Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 17 lis 2018, 23:30
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 29 gru 2017, 22:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Posty: 255
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td
rocznik 1987
Z racji, że nie działa mi czujnik poziomu paliwa, a nowy kosztuje bagatela 700zł to muszę póki co śmigać na czuja :mrgreen: Szukałem informacji na temat ile litrów wchodzi, ale nic konkretnego nie znalazłem. Dlatego pytanie moje brzmi czy ktoś wie ile litrów mieści bak w lj70 ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 gru 2017, 23:24 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1876
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Na 500km spokojnie. Poj chyba 85 litrow


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 gru 2017, 1:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2013, 23:28
Posty: 66
Lokalizacja: Warszawa / Tarnowskie Góry
Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
Raczej 90 l
Numer części to 77100-60290
Mały "rizercz" nakierował mnie na tę stronę: https://forum.ih8mud.com/threads/70-ser ... es.812136/

Pozdro
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 gru 2017, 16:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Posty: 255
Lokalizacja: Warszawa
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td
rocznik 1987
Dzięki, teraz będzie łatwiej :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 30 gru 2017, 17:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2012, 2:27
Posty: 58
Lokalizacja: stary sącz
Auto: RJ73
100% 90 l .Tankowałem od pustego.
Zdrowego i szczęśliwego Nowego Roku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 mar 2018, 2:33 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 309
vico pisze:
100% 90 l .Tankowałem od pustego.


Mam lj73 po 1990 i mi wchodzi max 49 litrów gdy wskazówka leży na zerze. Nie wydaje mi się, żebym miał inny zbiornik, wygląda na oryginalny, ale może nie jest albo wskaźnik paliwa źle pokazuje. Ciekawe.

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 24 mar 2018, 8:23 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1876
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
U mnie jest pokrzywiony od spodu a i tak wchodź ponad 60l.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 mar 2018, 1:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2018, 19:43
Posty: 58
Lokalizacja: Wrocław
Auto: HZJ70
Witaj.
Mój HZJ70 miesci 90L paliwa.
:-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2018, 4:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 309
Mój zbiornik właśnie będzie zdejmowany. Sprawdzę dlaczego mieści tylko koło 60 litrów I dlaczego przecieka na przechyłach I przy tankowaniu do pełna. Pewnie to rura doprowadzająca lub odpowietrzenia bo jest skorodowana instalacja.
Wskaźnik pokazuje mi zero po 500km a po zatankowaniu 55 litrów Maks i trochę przecieka-cieknie w pobliżu wlewu, leje się aż na tylny most.

Czytałem na forum, że choć pokazuje zero wskaźnik to może być tam jeszcze ponad 20 litrów. Zobaczymy. Zbiornik teraz zamontowany wydaje się pasować idealnie w miejsce w ramie.

Mam drugi zbiornik, wygląda podobnie, ale nie ma osłony, blachy, takiej, jak ten co jest teraz założony, uchwyty chyba mają trzymać bezpośrednio zbiornik. To na razie pierwsza i jedyna różnica jaką widzę.

Nie znalazłem nikogo kto by na forum chwalił się, że ma zbiornik 60 litrów w LJ73. Mam więc nadzieję, że jeśli wymienię zbiornik na większy (od lj70) to przywrócę auto do oryginalnego stanu a nie zmodyfikuję :)

Przy okazji odświeżam temat rury wlewu paliwa - oryginał ponad 1000 zł za 30cm rurkę stalową, trochę dużo. Wiem, że na wzór oryginalnej dorabiali ludzie, ale może ktoś przez ostatnie 5 lat od poruszania tego tematu na forum, znalazł patent na rurę od innego modelu? :)

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2018, 10:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 578
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
oradek pisze:
Przy okazji odświeżam temat rury wlewu paliwa - oryginał ponad 1000 zł za 30cm rurkę stalową, trochę dużo. Wiem, że na wzór oryginalnej dorabiali ludzie, ale może ktoś przez ostatnie 5 lat od poruszania tego tematu na forum, znalazł patent na rurę od innego modelu? :)
Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek

Tutaj kupowałem używkę kpl (zbiornik+rura)
Arek
Czersk koło Bydgoszczy
kom.: 883345129


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2018, 15:25 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 309
Dzięki za pomoc, w końcu jednak części z Milanówka, zbiornik i rurka po 400.

Zbiornik w połowie pełen, mimo, że wskaźnik paliwa pokazuje zero. Zbiornik jednak ma zapewne te 90 litrów :) jeździłem zawsze przynajmniej w połowie pełnym.

Na zdjęciu po lewej stary a po prawej "nowszy" zbiornik. Stary lekko zalany.

Rurki wlewu na zdjęciu u góry moje stare.

Wszystko popękane I dziurawe, nowe rurki nie są dziurawe ale te cienkie też dość mocno skorodowane.

Nie wróżę im długiego życia i już myślę co zrobić żeby nie płacić chorych pieniędzy co roku, tylko usprawnienie zrobić na stałe.

Widziałem wiadomości na forum o ludziach, którzy dorabiali takie instalacje, ale pytanie, czy koniecznie ten skomplikowany wzór trzeba powielać czy może jakoś to da się uprościć?

Problemem są te cienkie rurki.

Ze zbiornika lało się z góry z dziury i spod uszczelki smoka. Z rurki wlewowej tymi odpowietrzenia rurkami, które całkiem skorodowały, też przy tankowaniu trochę kapało. Nowe są troszkę lepsze bo jeszcze nie dziurawe ale też ugryzione korozją.

Zastanawiam się czy te gumowe rurki ze zbiornika nie można by połączyć trójnikiem po prostu, zamiast podłączać pod te metalowe cienkie rurki w esy floresy. Może w ogóle to zaślepić? Ktoś próbował?

Ogólnie wychodzą z boku baku 4 cienkie rurki, które przechodzą w węże gumowe I dalej znów w stalowe. Wychodzi z tej samej strony rurka grubsza i bardzo gruba, wlewowa.

3 z 4 cienkich rurek gumowych przy wlewie znów łączą się z plątaniną rurek stalowych i w walcowatym zbiorniczku przyklejonym do grubej rury wlewowej łączą w jeden obieg.
Sprawdziłem.

Dmuchanie w jedną rurkę stalową powoduje przedmuch w 2 pozostałych. Czyli na pewno tworzą obieg zamknięty - 3 cienkie rurki są podłączone ze sobą w małym cylindrze przy wlewie w obieg zamknięty.

Czwarta rurka, cienka, gumowa, jest krótka i do niczego nie podłączona a kończy się zaworkiem plastikowym. Zaworek ma ruchome elementy i chyba jest odpowietrzeniem zbiornika. (Czy warto tą rurkę przedłużać do brodzenia w wodzie? :))

Jaką pełni funkcję ta plątanina trzech rurek, bo jakoś nie mogę znaleźć jej sensu, skoro to tylko obieg zamknięty? Może i będzie różnica, jeśli się skróci ten obieg, ale jeśli to obieg zamknięty to jedyny efekt to co najwyżej cofanie piany z paliwa do wlewu, choć nie powinno, bo jest tam piąta rurka, grubsza która jest chyba właśnie odpowietrzeniem wlewu.

Piąta rurka stalowo-gumowa o średnicy wewnętrznej (gumowej rurki) 12, jest by-passem czyli łączy bezpośrednio zbiornik z wlewem, chyba żeby zapobiec zapowietrzeniu i pienieniu/wybijaniu paliwa.

Małe rurki gumowe mają średnicę wewnętrzną 6mm.
Tak dla potomności info.
Duża rura stalowa-wlewowa przechodzi w gumową o średnicy wewnętrznej 50mm.

Ktoś może próbował eksperymentować z tą instalacją i zrezygnować z tej plątaniny rurek i spiąć je trojnikiem? :)

ObrazekObrazek

Lj73 2,4 LTII 1991 Oradek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2018, 15:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 gru 2011, 12:27
Posty: 578
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ70 z 92'
Chyba na naszym forum ktoś chciał lub wymienił zbiornik wykonany z nierdzewki. Nadzieja, że się odezwie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2018, 16:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 309
Zbiornik z nierdzewki lub aluminium ja chciałem :)
Jeszcze co do czujnika i elektryki, znalazłem link (może założyciel tematu znajdzie przyczynę nie działającego w ogóle czujnika):

viewtopic.php?f=10&t=2864

Jest oznaczenie kabli i wskazówka, że brak uziemienia może powodować brak wskazania.

Opis przewodów w tylny nadkolu duża wtyczka:
prawy kierunkowskaz - zielony z żółtym paskiem i 2 kropki
lewy kierunkowskaz - zielony z czerwonym paskiem i 2 kropki
światła postojowe - zielony oraz zielony z pomarańczowym paskiem i 1 kropka
wsteczny - żółty z czerwonym paskiem i 1 kropka
przeciwmgielne - czerwony z czarnym paskiem i 1 kropka

mniejsza wtyczka
ogrzewanie tylnej szyby - niebieski z czerwonym paskiem i 1 kropka
wycieraczka tył - jasno zielony z czerwonym paskiem i 2 kropki
dodatkowe zasilanie 12+ - do tylnych drzwi - niebieski i 2 kropki

Niestety w tym temacie ani 8 kolejnych dotyczących czujnika
i zbiornika nie ma odpowiedzi na mój problem z dziwnymi wskazaniami.
Więc doklejam do tematu problem - Czujnik poziomu paliwa - pytanie do fachowców.

Czy jeśli czujnik pokazuje mi zero a w baku jest połowa, to da się to jakoś skalibrować,
czy raczej zepsuty jest cały czujnik i tylko wymiana? :)
Wiem, najprościej wymienić.
Koszt czujnika to ponad 800 zł,
więc nie uśmiecha mi się go kupować, używanych brak.
Już zainwestowałem w bak i rurę wlewu,
jeszcze kilka takich "tanich części" i auto będzie więcej warte niż nowe :)

Pytam więc, czy ktoś znalazł jakiś zamiennik lub próbował naprawiać?
W razie biedy zawsze zostaje jazda na licznik/przebieg zamiast na wskaźnik, wiem :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 maja 2018, 16:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15222
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Odpisałem Ci w drugim temacie o zbiorniku. Warto go wymontować i sprawdzić miernikiem wskazania. Czy jest zmiana w pełnym zakresie jego pracy. Oczywiście przesuwając go palcem. Wtedy wiesz czy to czujnik czy nie inny problem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 maja 2018, 8:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2015, 15:38
Posty: 166
Przecież mogłeś ten zbiornik wyczyścić i zobaczyć skąd się ostatecznie leje - jak piszesz że z pod uszczelki smoka to ją można kupić za kilka złotych i wymienić, moim zdaniem szkoda kasy na zbiornik wydawać bo nie sądzę żeby był przegniły na wylot .
Ja swój zbiornik wypiaskowałem , pomalowałem podkładem i później Cobrą Novola.
Rurę wlewu kupowałem nową u Tuco trochę czekałem na nią ale wyszła coś koło 500 zł - pomalowałem ją też od razu tym poliuretanem dla ochrony, rurki wszystkie z objemkami nowe pozakładałem żeby mieć święty spokój, została tylko ta wlewowa stara.
Jeśli chodzi o czujnik poziomu paliwa to obadaj czy nie masz zgiętego tego drutu z pływakiem bo może on jest zagięty i przy połowie baku jest już w dolnym zakresie skali.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group