Hej,
posiadam LJ70 z '91. Gdy auto się toczy nie ma możliwości redukcji do 1 biegu- dzwignia zmiany biegów stawia duży opór. Dopiero gdy stoję w miejscu jestem w stanie wrzucić 1. Auto ma najechane 420000 km. Co może być przyczyną, jak można temu zaradzić?
Problem z redukcją biegu
Moderator: luk4s7
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Problem z redukcją biegu
Jedynka jest kiepsko zsynchronizowana. Poza tym w jakim celu redukujesz do 1? Ona służy tylko do ruszania, zarówno na szosie jak i w terenie-na reduktorze rusza sie zazwyczaj z dwójki.
Podobnie jest ze wstecznym też czasem ciężko wchodzi. To standard w tych samochodach
Podobnie jest ze wstecznym też czasem ciężko wchodzi. To standard w tych samochodach
Re: Problem z redukcją biegu
Jestem zdania, że 1 także jest biegiem do jazdy dlatego chciałbym móc z niego korzystać. Przykładowo jadąc w korku z małą prędkością wolę turlać się na 1 na jałowych niż jechać na pół sprzęgle na 2. Zaakceptuję to wtedy gdy skrzynia działała podobnie po opuszczeniu salonu 26 lat temu lub gdy koszt naprawy mnie do tego zmusi.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: Problem z redukcją biegu
Myśle że jeżeli nie pierwszy to na pewno drugi punkt Cię do tego przekonakiersno pisze:Zaakceptuję to wtedy gdy skrzynia działała podobnie po opuszczeniu salonu 26 lat temu lub gdy koszt naprawy mnie do tego zmusi.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8395
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Problem z redukcją biegu
Tak na oko jakiś tysiak za części, plus drugi za robotę (lub wyżej). Przy czym, jak ruszysz skrzynię, to się okaże - że do wymiany masz tam wszystkie łożyska, wszystkie synchronizatory, i ze trzy koła zębate wraz ze sprzęgłami (biegi 1 do 3). A przy okazji to samo w reduktorze ...
Czyli "na porządnie" budżet sie rozdmucha do 7 - 8 tysiaków w samych częściach.
Można alternatywnie wykorzystać bebechy ze skrzynek z nowych hilów - ale nie jest to bolt on tak do końca, i trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać, i które graty można podmienić - a które nie.
Czyli "na porządnie" budżet sie rozdmucha do 7 - 8 tysiaków w samych częściach.
Można alternatywnie wykorzystać bebechy ze skrzynek z nowych hilów - ale nie jest to bolt on tak do końca, i trzeba wiedzieć jak się do tego zabrać, i które graty można podmienić - a które nie.
Re: Problem z redukcją biegu
Spróbuj wyćwiczyć starą, zapomnianą technikę zmiany biegów z tzw. "międzygazem".kiersno pisze: ...jak można temu zaradzić?
Jeśli przyczyną było zużycie synchronizatora, to pomoże.
Przy odpowiedniej wprawie można zmieniać biegi nawet bez używania sprzęgła (poza samym ruszeniem z miejsca).
Re: Problem z redukcją biegu
Dzięki za informacje. Auto od publikacji postu do dziś jest u blacharza, niedługo powinno być znów w moich rękach. Napiszę post gdy się z tym uporam.