Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 lis 2018, 3:47
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 25 mar 2009, 9:07 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15222
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
To zależy ile kto ma wolnego czasu :?: Czy się chce tym zajmować :?: Czy ma narzędzia :?: Czy umie :?: Czy ma miejsce w garażu? I czy jego poświęcony na to czas jest nie opłacalny bo w tym czasie zarabia na naprawę plus o wiele więcej :wink:
Wymiana tych łożysk to najczęściej wykonywana przez nas czynność :mrgreen: .

No i czekamy Janku na Twój opis -Ty masz zupełnie inne rozwiązanie z tyłu. Masz dwa łożyska :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 mar 2009, 10:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 11:01
Posty: 2792
Lokalizacja: Warszawa
Auto: GRJ120
W moim nowym moscie z tarczami tez jest zabawa z wyciagnieciem tego duzego podwojnego lozyska ...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 mar 2009, 12:43 
Offline
Sąd Koleżeński
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Posty: 4379
Lokalizacja: Warszawa
Auto: HZJ73 3w1
Kylon, ja się na tym nie znam !, nie lubię smarów!, nie chcę ! i ze wszystkim bedę przyjeżdżał do Ciebie. Na mnie (i pewnie wielu podobnych leni ) możesz zawsze liczyć :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 mar 2009, 15:54 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15222
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Tak. W moście z tarczami hamulcowymi jest szerokie łożysko.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 mar 2009, 18:45 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Posty: 3154
Lokalizacja: Karsznice
Auto: VZJ 90
Zacznę od tego, że nie dlatego robię sam bo jestem maniak, tylko dlatego że do Kylona mam 200 km, a w pobliżu nie ma ( przynajmniej ja o takim nie wiem ) solidnego warsztatu w którym ktoś z sercem podszedłby do mojej Toyotki. Na razie w planach na wiosnę kopię kanał. 8) :mrgreen:

Ponieważ nie miałem informacji czy tarcza kotwiczna i dźwigienka ręcznego są dostępne, w jakim terminie i za ile, wziąłem się za renowację starych części.

Najpierw dźwigienka ręcznego. Wyglądała tak:
Załącznik:
IMG_1409.jpg [82.85 KiB]
Pobrany 380 razy
Załącznik:
IMG_1410.jpg [79.86 KiB]
Pobrany 380 razy

Musiałem rozwiercić i nagwintować otwór po śrubie którą zerwałem przy demontażu.
Załącznik:
IMG_1412.jpg [69.99 KiB]
Pobrany 378 razy
Załącznik:
IMG_1415.jpg [53.56 KiB]
Pobrany 378 razy

Trzeba było jeszcze uzupełnić brakującą stronę po której wyrwany był cały brzeg. Niestety obudowa dźwigienki jest zrobiona z jakiegoś stopu i raczej nie nadaje się do spawania. Dlatego nakrętkę przykleiłem na Poxipol. Ciekawe czy jest tak wytrzymały jak w reklamie :wink:

A tak dźwigienka wygląda po wyczyszczeniu i naprawie.
Załącznik:
IMG_1418.jpg [69.24 KiB]
Pobrany 378 razy
Załącznik:
IMG_1419.jpg [45.27 KiB]
Pobrany 378 razy

Uruchomiłem też amatorską piaskarkę. Nie nadaje się do wyczyszczenia tarczy kotwicznej ( czyściłem szczotką drucianą ), czy bębna, ale bardzo fajnie czyści sprężynki i drobne elementy.
Załącznik:
IMG_1421.jpg [55.26 KiB]
Pobrany 379 razy

A tak wygląda teraz wszystko co siedzi w bębnie. Czekam na łożysko, pierścień i uszczelniacze.
Załącznik:
IMG_1416.jpg [91.46 KiB]
Pobrany 376 razy
Załącznik:
IMG_1417.jpg [85.84 KiB]
Pobrany 376 razy

Teraz będzie najśmieszniejsze. Jak wróciłem z warsztatu do domu, po całym dniu czyszczenia części dostałem mail od Rafała z Wyprawa4x4 że:

"Tarcza kotwiczna 47043-60070 (prawa, lewa nr 47044-60020) - 437 zł, rabat
10% - 2-3 dni oczekiwania.
Dźwigienka 47624-26020 (prawa, lewa nr 47625-26020) - 82 zł , j.w.
Sprężynka 90507-23006 - 12,81 zł / szt. , j.w.
Korpus 47628-26010 - 166 zł , j.w.
Kołek 90249-08075 - 5,71 zł , j.w.

Zazwyczaj oprócz tarczy niezbędne elementy.."

I większość pracy w pizdu bo kupię nową tarczę i dźwigienkę. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 mar 2009, 18:50 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15222
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
A tu masz jeszcze rozwiązanie na piaskowanie sprężynek itp.
http://www.wyprawa4x4.pl/info/zestaw_za ... 7-213.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 mar 2009, 19:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Posty: 3154
Lokalizacja: Karsznice
Auto: VZJ 90
kylon pisze:
A tu masz jeszcze rozwiązanie na piaskowanie sprężynek itp.
http://www.wyprawa4x4.pl/info/zestaw_za ... 7-213.html

Trzeba było to wczoraj napisać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ale co tam, przynajmniej miałem zajęcie. Pewnie siedział bym w robocie, albo nudził się w domu :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 mar 2009, 9:42 
Offline
Sąd Koleżeński
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Posty: 4379
Lokalizacja: Warszawa
Auto: HZJ73 3w1
Jasne, tak byś tracił swój cenny czas na pracę a spożytkowałeś go bardzo owocnie :D
Pokaż tę maszynka domowej produkcji do piaskowania.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 mar 2009, 12:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Posty: 3154
Lokalizacja: Karsznice
Auto: VZJ 90
Maszynka nie jest domowej roboty tylko amatorska. Składa się z kompresora takiego małego ze zbiornikiem 24 l i pistoletu do piaskowania ( kupiłem z 50 zł, drugie tyle kosztowało 5 kg piasku :evil: ). Trochę kompresorek ma małą wydajność, ale małe elementy albo małe, a trudno dostępne powierzchnie idzie tym zestawem, przy dużej dozie cierpliwości zrobić.

A co tam, zrobiłem Ci Janku zdjęcie, tak to wygląda:
Załącznik:
IMG_1423.jpg [59.21 KiB]
Pobrany 291 razy


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 mar 2009, 16:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Posty: 3154
Lokalizacja: Karsznice
Auto: VZJ 90
Części jak na razie nie przyszły, to stwierdziłem że sobie pobębnię :wink: :mrgreen:

Jakiś taki ten mój bęben był mocno pordzewiały:
Załącznik:
IMG_1424.jpg [84.78 KiB]
Pobrany 290 razy
Załącznik:
IMG_1425.jpg [105.85 KiB]
Pobrany 289 razy


A tak wygląda po czyszczeniu szczotką drucianą na wiertarkę ( swoją drogą fajne urządzenie do czyszczenia ).
Załącznik:
IMG_1429.jpg [112.6 KiB]
Pobrany 288 razy


Tu już odtłuszczony, wyklejony taśmą tam gdzie trą szczęki i przygotowany do malowania podkładem.
Załącznik:
IMG_1433.jpg [67.5 KiB]
Pobrany 288 razy


A tu już pomalowany podkładem SIK SPOT PRIMER ( cholera wie co to, taki mi doradzili w sklepie z lakierami samochodowymi ). O tyle fajny, że sprzedawany w aerozolu i szybko schnie.
Załącznik:
IMG_1435.jpg [90.21 KiB]
Pobrany 289 razy


Żeby Toyotka nie kulała :wink: , to zrobiłem od razu oba bębny 8)
Załącznik:
IMG_1437.jpg [90.17 KiB]
Pobrany 289 razy


Końcówce półosi też się dostało. To efekt dzisiejszej pracy. Jeszcze tylko muszę przetrzeć papierem ściernym na mokro i już mogę malować lakierem w kolorze czarnym ( 110 Lesonal 2k Topcoas Tinter P2 z utwardzaczem LES FAST ) A ....... i proszę bez żadnych skojarzeń, układ części jest przypadkowy :wink: :mrgreen:
Załącznik:
IMG_1440.jpg [64.17 KiB]
Pobrany 288 razy


No dobra, teraz poważne pytania do Panów Inżynierów. Konkretnie chodzi mi o to czy:

1: do łożyska pakować jakiś smar ( jeśli tak to jaki ) ?
2: pierścień ustalający łożysko rozgrzać przed nabiciem ( jak mocno ) ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 mar 2009, 17:02 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15222
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
- smaru niet. Tam powinno był łożysko kryte więc jednym słowem miałeś złe zamontowane :wink: (nie chciałem Cię dobijać :mrgreen: ).
- pierścień wystarczy rozgrzać w garnku z wodą. Tak mówi oryginalny manual. A ja chłopaków ganiam, że sobie ciągle herbatę robią na warsztacie :mrgreen: .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 mar 2009, 17:51 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 gru 2008, 11:49
Posty: 4307
Lokalizacja: Warszawa, Białobrzegi Rad.
Auto: TOYOTA LJ70 Pick-up
widzę że sam złapałeś się za naprawy :wink: pogratulować


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 mar 2009, 19:34 
Offline
Sąd Koleżeński
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2007, 21:04
Posty: 4379
Lokalizacja: Warszawa
Auto: HZJ73 3w1
dzięki z zdjęcie pistoletu.
Jeszcze jedno pytanie: czy farby którymi malowałeś bębny ( zwłaszcza ta w spreyu) są odporne na temperaturę? Sprawdź za jakiś czas.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 mar 2009, 20:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Posty: 3154
Lokalizacja: Karsznice
Auto: VZJ 90
Z Panem ze sklepu z lakierami jestem w bardzo dobrych układach ( to mój Klient :D ). Mówiłem że chcę pomalować bębny i on mi coś tam przygotował. Jutro jak będzie czas i pogoda ( nie mam komory lakierniczej to maluję na dworze ) pewnie polakieruję ( lakier dwuskładnikowy z utwardzaczem ( 100 ml lakier 50 ml utwardzacz ) wystarczy zmieszać i można malować pistoletem ).
Ale będą jaja. Jeszcze nigdy nie malowałem pistoletem. 3 tygodnie temu jak sobie kupiłem kompresor pobawiłem się pistoletem "malując" denaturatem po ścianie. Chciałem nauczyć się dobierać ciśnienie i ustawienia pistoletu by równomiernie rozprowadzać i nie robić zacieków. Niestety nic nie pamiętam bo nawaliłem się rozpylonym denaturatem :wink: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jutro zobaczymy co z tego malowania wyjdzie. A najbliższy test odporności termicznej powłoki pewnie na Leśnym Patrolu 2 :D .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 mar 2009, 15:37 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2007, 11:41
Posty: 591
Lokalizacja: Jelenia Góra - Warszawa (czasami)
Auto: 80'tka była przefajna... co by tu teraz...
Yamaha Grizzly 700 EPS :-)
"zuzamen do kupen"... szacun Fobos!!! zaimponowałeś mi :D
jak bedę pracował nad cierpliwością i wytrwałością moich dzieciaków to im ten wątek przeczytam kilka razy :idea:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 62 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group