Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: tadeo »

Ponieważ spełniłem swoje marzenie, które pare lat temu było kompletnie nie realne a dziś stało się faktem.
Jeszcze rok temu gadanie o europejskiej wersji VDJ było na poziomie abstrakcji !

Dzięki firmie CARSDUBAI kupiłem Land Cruisera 76 w wersji VDJ, z silnikiem 4,5 diesel. Aktualna cena u nich na stronie.
Firma WYPRAWA 4X4 wykonała zabezpieczenie podwozia, ramy i karoserii oraz wewnętrznych zamkniętych profili.
Również w WYPRAWA4x4 kupiłem i założyłem osłonę przednią i reduktora.

Ukradłem kilka doskonałych zdjęć made by KYLON z jego firmowego profilu, mam nadzieje, że mi wybaczy.

Autko wygląda tak:
Obrazek

i tak:
Obrazek

Pełna specyfikacja techniczna:

• Oznaczenie modelu: VDJ76L-RKMNYV
• Silnik & układ napędowy :
• Silnik – 1VD FTV, V8 Diesel
• Pojemność silnika: 4461
• Maksymalna moc Km/Obroty 195/3300
• Moment obrotowy/Obroty 438/1200-3200
• System dostarczania paliwa: Common Rail
• Pojemność baku 130 litrów
• 5-cio biegowa skrzynia biegów
• Napęd 4x4: dołączany
• Blokada dyferencjału
• Koła, Układ kierowniczy, zawieszenie i hamulce:
• Rozmiar opon fabrycznych 265/70r16c 7jj (bezdętkowe)
• Felgi aluminiowe 16"
• Wspomaganie kierownicy
• Regulacja wysokości kierownicy
• Przód: hamulce tarczowe, tył: bębnowe Front:
• Zawieszenie: Przód sprężyny i amortyzatory, tył: resory i amortyzatory
• Systemy bezpieczeństwa:
• ABS
• VSC-Układ kontroli stabilności jazdy
• BA-system wspomagania hamowania
• EBD-elektroniczny system rozdziału siły hamowania
• HAC-asystent ruszania pod górę
• ATRC-układ kontroli trakcji
• Air Bags: Kierowca i pasażer
• Wyposażenie zewnętrzne:
• Zderzak przedni: tworzywo na stalowej konstrukcji, tył tworzywo i stal z migaczami w zderzaku
• Chlapacze: przód i tył
• Przednia szyba laminowana
• Dodatkowe światło stopu na krawędzi dachu
• Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie, chromowana obudowa
• Progi aluminiowe
• Chromowane nakładki na
• Wyposażenie wewnętrzne:
• Schowek między fotelami kierowcy i pasażera
• Tapicerka welurowa
• Obrotomierz
• Zegarek z alarmem i timerem
• Lusterko kierowcy z opcją dzień/noc
• Ilość miejsc: 5
• Przód dwa fotele symetryczne
• Dodatki:
• Automatyczne wycieraczki
• Elektryczne podnoszone szyby
• Zamek elektryczny z pilotem
• Rozmrażanie tylnych okien
• Radio: AM/FM
• Klimatyzacja
• Wyciągarka elektryczna ASIN
• Przednia i tylna blokada mostu
• Chłodzony schowek przed pasażerem
• Ledowe światła dzienne
• Przednie światła przeciwmgielne
• Poszerzenia nadkoli
• Przedni grill w stylu 40-tek, z napisem TOYOTA
• Tylna lampa przeciwmgielna
• Snorkel
• Bagażnik dachowy
• Pokrowiec na tylne koło
• Instalacja elektryczna do holowania przyczepy
• Monitoring ciśnienia w oponach
• Kierownica w części drewniana w części obszyta skórą
• Drewnopodobne panele na desce rozdzielczej (nakładki, łatwe do odklejenia)
• Dywaniki welurowe
• Chromowana końcówka wydechu
• Radio 7’ z nawigacją GARMIN (obsługuje karty micro SD np z mapami z innych urządzeń Garmin)
• AM, FM, DVD, USB, AUX
• Bluetooth, Wifi, Miracast&Auto+Connect aplikacja do obsługi radia ze smatphona (Iphone Android) oraz tryb wyświetlania ekranu telefonu (tylko android)
• Antena radia: elektryczna, sterowanie wysuwania
• Kamera cofania
• Oświetlenie pod progami
• Drewniane gałki przekładni zmiany biegów i reduktora
• Wymiary i waga:
• Wymiary: Długość x szerokość x wysokość 4875 X 1790 X 1955
• Rozstaw osi: 2730mm
• Prześwit: 262mm
• Promień skrętu 6.3 M
• Waga na pusto: 2230-2385 Kg
• Masa dopuszczalna: 3060 Kg


Prędkość przelotowa 120-130 km h, maksymalna, którą udało mi się osiągnąć to 145 km/h.

Będę się dzielił na bieżąco z "wrażeń" i chętnie odpowiem na pytania bo mam nadzieje, niebawem będzie ich w Polsce więcej !

Awatar użytkownika
Jastrząb
Posty: 426
Rejestracja: 09 lip 2017, 14:57
Auto: Toyota LJ70,
silnik 2,4td --> 3.0 1kzt
rocznik 1987
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: Jastrząb »

Piękny wóz, mnie też sie marzy taka, ale powiem Ci że jestem w szoku że z tyłu bębny :shock: myślałem że robią już z tarczami przy takim motorku

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: Rokfor32 »

Tak samo jak 145km/h to "deko" za mało jak na parametry pieca ... :wink:

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: rafal187 »

Piękne autko!!! Zazdroszczę
Przewidujesz jakiś tjuuuning? Opony, zawias, itp?

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: tadeo »

Rokfor32 pisze:Tak samo jak 145km/h to "deko" za mało jak na parametry pieca ... :wink:
Tojka jeszcze nie powiedziała ostatniego słowa :)

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: tadeo »

rafal187 pisze:Piękne autko!!! Zazdroszczę
Przewidujesz jakiś tjuuuning? Opony, zawias, itp?
Jak skończę jeść chleb z dżemem, to będą dalsze "prace" :)

Na pewno teraz kupie oponki cooper discoverer stt w rozmiarze: 285/75r16, wejdą bez wymiany zawieszenia.

A i odkleję boczne naklejki ! :)

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: Rokfor32 »

Może tak niestety być - czyli takie zestrojenie (przekładnie w mostach vs. zakres pracy silnika).

Ja tam bym jednak wolał GRJ ... :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: kylon »

A ja zapytam - po co Wam większa prędkość? Czy ktoś z Was jechał tym samochodem 150-160 km/h?
Ja tak (utorbionym HZJ76) - strach zagląda w oczy. Jest to totalnie bez sensu. Chcecie się ścigać to kupcie sobie plaskacza z odpowiednim silnikiem i zawiasem. Nie wspomnę o układzie hamulcowym.
Ten samochód ma kontrolkę z bzyczkiem przekroczenia 120 km/h.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: kylon »

Ktoś się pytał o uproszenia w stosunku do dwusetki - jedna turbina.

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: rafal187 »

Co do prędkości to zgadzam się z Kylonem w 100%.
To nie jest auto do ścigania po autobanie, od tego są passerratti i ałdiki w tedei.
Dla mnie też to jest wielkie marzenie ale raczej jeeeeszcze długo pozostanie w tej sferze marzeń .... trzeba przeprosić się z lotto.
Chciałbym sobie kiedyś chociaż usiąść za kierownicą i chwile posiedzieć...

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: tadeo »

kylon pisze:A ja zapytam - po co Wam większa prędkość? Czy ktoś z Was jechał tym samochodem 150-160 km/h?
Ja tak (utorbionym HZJ76) - strach zagląda w oczy. Jest to totalnie bez sensu. Chcecie się ścigać to kupcie sobie plaskacza z odpowiednim silnikiem i zawiasem. Nie wspomnę o układzie hamulcowym.
Ten samochód ma kontrolkę z bzyczkiem przekroczenia 120 km/h.

Dokładnie, przelotowe 120 jest bardzo konfortowe. Cicho, obroty 2500 a jest jeszcze zapas, ktory daje komfort przy wyprzedzaniu.

Predkość maksymalna: z ciekawości :)

Awatar użytkownika
hetman
Posty: 366
Rejestracja: 21 lis 2015, 21:05
Auto: LJ78 - ?uczek
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: hetman »

Oklejasz go folią, czy będziesz darł lakier :) ?

Jak pojeździsz to napisz jakieś porównanie do starej LJ78. Wiadomo, że auto nowe to nowe, ale interesują mnie też różnice w samej konstrukcji (pomijając napęd, i przekładkę).
Ostatnio zmieniony 10 gru 2017, 20:38 przez hetman, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: Rokfor32 »

Ale to wcale nie chodzi o to, żeby jeździć szybko. Chodzi o to, że jeżeli silnik jest w taki sposób zestrojony z napędem - to oznacza, że jazda autostradowa, nawet mieszcząca się w limitach przepisowych już nie mieści sie w zakresie wysokiej sprawności silnika, a to oznacza, że auto niepotrzebnie żre więcej paliwa. A to jednak wóz do wycieczek, a nie do błota, więc i parametr prędkości przemieszczania sie, i parametr paliwożerności ma jakieś tam ważniejsze znaczenie.

A dziwię się trochę, bo HDJ100, z w sumie podobnym parametrami silnika, gabarytów i masie, bez większych ceregieli te 180 potrafi osiągnąć. Co przekłada się na to, że tak do 140 nie robi scen z apetytem na paliwo.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: Rokfor32 »

120/2500rpm to daje 145/3000rpm. Całkiem ładnie to wygląda.

No jednak powinien dać radę więcej ... :wink: Chyba ze ma jaki kaganiec elektroniczny dopięty ... :wink:

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: Wszystko o: Land Cruiser VDJ 76 V8 w wersji LHD

Post autor: dohap »

kylon pisze:Ktoś się pytał o uproszenia w stosunku do dwusetki - jedna turbina.
Dzieki, tak myslalem.
Dopytam bo nie widze: dpf? Norma euro? Wtryski takie same jak j200? Jakies uproszczenia w komputerze, sondach?

I ostatnie pytanie- bedziesz cos grzebac przy tylnej osi (szer)?

ODPOWIEDZ