Ochrona silnika przed błotem

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 25
Rejestracja: 26 wrz 2014, 20:25
Auto: LJ 70
Kontakt:

Ochrona silnika przed błotem

Post autor: dudek »

Nic tak mnie nie wpienia jak zarzygany silnik błotem po każdym wyjeżdzie. Posiadam gumowe osłony boczne na nadkolach co jeszcze można zrobić ?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2518
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Ochrona silnika przed błotem

Post autor: kpeugeot »

nie jeździć po błocie

możesz kombinować ale kiepsko to widzę

na szczęście silnik w lj70 można myć karcherem

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18040
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Ochrona silnika przed błotem

Post autor: kylon »

Szczelne oklejenie silnika gumami itp to wzrost temperatury. A i tak zawsze błoto będzie na osłonach.
Może nie masz osłony wiatraka na chłodnicy.

Awatar użytkownika
Templar
Posty: 989
Rejestracja: 18 lip 2012, 13:08
Auto: Hilux 2011 3.0
Kontakt:

Re: Ochrona silnika przed błotem

Post autor: Templar »

Może dodatkowa siatka ochronna, przed chłodnicą, zatrzyma cześć błota?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18040
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Ochrona silnika przed błotem

Post autor: kylon »

Ale to błoto wcale nie przechodzi przez chłodnicę tylko jest rozchlapanę przez energiczną jazdę lub ewentualnie pompowanie błota na bucie przód tył.

Awatar użytkownika
vGreg
Posty: 948
Rejestracja: 01 gru 2011, 11:27
Auto: LJ70 z 92'
Kontakt:

Re: Ochrona silnika przed błotem

Post autor: vGreg »

Im więcej osłon tym więcej brudu trudniejszego do wygarnięcia.
Raz zachlapiesz innym razem łatwiej oczyścisz przy brodzeniu. :lol:
I tak jak pisał kpeugeot: łatwo czyścić myjką.
Większy kłopot to zachlapane zaciski hamulce i chłodnica.

Awatar użytkownika
dudek
Posty: 25
Rejestracja: 26 wrz 2014, 20:25
Auto: LJ 70
Kontakt:

Re: Ochrona silnika przed błotem

Post autor: dudek »

Posiadam obudowę wentylatora. Myślałem nad zabudową dolnej części silnika ale tak jak piszecie to wzrost temperatury i trudności z oczyszczeniem tego co już się dostało.

ODPOWIEDZ