Hak LJ70
Moderator: luk4s7
- heniekbojka
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 lis 2015, 18:35
- Auto: LJ70
- Kontakt:
Hak LJ70
Witam wszystkich.
Jestem akurat w trakcie odbudowy (na oryginał) mojej LJ70. Człowiek, który mi to robi twierdzi, ze mam nieoryginalny hak, który wypadało by zmienić przy okazji tak poważnej odbudowy. Pytanie moje jest czy faktycznie jest to jakiś zamiennik, czy występuje w tym modelu "jedyny słuszny oryginał" made by Toyota, czy dilerzy przy sprzedaży zakładali haki różnych producentów. Moje auto ma nietypową jak na LJ70 historię, ponieważ jako nowe było zakupione w polskim salonie. Tabliczka jest niestety całkowicie nieczytelna. Pozdrawiam wszystkich, jak uda mi się zakończyć. remont pochwalę się tutaj.
Jestem akurat w trakcie odbudowy (na oryginał) mojej LJ70. Człowiek, który mi to robi twierdzi, ze mam nieoryginalny hak, który wypadało by zmienić przy okazji tak poważnej odbudowy. Pytanie moje jest czy faktycznie jest to jakiś zamiennik, czy występuje w tym modelu "jedyny słuszny oryginał" made by Toyota, czy dilerzy przy sprzedaży zakładali haki różnych producentów. Moje auto ma nietypową jak na LJ70 historię, ponieważ jako nowe było zakupione w polskim salonie. Tabliczka jest niestety całkowicie nieczytelna. Pozdrawiam wszystkich, jak uda mi się zakończyć. remont pochwalę się tutaj.
- Załączniki
-
- 10243112_hak.jpg
- (47,8 KiB) Pobrany 23 razy
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hak LJ70
No na oryginał to jednak nie wygląda ...
Ori (czy też raczej montaż aso) to wygląda jak dwa takie do kupy złożone. Waży chyba z 50 kg, i był przystosowany do ciągania ładunków do 3,5T (uciągu na haku).
Ori (czy też raczej montaż aso) to wygląda jak dwa takie do kupy złożone. Waży chyba z 50 kg, i był przystosowany do ciągania ładunków do 3,5T (uciągu na haku).
- heniekbojka
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 lis 2015, 18:35
- Auto: LJ70
- Kontakt:
Re: Hak LJ70
Czyli będzie to radosna , polska twórczość. Uciąg w dowodzie mam tylko 1500 kg-pasuje to do jego mizernego wyglądu.Rokfor32 pisze:No na oryginał to jednak nie wygląda ...
Ori (czy też raczej montaż aso) to wygląda jak dwa takie do kupy złożone. Waży chyba z 50 kg, i był przystosowany do ciągania ładunków do 3,5T (uciągu na haku).
Pytanie, czy jest sens go wymieniać, ciągać ciężkich przyczep nie zamierzam, boję się, ze jak założę Ori to mi tył klapnie.
Re: Hak LJ70
To jest jakaś rzeźba. Oryginał tydzień temu wywaliłem na złom. Belka kwadrarowa i dwie blachy grubości 1 cm.
- heniekbojka
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 lis 2015, 18:35
- Auto: LJ70
- Kontakt:
Re: Hak LJ70
W związku z tym może ktoś z forumowiczów dysponuje hakiem ori do LJ70?kylon pisze:To jest jakaś rzeźba. Oryginał tydzień temu wywaliłem na złom. Belka kwadrarowa i dwie blachy grubości 1 cm.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hak LJ70
Ja mam, ale jego zastosowanie jeszcze nie jest pewne (znaczy się u mnie rzadko idzie cokolwiek na złom - ale ta belka to element auta klienta. Wstępnie ma jej nie być w robionym aucie - ale to jeszcze nic pewnego).
Na marginesie - te belki były stosowane jako wyposażenie akcesoryjne, do ciężkich przyczep. Wersja alternatywna to mały odkuwany zaczep montowany bezpośrednio do belki ramy.
Na drugim marginesie - musi być oryginał z J7? bardzo podobny zaczep szedł do J8 (inna szerokość mocowań, ale to łatwe do zmodyfikowania). Są też na allegro te belki z J9.
Na marginesie - te belki były stosowane jako wyposażenie akcesoryjne, do ciężkich przyczep. Wersja alternatywna to mały odkuwany zaczep montowany bezpośrednio do belki ramy.
Na drugim marginesie - musi być oryginał z J7? bardzo podobny zaczep szedł do J8 (inna szerokość mocowań, ale to łatwe do zmodyfikowania). Są też na allegro te belki z J9.
- heniekbojka
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 lis 2015, 18:35
- Auto: LJ70
- Kontakt:
Re: Hak LJ70
Najlepsza byłaby wersja alternatywna, mały hak. Haka używam rzadko, tylko do lekkiej przyczepy. Ten, który mam jest z jednej strony fajny, bo stosunkowo lekki, ale jest zbudowany częściowo z rury-to rzeźba nr 1, rzeźba nr 2 to jego mocowanie-tył tej tury był przykręcony śrubą na przelot przez ramę z góry na dół.Rokfor32 pisze:Ja mam, ale jego zastosowanie jeszcze nie jest pewne (znaczy się u mnie rzadko idzie cokolwiek na złom - ale ta belka to element auta klienta. Wstępnie ma jej nie być w robionym aucie - ale to jeszcze nic pewnego).
Na marginesie - te belki były stosowane jako wyposażenie akcesoryjne, do ciężkich przyczep. Wersja alternatywna to mały odkuwany zaczep montowany bezpośrednio do belki ramy.
Na drugim marginesie - musi być oryginał z J7? bardzo podobny zaczep szedł do J8 (inna szerokość mocowań, ale to łatwe do zmodyfikowania). Są też na allegro te belki z J9.
- heniekbojka
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 lis 2015, 18:35
- Auto: LJ70
- Kontakt:
Re: Hak LJ70
Myślisz że ten by się nadał?Rokfor32 pisze:Ja mam, ale jego zastosowanie jeszcze nie jest pewne (znaczy się u mnie rzadko idzie cokolwiek na złom - ale ta belka to element auta klienta. Wstępnie ma jej nie być w robionym aucie - ale to jeszcze nic pewnego).
Na marginesie - te belki były stosowane jako wyposażenie akcesoryjne, do ciężkich przyczep. Wersja alternatywna to mały odkuwany zaczep montowany bezpośrednio do belki ramy.
Na drugim marginesie - musi być oryginał z J7? bardzo podobny zaczep szedł do J8 (inna szerokość mocowań, ale to łatwe do zmodyfikowania). Są też na allegro te belki z J9.
http://allegro.pl/hak-holowniczy-toyota ... ml#thumb/1
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8491
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Hak LJ70
To jest hak z J9, nie z J8 (mimo że z J8 zdjęty). I brakuje mu bocznych płyt mocujących do ramy.
Tak ogólnie - to nie wiem. Mogę sprawdzić, czy taki z J9 spasuje do J7 (bo mam takowy), ze względu na zbiornik paliwa czy inne detale w ramie J7 - ale to dopiero gdzieś końcem tygodnia, bo ten hak z J9 co mam wymaga rozkręcenia (obecnie jest z odciętym tylnym kawałkiem ramy J9), a mam ciasno z czasem.
Tak ogólnie - to nie wiem. Mogę sprawdzić, czy taki z J9 spasuje do J7 (bo mam takowy), ze względu na zbiornik paliwa czy inne detale w ramie J7 - ale to dopiero gdzieś końcem tygodnia, bo ten hak z J9 co mam wymaga rozkręcenia (obecnie jest z odciętym tylnym kawałkiem ramy J9), a mam ciasno z czasem.
- heniekbojka
- Posty: 59
- Rejestracja: 15 lis 2015, 18:35
- Auto: LJ70
- Kontakt:
Re: Hak LJ70
Jak znajdziesz chwilę sprawdz, mój remont potrwa jeszcze trochę, tak że na razie nie mam spiny z czasem. Tzn gość, który mi to robi jest wyluzowany, ze mną gorzej
Re: Hak LJ70
Ja mam cała belkę do haka ale sam hak mam u siebie zamontowany.
Re: Hak LJ70
Mam też kompletny z hakiem