Problem z redukcją biegu

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kiersno
Posty: 11
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:06
Auto: LJ70 '91

Problem z redukcją biegu

Post autor: kiersno »

Hej,
posiadam LJ70 z '91. Gdy auto się toczy nie ma możliwości redukcji do 1 biegu- dzwignia zmiany biegów stawia duży opór. Dopiero gdy stoję w miejscu jestem w stanie wrzucić 1. Auto ma najechane 420000 km. Co może być przyczyną, jak można temu zaradzić?

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Problem z redukcją biegu

Post autor: sebastian44 »

Jedynka jest kiepsko zsynchronizowana. Poza tym w jakim celu redukujesz do 1? Ona służy tylko do ruszania, zarówno na szosie jak i w terenie-na reduktorze rusza sie zazwyczaj z dwójki.
Podobnie jest ze wstecznym też czasem ciężko wchodzi. To standard w tych samochodach

Awatar użytkownika
kiersno
Posty: 11
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:06
Auto: LJ70 '91

Re: Problem z redukcją biegu

Post autor: kiersno »

Jestem zdania, że 1 także jest biegiem do jazdy dlatego chciałbym móc z niego korzystać. Przykładowo jadąc w korku z małą prędkością wolę turlać się na 1 na jałowych niż jechać na pół sprzęgle na 2. Zaakceptuję to wtedy gdy skrzynia działała podobnie po opuszczeniu salonu 26 lat temu lub gdy koszt naprawy mnie do tego zmusi.

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Problem z redukcją biegu

Post autor: sebastian44 »

kiersno pisze:Zaakceptuję to wtedy gdy skrzynia działała podobnie po opuszczeniu salonu 26 lat temu lub gdy koszt naprawy mnie do tego zmusi.
Myśle że jeżeli nie pierwszy to na pewno drugi punkt Cię do tego przekona

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Problem z redukcją biegu

Post autor: Rokfor32 »

Tak na oko jakiś tysiak za części, plus drugi za robotę (lub wyżej). Przy czym, jak ruszysz skrzynię, to się okaże - że do wymiany masz tam wszystkie łożyska, wszystkie synchronizatory, i ze trzy koła zębate wraz ze sprzęgłami (biegi 1 do 3). A przy okazji to samo w reduktorze ... :wink:

Czyli "na porządnie" budżet sie rozdmucha do 7 - 8 tysiaków w samych częściach.

Można alternatywnie wykorzystać bebechy ze skrzynek z nowych hilów - ale nie jest to bolt on tak do końca, i trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać, i które graty można podmienić - a które nie.

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1493
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Problem z redukcją biegu

Post autor: MariuszS »

kiersno pisze: ...jak można temu zaradzić?
Spróbuj wyćwiczyć starą, zapomnianą technikę zmiany biegów z tzw. "międzygazem".
Jeśli przyczyną było zużycie synchronizatora, to pomoże.
Przy odpowiedniej wprawie można zmieniać biegi nawet bez używania sprzęgła (poza samym ruszeniem z miejsca).

Awatar użytkownika
kiersno
Posty: 11
Rejestracja: 01 paź 2017, 22:06
Auto: LJ70 '91

Re: Problem z redukcją biegu

Post autor: kiersno »

Dzięki za informacje. Auto od publikacji postu do dziś jest u blacharza, niedługo powinno być znów w moich rękach. Napiszę post gdy się z tym uporam.

ODPOWIEDZ