j7 silnik 2,4 turbo - wymiana, modernizacja, zamienniki FSD
: 11 lis 2017, 21:19
Jestem ciekaw, jakie są Wasze doświadczenia z doładowanymi silnikami diesla Toyoty
a przede wszystkim ich renowacją lub wymianą.
Ja w swoim autku mam 2446 cm3 czyli (chyba) tzw 2L-T.
Rozmawiając z fachowcami (na pierwszym miejscu wymienię Kylona)
dowiedziałem się, że te silniki są coraz rzadsze i czasem są podmieniane.
Nie mam nic przeciwko wymianie silnika.
Jednak lubię, gdy auto, jako konstrukcja,
jest w miarę najbliższe oryginałowi.
Czyli wymiana silnika 90 konnego z lat 80-tych na inny silnik tego typu i tej generacji, jest dla mnie OK,
ale wymiana na coś innej generacji - to już nie dla mnie.
Zastanawiałem się w związku z tym, jaki inny silnik mógłbym założyć gdy mój oryginał padnie?
Przeczytałem, że 2L-T były stosowane w:
Hilux
Mark II GL Saloon
Cresta Super Custom
Land Cruiser (70 Series)
1984–1990 Blizzard LD20 (85 hp or 63 kW at 4,000 rpm, 19.2 kg·m or 188 N·m, 20.0:1)[3]
2000–2006 Metrocab TTT 67 kW (90 hp)
(wg niektórych danych 66kW a nie 67) 2.4 L (2,446 cc) four-cylinder engine produced 89 bhp (66 kW; 90 PS)
and torque of 218 N·m (161 lb·ft)
Najmłodsze egzemplarze aut do których pakowano mój silnik,
o których dowiedziałem się z wiki to MCW Metrocab
https://en.wikipedia.org/wiki/MCW_Metrocab
Patrząc na zdjęcia tego metrocaba, nawet światła ma podobne do LC70
Były stosowane w MCW dwa podobne silniki, pierwszy, wspólny z LC 70-ką czyli 2,446 cc Toyota 2L-T turbodiesel I4
oraz drugi - od Forda diesel - 2,496 cc Ford FSD 425 DI diesel I4
Tu pojawiły się pierwsze pytania:
- czy może silniki od MCW będą łatwiej dostępne w UK niż od LC7? (w internecie nie zauważyłem, ale może na złomach jest lepiej? )
- czy opisany wyżej silnik od Forda "2,496 cc Ford FSD 425 DI diesel I4" da się zastosować do LC7,
skoro zastosowano go w Metrocab jako zamiennik silnika toyoty ?
Ciekawostka silnikowa - kolejna:
- silnik PSA "DK5" — 2.4 L (2,446 cc) turbo
To kolejny, bardzo podobny silnik - 2,4 diesel,
który był montowany w Cytrynach XM i Pe 605
niestety bardzo mało jest o nim informacji.
Silnik ten przeszedł ewolucję od 2,4 do 2,5 litrowego.
Nie wiem co się zmieniło poza pojemnością i zapewne elektroniką dołożoną "dla ekologii"
Niby to konstrukcja PSA Group (Peugeot/Citroën),
ale bardzo w to wątpię (znając koszty projektowania i budowy silnika)
jest zbyt podobny do silnika Toyoty. Pytanie - czy to efekt współpracy,
czy próba skopiowanie pomysłu konkurencji?
Podobno bardzo mało wspólnego miał ten silnik z innymi konstrukcjami PSA,
więc sądzę, że to efekt francusko-japońskiej współpracy.
Miło byłoby znaleźć jakiś młody silnik, który będzie pasował do mojej 70-ki,
a za który nie trzeba będzie oddać obu nerek
Jakie są Wasze doświadczenia?
a przede wszystkim ich renowacją lub wymianą.
Ja w swoim autku mam 2446 cm3 czyli (chyba) tzw 2L-T.
Rozmawiając z fachowcami (na pierwszym miejscu wymienię Kylona)
dowiedziałem się, że te silniki są coraz rzadsze i czasem są podmieniane.
Nie mam nic przeciwko wymianie silnika.
Jednak lubię, gdy auto, jako konstrukcja,
jest w miarę najbliższe oryginałowi.
Czyli wymiana silnika 90 konnego z lat 80-tych na inny silnik tego typu i tej generacji, jest dla mnie OK,
ale wymiana na coś innej generacji - to już nie dla mnie.
Zastanawiałem się w związku z tym, jaki inny silnik mógłbym założyć gdy mój oryginał padnie?
Przeczytałem, że 2L-T były stosowane w:
Hilux
Mark II GL Saloon
Cresta Super Custom
Land Cruiser (70 Series)
1984–1990 Blizzard LD20 (85 hp or 63 kW at 4,000 rpm, 19.2 kg·m or 188 N·m, 20.0:1)[3]
2000–2006 Metrocab TTT 67 kW (90 hp)
(wg niektórych danych 66kW a nie 67) 2.4 L (2,446 cc) four-cylinder engine produced 89 bhp (66 kW; 90 PS)
and torque of 218 N·m (161 lb·ft)
Najmłodsze egzemplarze aut do których pakowano mój silnik,
o których dowiedziałem się z wiki to MCW Metrocab
https://en.wikipedia.org/wiki/MCW_Metrocab
Patrząc na zdjęcia tego metrocaba, nawet światła ma podobne do LC70
Były stosowane w MCW dwa podobne silniki, pierwszy, wspólny z LC 70-ką czyli 2,446 cc Toyota 2L-T turbodiesel I4
oraz drugi - od Forda diesel - 2,496 cc Ford FSD 425 DI diesel I4
Tu pojawiły się pierwsze pytania:
- czy może silniki od MCW będą łatwiej dostępne w UK niż od LC7? (w internecie nie zauważyłem, ale może na złomach jest lepiej? )
- czy opisany wyżej silnik od Forda "2,496 cc Ford FSD 425 DI diesel I4" da się zastosować do LC7,
skoro zastosowano go w Metrocab jako zamiennik silnika toyoty ?
Ciekawostka silnikowa - kolejna:
- silnik PSA "DK5" — 2.4 L (2,446 cc) turbo
To kolejny, bardzo podobny silnik - 2,4 diesel,
który był montowany w Cytrynach XM i Pe 605
niestety bardzo mało jest o nim informacji.
Silnik ten przeszedł ewolucję od 2,4 do 2,5 litrowego.
Nie wiem co się zmieniło poza pojemnością i zapewne elektroniką dołożoną "dla ekologii"
Niby to konstrukcja PSA Group (Peugeot/Citroën),
ale bardzo w to wątpię (znając koszty projektowania i budowy silnika)
jest zbyt podobny do silnika Toyoty. Pytanie - czy to efekt współpracy,
czy próba skopiowanie pomysłu konkurencji?
Podobno bardzo mało wspólnego miał ten silnik z innymi konstrukcjami PSA,
więc sądzę, że to efekt francusko-japońskiej współpracy.
Miło byłoby znaleźć jakiś młody silnik, który będzie pasował do mojej 70-ki,
a za który nie trzeba będzie oddać obu nerek
Jakie są Wasze doświadczenia?