Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: rolkos »

1VD był dostępny w Australii od 2007 roku (początek produkcji "nowej" 70). Tak na zdrowy rozum, zrobili jedną budę i napędy, ale na bliski wschód i afrykę wkładali 1HZ, a do Australii 1VD gdzie był to jedyny dostępny silnik.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: kylon »

Rozumiem. Ale na chłopski rozum nawet po 3 cm na stronę nie powinno stwarzać aż takiego problemu podczas jazdy po piasku. To tak jak by się piasek opsypywał. Zrozumiałem, że to w tym roku zrobili tą zmianę a dla mnie jest ona od zawsze. Potrafię to tylko wytłumaczyć faktem, że musieli poszerzyć ramę z przodu i mocowania sprężyn im lądowały w kulach. Ale w przypadku modeli 1999-2007 też ona była tylko mniejsza. Co wtedy spowodowało taki a nie inny rozstaw osi.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1427
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: tadeo »

A w HZJ też jest różnica 10 cm ?

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: rolkos »

Tadeo twoja 76 jest z Japonii czy z Ovar w Portugalii? Dalej produkują tam wersje na Afrykę, czy to tylko do RPA idzie z tamtąd?

Automatyzacja produkcji w fabryce (montowni) w Portugalii :D
https://www.youtube.com/watch?v=43mJBR1M7pM

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: kylon »

Tadeusza jest z Japonii. Przynajmniej ja słyszałem o japońskim wątku w historii zakupu ;-)

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1427
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: tadeo »

kylon pisze:Tadeusza jest z Japonii. Przynajmniej ja słyszałem o japońskim wątku w historii zakupu ;-)

Si, tak wyskakuje po VINie.

jezus
Posty: 1815
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: jezus »

Fajna furka z pełnym potencjałem do motania i gratulacje za odwagę w zakupie nowej fury na wycieczki. Gdyby jeszcze miała sprężyny i automat to już była by bajka...a nie, bo to już by była 80-ka. :-)
PS.... Zazdroszczę tego V8 i 130-to litrowego baku paliwa.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: kpeugeot »

Czekamy na testy spalania/zasięgu

Gratulacje piękne auto
Drifta Australia maja taka i fajnie z niej korzystają

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: kpeugeot »


Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: kpeugeot »

Ja bym jednak szedł w różne ET felg

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1427
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: tadeo »

kpeugeot pisze:Ja bym jednak szedł w różne ET felg
Jednak ?
A czym się różni dystans od felgi ? I to i to odstawia koło, i to i to przeciążą łożyska.
Na razie nie widzę różnicy, prowadzi się doskonale, nie jest nadsterowna, nie zarzuca, jest bardzo komfortowo.
O wiele lepiej niż 78. Może te paręset kilo robi robotę ?


Muszę podrążyć temat.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: kpeugeot »

tym ze felgę mocujesz 5 śrubami bezpośrednio do piasty, zaś dystans jest pośrednikiem i czasami się zdarza ze się odkręci

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2143
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: sebastian44 »

No i tym że mając dystanse masz wszystkie felgi takie same i w razie czego zapas pasuje ładnie na przód i na tył.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: kpeugeot »

bez przesady, jeśli przy awarii koła założysz koło z inną felgą na czas dojazdu do serwisu to nie widzę problemu z różnym ET,

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1427
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: tadeo »

kpeugeot pisze:bez przesady, jeśli przy awarii koła założysz koło z inną felgą na czas dojazdu do serwisu to nie widzę problemu z różnym ET,
Wrong! Ja wolalbym kontynuować podróż!

ODPOWIEDZ