Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Dzisiaj jest 21 sty 2018, 4:56
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Post: 08 gru 2017, 21:57 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5283
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Właściwy schemat


Załączniki:
0001.jpg [57.5 KiB]
Pobrany 9 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 gru 2017, 22:56 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 245
Lokalizacja: Żywiec
KONIEC!!!!!!!!!!!!! :D
Myślałem i analizowałem co odpinałem przy wyciąganiu i wkładaniu silnika.
Przy okazji zmieniłem tez regulator napięcia na jakiś elektroniczny który miał pasować do mojego auta.
No i pasował, ładowanie około 14,2 na wolnych obrotach itp.
Ale nie dawało mi to spokoju i tak żeby wszystkie ewentualności wykluczyć podpiołem na chwile stary, oryginalny, mechaniczny regulator.
No i bingo!!!
Wszystko cacy idealnie jak zawsze było, robi cyk kontrolka chwile świeci potem gaśnie, po kilku sekundach drugie cyk i odpalanie od strzała!
Nie wiem o co chodzi ale widocznie ten nowy regulator wprowadzał jakieś zakłócenia i mój "komputer" wariował.

Teraz z kolei będę wałczył z ładowaniem bo przy starym regulatorze mam 13,8V przy 2 tys obrotów a po włączeniu świateł mijania spada do 13,6V
Na wolnych obrotach to już w ogóle lipa bo około 13V.
Ale to za kilka dni po lekturze manuala co do ładowania.

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 gru 2017, 10:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 647
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Tu masz opis jak ja sobie poradziłem z regulatorem: http://www.tlc.org.pl/viewtopic.php?f=1 ... r&start=60
Tam nie ma za bardzo co sie zepsuć, dwie sprężynki, dwa elektromagnesy. Jeżeli alternator działa poprawnie pozostaje tylko regulacja regulatora przy pomocy kombinerek :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 gru 2017, 12:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 245
Lokalizacja: Żywiec
Wielkie dzięki za linka.
Spróbuje pokombinować z tymi blaszkami.
Na elektronicznym ładował oki więc alternator jest oki (wcześniej był regenerowany i właśnie wtedy elektryk mówił że jęśli ładowanie dalej będzie kiepskie to wina jest przy regulatorze).

Ciekawe co z tym elektronicznym jest nie tak, że zakłócał prace czasowego regulatora świec żarowych?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 gru 2017, 16:00 
Offline

Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Posty: 38
Auto: KDJ120 ATM
Z jakiegoś powodu pin 4 przekaźnika/sterownika świec jest podłączony do regulatora alternatora na wejście L - przynajmniej tak podaje schemat.
Moje domniemanie - układ reaguje na to czy silnik już pracuje - osiągnął obroty wystarczające do pracy alternatora.
Czy regulator elektroniczny sterował poprawnie lampką kontroli ładowania?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 gru 2017, 20:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 245
Lokalizacja: Żywiec
Lampka czerwona od ładowania akumulatora gasła po odpaleniu, ale miałem wrażenie, że świeci tak jakby słabiej.
Teraz na pewno świeci tak jak kiedyś, mocno i intensywnie.
Nie wnikam w szczegóły ale trochę to dla mnie dziwne, że sterownik grzania świec jest połączony z regulatorem ładowania.
w końcu świece grzeją tak jak mają grzać.
W moim aucie jest mało elektroniki ale jednak jakaś jest, aż strach pomyśleć co jest w tych nowych wypasionych furach....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 gru 2017, 21:30 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5283
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Czemu dziwne?

Sterownik nie pozwala ani na wielokrotne grzanie na pierwszym stopniu, ani na grzanie na pracującym silniku na pierwszym stopniu. Cel jest oczywisty - żeby sześciowoltowe świece się nie fajczyły :wink:

Sygnał "L" alternatora ma dwa stany - masa albo napięcie 14V. Masa, jak nie pracuje silnik, i napięcie, jak pracuje. Najwyraźniej ten elektroniczny regulator dawał na ten kabelek jakieś małe napięcie, ze 3-5V. To wystarcza do zapalenia lampki (lampka działa na zasilaniu od strony instalacj, 3V więc z alternatora powoduje, że do lampki dociera 10V, więc świeci), ale najwyraźniej sterownik świec wychwytuje to już jako "praca silnika".


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group