przekaźnik, sterownik

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: przekaźnik, sterownik

Post autor: Rokfor32 »

Właściwy schemat
Załączniki
0001.jpg
(57,49 KiB) Pobrany 9 razy

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: przekaźnik, sterownik

Post autor: rafal187 »

KONIEC!!!!!!!!!!!!! :D
Myślałem i analizowałem co odpinałem przy wyciąganiu i wkładaniu silnika.
Przy okazji zmieniłem tez regulator napięcia na jakiś elektroniczny który miał pasować do mojego auta.
No i pasował, ładowanie około 14,2 na wolnych obrotach itp.
Ale nie dawało mi to spokoju i tak żeby wszystkie ewentualności wykluczyć podpiołem na chwile stary, oryginalny, mechaniczny regulator.
No i bingo!!!
Wszystko cacy idealnie jak zawsze było, robi cyk kontrolka chwile świeci potem gaśnie, po kilku sekundach drugie cyk i odpalanie od strzała!
Nie wiem o co chodzi ale widocznie ten nowy regulator wprowadzał jakieś zakłócenia i mój "komputer" wariował.

Teraz z kolei będę wałczył z ładowaniem bo przy starym regulatorze mam 13,8V przy 2 tys obrotów a po włączeniu świateł mijania spada do 13,6V
Na wolnych obrotach to już w ogóle lipa bo około 13V.
Ale to za kilka dni po lekturze manuala co do ładowania.

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: przekaźnik, sterownik

Post autor: sebastian44 »

Tu masz opis jak ja sobie poradziłem z regulatorem: http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=1 ... r&start=60
Tam nie ma za bardzo co sie zepsuć, dwie sprężynki, dwa elektromagnesy. Jeżeli alternator działa poprawnie pozostaje tylko regulacja regulatora przy pomocy kombinerek :D

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: przekaźnik, sterownik

Post autor: rafal187 »

Wielkie dzięki za linka.
Spróbuje pokombinować z tymi blaszkami.
Na elektronicznym ładował oki więc alternator jest oki (wcześniej był regenerowany i właśnie wtedy elektryk mówił że jęśli ładowanie dalej będzie kiepskie to wina jest przy regulatorze).

Ciekawe co z tym elektronicznym jest nie tak, że zakłócał prace czasowego regulatora świec żarowych?

stachu_l
Posty: 416
Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Auto: KDJ120 AT
Kontakt:

Re: przekaźnik, sterownik

Post autor: stachu_l »

Z jakiegoś powodu pin 4 przekaźnika/sterownika świec jest podłączony do regulatora alternatora na wejście L - przynajmniej tak podaje schemat.
Moje domniemanie - układ reaguje na to czy silnik już pracuje - osiągnął obroty wystarczające do pracy alternatora.
Czy regulator elektroniczny sterował poprawnie lampką kontroli ładowania?

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: przekaźnik, sterownik

Post autor: rafal187 »

Lampka czerwona od ładowania akumulatora gasła po odpaleniu, ale miałem wrażenie, że świeci tak jakby słabiej.
Teraz na pewno świeci tak jak kiedyś, mocno i intensywnie.
Nie wnikam w szczegóły ale trochę to dla mnie dziwne, że sterownik grzania świec jest połączony z regulatorem ładowania.
w końcu świece grzeją tak jak mają grzać.
W moim aucie jest mało elektroniki ale jednak jakaś jest, aż strach pomyśleć co jest w tych nowych wypasionych furach....

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: przekaźnik, sterownik

Post autor: Rokfor32 »

Czemu dziwne?

Sterownik nie pozwala ani na wielokrotne grzanie na pierwszym stopniu, ani na grzanie na pracującym silniku na pierwszym stopniu. Cel jest oczywisty - żeby sześciowoltowe świece się nie fajczyły :wink:

Sygnał "L" alternatora ma dwa stany - masa albo napięcie 14V. Masa, jak nie pracuje silnik, i napięcie, jak pracuje. Najwyraźniej ten elektroniczny regulator dawał na ten kabelek jakieś małe napięcie, ze 3-5V. To wystarcza do zapalenia lampki (lampka działa na zasilaniu od strony instalacj, 3V więc z alternatora powoduje, że do lampki dociera 10V, więc świeci), ale najwyraźniej sterownik świec wychwytuje to już jako "praca silnika".

ODPOWIEDZ