
fobos pisze:
No to Ty nie wiesz, że części kupuje się w Wyprawa4x4. Ja za swoje łożysko zapłaciłem po upuście dla klubowiczów 68,41 zł :D


Pewnie, że wiem, ale przeszukałem sklep i nie znalazłem. Zadzwoniłem do ASO i tam krzyczą za te łożyska po 486 zł/ szt. Podobno mam jakąś specjalną, wzmocnioną wersję Hiluxa - arabską. Może dlatego chcą mnie skroić jak jakiegoś szejka :lol:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 mar 2009, 17:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Posty: 3154
Lokalizacja: Karsznice
Auto: VZJ 90
To pisz mail do Rafała. Podaj numer VIN i część jaką potrzebujesz. Symbol części znajdziesz pewnie tu: ToyoDIY. A mail do Rafała to: rafal@wyprawa4x4.pl
Nie poddawaj się. Po wszystkim będziesz mega zadowolony, że sam dałeś radę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 kwie 2009, 13:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15221
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
No i co dalej z foto relacją :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 kwie 2009, 13:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Posty: 3154
Lokalizacja: Karsznice
Auto: VZJ 90
Się zesrało, bo czekam na tarczę kotwiczną ( zamówiłem tydzień temu w Wyprawa4x4 :mrgreen: ) Ale spoko właśnie dostałem mail od Rafała że dziś wysyła, tak więc jak kurier nie zawali to jutro tarcza będzie u mnie, a w piątek może dalszy ciąg fotorelacji.

Przy okazji spytam, czy składając nawilżać uszczelniacze olejem, czy składać na sucho.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 kwie 2009, 16:24 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15221
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Ja teraz siedzę na Modlińskiej i nie wiem co się tam dzieje poza nalotami :mrgreen: z nienacka. Możesz posmarować uszczelniacze. Niektóre są nawet oryginalnie posmarowane smarem. Np. do reduktora.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 kwie 2009, 20:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Posty: 3154
Lokalizacja: Karsznice
Auto: VZJ 90
W końcu dotarły oczekiwane części, czyli tarcza kotwiczna, korpus dźwigienki ręcznego i kołek.
Załącznik:
IMG_1495.jpg [84.1 KiB]
Pobrany 232 razy


Dźwigienka ręcznego już złożona. Do rozebrania starej musiałem użyć kątówki, bo jakiś trol zaspawał kołek. Oczywiście nie miałem segera, ale go dorobiłem z podkładki :D
Załącznik:
IMG_1499.jpg [90.13 KiB]
Pobrany 231 razy


A tu z założonymi sprężynkami.
Załącznik:
IMG_1504.jpg [66.88 KiB]
Pobrany 231 razy


Teraz zabrałem się za złożenie wszystkich elementów mocowanych do tarczy kotwicznej. Najpierw dźwigienki od samoregulatora.
Załącznik:
IMG_1506.jpg [48.05 KiB]
Pobrany 230 razy


A tak wszystko wygląda po złożeniu. Bardzo wygodnie się to wszystko składa jak tarcza kotwiczna leży sobie płasko na blacie. Biorąc jednak pod uwagę akrobacje, jakie trzeba wykonać by wcisnąć łożysko na półoś, lepiej to zrobić na koniec, jak już tarcza z półosią są przykręcone do mostu.
Załącznik:
IMG_1513.jpg [91.99 KiB]
Pobrany 230 razy


Dalej łożysko do obudowy. Tu zaskoczenie bo weszło po paru puknięciach klockiem drewnianym i już na miejscu obracało się wewnątrz obudowy :shock: . Jak całość odwróciłem by założyć uszczelniacz łożysko samo wypadło. :evil: . Nie wiem czy tak może być, ale składałem dalej.
Załącznik:
IMG_1514.jpg [89.2 KiB]
Pobrany 230 razy


Nałożenie łożyska na półoś, to zupełnie inna bajka. Na szczęści znalazłem rurę pasującą średnicą tak, że na dole zapierała się o wewnętrzną bieżnię łożyska, a od góry była dłuższa od płosi. Najpierw pukałem delikatnie i trochę weszło, ale później mimo napieprzania młotkiem, pieńkiem i polnym kamieniem, nie chciało pójść nawet o milimetr.
Załącznik:
IMG_1517.jpg [98.81 KiB]
Pobrany 229 razy


Po godzinie nierównej walki już miałem się poddać, gdy do głowy przyszedł mi taki pomysł 8) :mrgreen:
Załącznik:
IMG_1519.jpg [68.93 KiB]
Pobrany 229 razy


Prasa do wciskania łożyska by fobos :wink: :mrgreen:

A co tu się tak gotuje. Przerwa na papu ?????
Załącznik:
IMG_1522.jpg [85.37 KiB]
Pobrany 229 razy


Nie, to zgodnie z zaleceniem Kylona gotuje pierścień dociskający łożysko.
Załącznik:
IMG_1524.jpg [76.58 KiB]
Pobrany 229 razy
Załącznik:
IMG_1531.jpg [59.75 KiB]
Pobrany 229 razy


Przy pomocy prasy by fobos :wink: po minutce wszystko było już złożone. A te podkładki pod nakrętkami to po to by wcisnąć szpilki łączące tarczę kotwiczną z obudową łożyska. :D :D :D
Załącznik:
IMG_1534.jpg [62.7 KiB]
Pobrany 229 razy


Teraz tylko oring i uszczelniacz na końcówkę mostu.
Załącznik:
IMG_1535.jpg [68.09 KiB]
Pobrany 229 razy


I już wszystko na miejscu dokręcone czterema nakrętkami. Nie jest łatwo je ani dokręcić, ani odkręcić, bo przy dwóch z nich przeszkadza most i nie można założyć klucza nasadowego bo nie mieści się terkotka. Problem rozwiązałem nakładając na nakrętkę sam klucz z tym kwadratowym trzpieniem który wchodzi w terkotkę, a całość kręciłem za trzpień kluczem płaskim.
Załącznik:
IMG_1536.jpg [65.42 KiB]
Pobrany 229 razy


A taką mam profesjonalną strzykawkę do napełniania mostów olejem. :D Wymiana oleju po rozsypaniu się koronki na łożysku jest koniecznością. Na magnesie korka spustowego było kilka sporych wiórów metalu pochodzących z koronki łożyska ( oby tylko, gorzej jak część wiórów pochodziła z zębów ).
Załącznik:
IMG_1541.jpg [79.6 KiB]
Pobrany 230 razy


Tu już na kołach jeszcze w garażu.
Załącznik:
IMG_1542.jpg [75.63 KiB]
Pobrany 229 razy


A tego zadowolonego z siebie gościa pewnie już znacie.
Załącznik:
IMG_1544.jpg [126.93 KiB]
Pobrany 230 razy


Czy naprawa wystarczy na długo, czas pokaże. Generalnie miałem fajne zajęcie przed Świętami, dzięki czemu nie musiałem sprzątać w domu. Jutro mała przejażdżka i doregulowanie hamulców.

I to by było na tyle jak mawiał Pan Profesor mniemanologi stosowanej. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 kwie 2009, 21:00 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15221
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Jesteś Boooski Fobos :!: To łożysko trza było wkleić jak tak się ruszało no ale może zadziała :wink: Musi teraz zadziałać :!: Prasa Twojej konstrukcji nadaje się do opatentowania. Nie polecam robić tego we współczesnym budownictwie bo futryna może znaleźć się u sąsiadów piętro wyżej :mrgreen:.
A sprężynki i cylinderek to czymś pomalowałeś czy tak na surowo :?:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 kwie 2009, 21:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 kwie 2008, 21:15
Posty: 123
Lokalizacja: mokrzyska
Auto: lj70
kylon pisze:
A sprężynki i cylinderek to czymś pomalowałeś czy tak na surowo :?:



o to samo miałem zapytać,spryskać miedzią w sprayu i po sprawie :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 kwie 2009, 22:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Posty: 3154
Lokalizacja: Karsznice
Auto: VZJ 90
Zostawiłem na sucho. Do tej pory smarowałem smarem miedziowym w spreju, ale jeden mechanik mi powiedział, że używa się go tam gdzie metal trze o aluminium. Zresztą wyszedłem z założenia, że jak nie będą tłuste to nie będzie się do nich tak lepił syf wszelaki, a po każdej ostrzejszej jeździe i tak ściągam bębny i karsherem myję wszystko w środku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 kwie 2009, 12:34 
Offline

Rejestracja: 17 lis 2008, 18:45
Posty: 26
Super dokumentacja szkoda że jak sie brałem za swoją tego nie widziałem .
Mnie zszedł pierścień po podgrzaniu i waleniu o podłoge .
Niestety ręczny też pekła śrubka ale po 40 minutach rozwiercanie udało się wykonać nowy otwór na śrube.

Ja podgrzałem pierścień palnikiem wpada prawie sam bez prasy .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group