Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 18 paź 2018, 3:48
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 25 sty 2018, 13:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2015, 15:38
Posty: 160
Witam
Panowie potrzebuję porady , sugestii co może dolegać mojej KZJ73 .

Jakieś 3 miesiące temu padła głowica jak to bywa w tym modelu , jako że nie udało się znaleźć używanej głowicy nowego typu kupiłem w Intercars zamiennik AMC.
Zamiennik zawiozłem do firmy w Krakowie( Auto-szlif Sikorscy) do przezbrojenia osprzętu z mojej starej głowicy ( wałek , zawory itd ) poprosiłem o sprawdzenie i wymianę wszystkiego co wymagało wymiany na nowe. Okazało się że Panowie przełożyli wszystko z mojej głowicy bo było jak to stwierdzili w idealnym stanie. ( mam jakieś 260 tyś km na budziku ) oczywiście uszczelnienia założyli nowe - tak twierdzą.
Poszła nowa uszczelka ( taka jak była 3 otwory), śruby mechanik założył stare bo stwierdził że były oryginalne jeszcze i są lepsze niż dostępne zamienniki.

Auto zapaliło i zaczęło kopcić na biało , o ile na początku kopciło na biało na wolnych obrotach to teraz na wolnych jest wszystko ok nie daje dymka , jednak w pewnym zakresie obrotów Pyka - strzela z wydechu i kopci wówczas na biało ( daje chmurę białą przy tym pyknięciu tylko - to jest co jakiś czas) jak się go trzyma na obrotach to co jakąś chwilkę pyka, jak obroty spadają to wszystko wraca do normalności. Występują też przy tym jakieś stukania w okolicach głowicy .

Podkreślę że wcześniej przed uszkodzeniem głowicy wszystko było w najlepszym porządku, nie puszczał ani dymka bez względu jakie obroty by nie miał, ani na czarno , ani na biało.

Od czasu wymiany głowicy zrobiłem jakieś 600 km i nie ubyło płynu , ani oleju.
Na koniec grudnia postawiłem go u zaprzyjaźnionego mechanika i staram się dojść co może być przyczyną, sprawdziłem i wymieniłem już :
- oleje i filtry
- sprawdziliśmy luzy zaworowe
- rozebrana pokrywa rozrządu górnego i sprawdzone znaki
- ściągnięty rozrząd żeby sprawdzić czy na wałku pompy wtryskowej nie ma luzów ( chcieliśmy sprawdzić czy dolna część rozrządu może nie jest uszkodzona ) - pytanie czy to wystarczy czy trzeba tam zajrzeć ?
- ściągnięte wtryski -sprawdzone rozpylają dobrze - nie rozbierane i nie czyszczone - mogą się zawieszać ? ( może od tego to stukanie ? )
- założyliśmy na nowo wtryski z nowymi podkładkami bo pod jednym nie było podkładki - to nie rozwiązało problemu.
- mam jeszcze drugie wtryski do sprawdzenia czy to czasem nie wtryski
- sprawdzona kompresja – wzorowa
- Podpięta bańka z paliwem na krótko żeby wykluczyć powietrze ze zbiornika paliwa itd. – na chwilę rozwiązało problem , ale po ostygnięciu i zapaleniu na nowo robi to samo.

Czy to może być jakieś lewe powietrze w układzie ? Bo kopcenie na biało oznacza zazwyczaj uszczelkę , ale to chyba cały czas by kopciło , albo lewe powietrze w układzie , czy coś jeszcze ??

Proszę pomóżcie i zasugerujcie co jeszcze sprawdzać i gdzie szukać ? Mechanik stwierdził że to może wina tej głowicy jak przed było wszystko ok. Ale jest to przecież jedyny sensowny zamiennik .

Nie wiem czy to ma znaczenie ale jest założony krótki wydech przelotowy magnaflow - wychodzący przed prawym kołem - średnica taka jak pierwsze kolanko przy seryjnym wydechu, ale wydech założony był już przy starej głowicy i wszystko było wówczas ok.

Proszę o pomoc i wasze sugestie co może jeszcze być nie tak?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sty 2018, 16:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Można wykluczyć spaliny podłączając do tego taki specjalny zbiorniczek z chemią która się zabarwia w wynilu styku z dwutlenkiem węgla. Wtedy pozostanie Ci szukanie nieszczelności w układzie paliwowym lub problem z pompą. To stukanie sugeruje na coś mechanicznego ale wtrysk z zamałą ilością paliwa będzie inaczej pracował. Sprawdź najpierw zawartość CO2 w układzie chłodzenia a potem pobaw się z alternatywnym zasilaniem.
Sprawdź czy uszczelka pod filtrem paliwa jest nieuszkodzona albo ten oring na dole.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sty 2018, 19:27 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Kiedyś się spotkałem z identycznym objawem - jeszcze w Isla. Po zmianie głowicy - taki objaw.

Problemem okazał się brak odpowietrzenia ... wtryskiwaczy. Maja się odpowietrzać same, przez listwę przelewową - ale jednak nie. Po porządnym ręcznym odpowietrzeniu (popuszczanie nakrętek przewodów wtryskowych na pracującym silniku), problem zniknął. Potem poszła do wymiany listwa z uszczelkami - i więcej tematu nie było.

Możliwe, że wystarczy zapodać nowe uszczelki listwy przelewowej. Jest aluminiowa, i jak się rozgniecie za bardzo - to możliwe, że przytka kanalik, i wtryskiwacz nie jest w stanie się odpowietrzyć. A bąbel powietrza będzie radykalnie zmieniał czas wtrysku (opóźniał) - stąd wadliwe spalanie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2018, 11:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2015, 15:38
Posty: 160
Dziękuję bardzo za odpowiedz .
Mechanik wczoraj walczył z autem i najpierw zamienił przewód od filtra na przezroczysty i okazało się że ciągnie powietrze gdzieś od filtra - baku lub po drodze do filtra.
Podłączył bankę z paliwem do pompy i auto zaczęło chodzić normalnie za pierwszym razem , za drugim razem po wystygnięciu zaczął znowu pykać z wydechu , wyciągnął moje wtryski i założyliśmy wtryski które miałem pożyczone -( okazały się trochę zastane bo chyba były źle przechowywane ) i na początku na nich dymił , dławił się i było słychać że któryś z tych wtrysków się zawieszał ale po chwili załącz chodzić normalnie całkiem . Całkowicie ustały pykania z wydechu białego dymu , przestało stukać tak jak na moich wtryskach w głowicy.

Myślę nad zawiezieniem moich wtrysków do rozebrania przeczyszczenia itd. co uważacie mam wymieniać od razu końcówki jak dobrze rozpylały ? Czy możliwe że coś się w nich uszkodziło jak dostawały to lewe powietrze ? Rokfor wspominał mi przez telefon że jak już coś to zakładać tylko końcówki Denso to wiem , podkładki aluminiowe te z dwoma otworami już zamówiłem w Toyocie wiec tez je założę od razu nowe. Podkładki pod wtryski te w gniazda wtrysków też nowe 4 zamówione - bo to chyba jest jednorazowe ?

Zakładam że do sprawdzenia skąd bierze lewe powietrze to najlepiej byłoby ściągnąć bak paliwa , pewnie do wymiany będzie smok zbiornika paliwa bo jak kiedyś zalałem ją pod korek to czuć było paliwo to pewnie gdzieś tam się wydostaje czy szukać gdzie indziej przyczyny ?
czy warto w momencie ściągania już tego zbiornika go jakoś wyczyścić ,wypłukać ?

Najpierw sprawdzę tak jak pisze Kylon tą uszczelkę i oring.

Dziękuję Wam za pomoc i sugestie bo już miałem całkiem dość tego auta, jednak doświadczenie i wiedza to jest to czego brakuje wielu mechanikom .

Bardzo liczę na to że po wyczyszczeniu wtrysków i wymianie tych uszczelek problem zniknie.
Dziękuję


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2018, 21:09 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15125
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Warto też zwrócić uwagę na stan sztywnych przewodów paliwowych. Procedury serwisowe w wielu przypadkach zalecają wraz zwymianą uszczelniaczy wymianę sztywnych przewodów paliwowych pompa - wtryskiwacz. Chodzi o to że rurka doszczelnia się do wtryskiwacza podobnie jak przewód hamulcowy. Zarysowanie lub odgnoecenie na powierzchni styku będzie skutkowało lewym powietrzem.
Nie mniej jednak skoro masz te bąble przed pompą to szukałbym jednak korozona w układzie albo na tych uszczelkach filtra. Ostatnio miałem nowwgo HZJ76 z podobnym objawem czkawki i utraty mocy. Okazało się że gdzieś wymieniali filtr paliwa i podwinęli przy zakładaniu uszczelkę do środka a tam jest wkład.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2018, 21:35 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5738
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Też bym szukał zetlałych rurek - ze wskazaniem na obszar tuż przy wyjściu ze zbiornika.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group