Pojemność baku paliwa

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Pojemność baku paliwa

Post autor: Jastrząb »

Z racji, że nie działa mi czujnik poziomu paliwa, a nowy kosztuje bagatela 700zł to muszę póki co śmigać na czuja :mrgreen: Szukałem informacji na temat ile litrów wchodzi, ale nic konkretnego nie znalazłem. Dlatego pytanie moje brzmi czy ktoś wie ile litrów mieści bak w lj70 ?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Pojemność baku paliwa

Post autor: kpeugeot »

Na 500km spokojnie. Poj chyba 85 litrow

Awatar użytkownika
CHX_Runner
Posty: 66
Rejestracja: 28 paź 2013, 22:28
Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
Kontakt:

Re: Pojemność baku paliwa

Post autor: CHX_Runner »

Raczej 90 l
Numer części to 77100-60290
Mały "rizercz" nakierował mnie na tę stronę: https://forum.ih8mud.com/threads/70-ser ... es.812136/

Pozdro
Marek

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: Pojemność baku paliwa

Post autor: Jastrząb »

Dzięki, teraz będzie łatwiej :)

Awatar użytkownika
vico
Posty: 63
Rejestracja: 01 sty 2012, 01:27
Auto: RJ73
Kontakt:

Re: Pojemność baku paliwa

Post autor: vico »

100% 90 l .Tankowałem od pustego.
Zdrowego i szczęśliwego Nowego Roku.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Pojemność baku paliwa

Post autor: oradek »

vico pisze:100% 90 l .Tankowałem od pustego.
Mam lj73 po 1990 i mi wchodzi max 49 litrów gdy wskazówka leży na zerze. Nie wydaje mi się, żebym miał inny zbiornik, wygląda na oryginalny, ale może nie jest albo wskaźnik paliwa źle pokazuje. Ciekawe.

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Pojemność baku paliwa

Post autor: kpeugeot »

U mnie jest pokrzywiony od spodu a i tak wchodź ponad 60l.

Awatar użytkownika
Ruff1979
Posty: 62
Rejestracja: 12 lut 2018, 18:43
Auto: HZJ70
Kontakt:

Re: Pojemność baku paliwa

Post autor: Ruff1979 »

Witaj.
Mój HZJ70 miesci 90L paliwa.
:-)

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Pojemność baku paliwa

Post autor: oradek »

Mój zbiornik właśnie będzie zdejmowany. Sprawdzę dlaczego mieści tylko koło 60 litrów I dlaczego przecieka na przechyłach I przy tankowaniu do pełna. Pewnie to rura doprowadzająca lub odpowietrzenia bo jest skorodowana instalacja.
Wskaźnik pokazuje mi zero po 500km a po zatankowaniu 55 litrów Maks i trochę przecieka-cieknie w pobliżu wlewu, leje się aż na tylny most.

Czytałem na forum, że choć pokazuje zero wskaźnik to może być tam jeszcze ponad 20 litrów. Zobaczymy. Zbiornik teraz zamontowany wydaje się pasować idealnie w miejsce w ramie.

Mam drugi zbiornik, wygląda podobnie, ale nie ma osłony, blachy, takiej, jak ten co jest teraz założony, uchwyty chyba mają trzymać bezpośrednio zbiornik. To na razie pierwsza i jedyna różnica jaką widzę.

Nie znalazłem nikogo kto by na forum chwalił się, że ma zbiornik 60 litrów w LJ73. Mam więc nadzieję, że jeśli wymienię zbiornik na większy (od lj70) to przywrócę auto do oryginalnego stanu a nie zmodyfikuję :)

Przy okazji odświeżam temat rury wlewu paliwa - oryginał ponad 1000 zł za 30cm rurkę stalową, trochę dużo. Wiem, że na wzór oryginalnej dorabiali ludzie, ale może ktoś przez ostatnie 5 lat od poruszania tego tematu na forum, znalazł patent na rurę od innego modelu? :)

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Pojemność baku paliwa

Post autor: vGreg »

oradek pisze: Przy okazji odświeżam temat rury wlewu paliwa - oryginał ponad 1000 zł za 30cm rurkę stalową, trochę dużo. Wiem, że na wzór oryginalnej dorabiali ludzie, ale może ktoś przez ostatnie 5 lat od poruszania tego tematu na forum, znalazł patent na rurę od innego modelu? :)
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek
Tutaj kupowałem używkę kpl (zbiornik+rura)
Arek
Czersk koło Bydgoszczy
kom.: 883345129

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Pojemność baku paliwa

Post autor: oradek »

Dzięki za pomoc, w końcu jednak części z Milanówka, zbiornik i rurka po 400.

Zbiornik w połowie pełen, mimo, że wskaźnik paliwa pokazuje zero. Zbiornik jednak ma zapewne te 90 litrów :) jeździłem zawsze przynajmniej w połowie pełnym.

Na zdjęciu po lewej stary a po prawej "nowszy" zbiornik. Stary lekko zalany.

Rurki wlewu na zdjęciu u góry moje stare.

Wszystko popękane I dziurawe, nowe rurki nie są dziurawe ale te cienkie też dość mocno skorodowane.

Nie wróżę im długiego życia i już myślę co zrobić żeby nie płacić chorych pieniędzy co roku, tylko usprawnienie zrobić na stałe.

Widziałem wiadomości na forum o ludziach, którzy dorabiali takie instalacje, ale pytanie, czy koniecznie ten skomplikowany wzór trzeba powielać czy może jakoś to da się uprościć?

Problemem są te cienkie rurki.

Ze zbiornika lało się z góry z dziury i spod uszczelki smoka. Z rurki wlewowej tymi odpowietrzenia rurkami, które całkiem skorodowały, też przy tankowaniu trochę kapało. Nowe są troszkę lepsze bo jeszcze nie dziurawe ale też ugryzione korozją.

Zastanawiam się czy te gumowe rurki ze zbiornika nie można by połączyć trójnikiem po prostu, zamiast podłączać pod te metalowe cienkie rurki w esy floresy. Może w ogóle to zaślepić? Ktoś próbował?

Ogólnie wychodzą z boku baku 4 cienkie rurki, które przechodzą w węże gumowe I dalej znów w stalowe. Wychodzi z tej samej strony rurka grubsza i bardzo gruba, wlewowa.

3 z 4 cienkich rurek gumowych przy wlewie znów łączą się z plątaniną rurek stalowych i w walcowatym zbiorniczku przyklejonym do grubej rury wlewowej łączą w jeden obieg.
Sprawdziłem.

Dmuchanie w jedną rurkę stalową powoduje przedmuch w 2 pozostałych. Czyli na pewno tworzą obieg zamknięty - 3 cienkie rurki są podłączone ze sobą w małym cylindrze przy wlewie w obieg zamknięty.

Czwarta rurka, cienka, gumowa, jest krótka i do niczego nie podłączona a kończy się zaworkiem plastikowym. Zaworek ma ruchome elementy i chyba jest odpowietrzeniem zbiornika. (Czy warto tą rurkę przedłużać do brodzenia w wodzie? :))

Jaką pełni funkcję ta plątanina trzech rurek, bo jakoś nie mogę znaleźć jej sensu, skoro to tylko obieg zamknięty? Może i będzie różnica, jeśli się skróci ten obieg, ale jeśli to obieg zamknięty to jedyny efekt to co najwyżej cofanie piany z paliwa do wlewu, choć nie powinno, bo jest tam piąta rurka, grubsza która jest chyba właśnie odpowietrzeniem wlewu.

Piąta rurka stalowo-gumowa o średnicy wewnętrznej (gumowej rurki) 12, jest by-passem czyli łączy bezpośrednio zbiornik z wlewem, chyba żeby zapobiec zapowietrzeniu i pienieniu/wybijaniu paliwa.

Małe rurki gumowe mają średnicę wewnętrzną 6mm.
Tak dla potomności info.
Duża rura stalowa-wlewowa przechodzi w gumową o średnicy wewnętrznej 50mm.

Ktoś może próbował eksperymentować z tą instalacją i zrezygnować z tej plątaniny rurek i spiąć je trojnikiem? :)

ObrazekObrazek

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 942
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Pojemność baku paliwa

Post autor: vGreg »

Chyba na naszym forum ktoś chciał lub wymienił zbiornik wykonany z nierdzewki. Nadzieja, że się odezwie.

Awatar użytkownika
oradek
Posty: 805
Rejestracja: 06 lis 2017, 19:46
Auto: Lj73 po 1990

Re: Pojemność baku paliwa

Post autor: oradek »

Zbiornik z nierdzewki lub aluminium ja chciałem :)
Jeszcze co do czujnika i elektryki, znalazłem link (może założyciel tematu znajdzie przyczynę nie działającego w ogóle czujnika):

http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=10&t=2864

Jest oznaczenie kabli i wskazówka, że brak uziemienia może powodować brak wskazania.

Opis przewodów w tylny nadkolu duża wtyczka:
prawy kierunkowskaz - zielony z żółtym paskiem i 2 kropki
lewy kierunkowskaz - zielony z czerwonym paskiem i 2 kropki
światła postojowe - zielony oraz zielony z pomarańczowym paskiem i 1 kropka
wsteczny - żółty z czerwonym paskiem i 1 kropka
przeciwmgielne - czerwony z czarnym paskiem i 1 kropka

mniejsza wtyczka
ogrzewanie tylnej szyby - niebieski z czerwonym paskiem i 1 kropka
wycieraczka tył - jasno zielony z czerwonym paskiem i 2 kropki
dodatkowe zasilanie 12+ - do tylnych drzwi - niebieski i 2 kropki

Niestety w tym temacie ani 8 kolejnych dotyczących czujnika
i zbiornika nie ma odpowiedzi na mój problem z dziwnymi wskazaniami.
Więc doklejam do tematu problem - Czujnik poziomu paliwa - pytanie do fachowców.

Czy jeśli czujnik pokazuje mi zero a w baku jest połowa, to da się to jakoś skalibrować,
czy raczej zepsuty jest cały czujnik i tylko wymiana? :)
Wiem, najprościej wymienić.
Koszt czujnika to ponad 800 zł,
więc nie uśmiecha mi się go kupować, używanych brak.
Już zainwestowałem w bak i rurę wlewu,
jeszcze kilka takich "tanich części" i auto będzie więcej warte niż nowe :)

Pytam więc, czy ktoś znalazł jakiś zamiennik lub próbował naprawiać?
W razie biedy zawsze zostaje jazda na licznik/przebieg zamiast na wskaźnik, wiem :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Pojemność baku paliwa

Post autor: kylon »

Odpisałem Ci w drugim temacie o zbiorniku. Warto go wymontować i sprawdzić miernikiem wskazania. Czy jest zmiana w pełnym zakresie jego pracy. Oczywiście przesuwając go palcem. Wtedy wiesz czy to czujnik czy nie inny problem.

RAT
Posty: 640
Rejestracja: 02 lis 2015, 14:38

Re: Pojemność baku paliwa

Post autor: RAT »

Przecież mogłeś ten zbiornik wyczyścić i zobaczyć skąd się ostatecznie leje - jak piszesz że z pod uszczelki smoka to ją można kupić za kilka złotych i wymienić, moim zdaniem szkoda kasy na zbiornik wydawać bo nie sądzę żeby był przegniły na wylot .
Ja swój zbiornik wypiaskowałem , pomalowałem podkładem i później Cobrą Novola.
Rurę wlewu kupowałem nową u Tuco trochę czekałem na nią ale wyszła coś koło 500 zł - pomalowałem ją też od razu tym poliuretanem dla ochrony, rurki wszystkie z objemkami nowe pozakładałem żeby mieć święty spokój, została tylko ta wlewowa stara.
Jeśli chodzi o czujnik poziomu paliwa to obadaj czy nie masz zgiętego tego drutu z pływakiem bo może on jest zagięty i przy połowie baku jest już w dolnym zakresie skali.

ODPOWIEDZ