Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?

Moderator: luk4s7

Mareknet
Posty: 83
Rejestracja: 21 lis 2009, 17:18
Auto: LJ70 po 90 roku
Kontakt:

Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?

Post autor: Mareknet »

Witajcie,

na wstępie chciałbym zapytać do ilu obr się wkręcają wasze statki? Mój 2.4 2LT-II na 4 biegu wkręca się do 3 tys/obr i dalej jakoś słabo... ostatnio też zauważyłem że kopci czarnym dużo mocniej niż kiedyś - co to może być? Wydaje mi się również że chyba stracił trochę na mocy.

Z góry dzięki i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8355
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?

Post autor: Rokfor32 »

Turbina zdechła.

Zdrowy 2L-T powinien sie wkręcić nieco ponad czerwone pole na obrotomierzu. Niemniej - od około 3,5 tysia rpm będzie wyczuwalnie słabnąć.

Mareknet
Posty: 83
Rejestracja: 21 lis 2009, 17:18
Auto: LJ70 po 90 roku
Kontakt:

Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?

Post autor: Mareknet »

No kurcze, mój na 4 biegu do 3 tys/obr się wkręca a później dłuuuuugooooo trzeba czekać. Na 2 biegu czy 3 biegu jestem w stanie wkręcić go więcej niż 3 tysie ale na 4 już nie ma czym - przynajmniej tak mi się wydaje, poza tym dymi na czarno...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8355
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?

Post autor: Rokfor32 »

Pisze przecie. turbina zdechła ... :wink:

Mareknet
Posty: 83
Rejestracja: 21 lis 2009, 17:18
Auto: LJ70 po 90 roku
Kontakt:

Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?

Post autor: Mareknet »

No dobra - a co w niej zdechło skoro wirnik nie ma luzów a ośka normalnie się kręci? zawór upustowy? żeliwo przy zaworze upustowym popękało i spalina idzie bokiem?

Można wstawić jakiś zamiennik? Znalezienie dobrej CT20 w rozsądnych pieniądzach graniczy z cudem...

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8355
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?

Post autor: Rokfor32 »

Nie robi prawidłowego ciśnienia. Przyczyny są w zasadzie drugorzędne - efekt jest jaki widzisz.

Ja zastępuje ori CT20 turbinami garetta GT18V. Ale - można też zanabyć na e-bay chińskie podróbki CT20 - ceny są sensowne, jakość akceptowalna.

Mareknet
Posty: 83
Rejestracja: 21 lis 2009, 17:18
Auto: LJ70 po 90 roku
Kontakt:

Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?

Post autor: Mareknet »

Napisz coś więcej o garecie, jakie koszty? Sterowanie chyba tez inne? Podłączenie do kolektora?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8355
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?

Post autor: Rokfor32 »

GT18V łączę w taki sposób, że cały układ wydechowy pozostaje w oryginale. Czyli stosuje odpowiednie adaptery, na kolektor i wydech. Sterowanie oczywiście jest inne, przy wykorzystaniu podciśnienia.

Cena takiego GT18V to przedział miedzy 5 stów a tysiak, w używce oczywista. Nowa taka turbina kosztuje około 4 tysiaków.

Można też podłączyć inne sprężarki, kwestia kreatywności.

Mareknet
Posty: 83
Rejestracja: 21 lis 2009, 17:18
Auto: LJ70 po 90 roku
Kontakt:

Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?

Post autor: Mareknet »

Skąd bierzesz adaptery? Wykonujesz je na własną rękę czy można kupić? Co z zasilaniem turbo w olej i odpływ oleju? W jaki sposób działa sterowanie? Trzeba zakupić jakieś adaptery i kawałek elektroniki?

p.s. od jakiego auta najbardziej podchodzi taka turbina?

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2512
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?

Post autor: kpeugeot »

Rozumiem ze potrzebujesz pomocy ale zwróć uwagę na to ze wiedza której wymagasz to tzw know How danej osoby która poniosła koszty w celu sprawdzenia tego. Ogólnie zarys znasz. Chcesz walcz sam. Lub zlec lub zrób oryginal.

Mareknet
Posty: 83
Rejestracja: 21 lis 2009, 17:18
Auto: LJ70 po 90 roku
Kontakt:

Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?

Post autor: Mareknet »

spox.

W sumie masz rację w 100% - każdy chciałby mieć na tacy podane wszystko.

Oryginał mam po naprawie - ze dwa lata temu robiłem bo puszczała olej (po naprawie chyba dalej puszcza olej bo ciągle mi go ubywa w znacznych ilościach) Teraz znów turbo nie domaga - zdjąłem rurę dolotową - oś zero luzów, obraca się jak najbardziej ok. Jedyna rzecz według mnie oczywiście jaka mogła się popsuć która powoduje brak doładowania to zawór upustowy albo pęknięta przylgnia przy zaworze upustowym albo całkowity brak grzybka. Zawór upustowy (przynajmniej na zewnątrz) działa, pompowałem wszystko chodzi, w pozycji otwartej też nie jest zablokowany. Chyba nie zostaje mi nic innego niż odłączenie wydechu i sprawdzenie co się dzieje.

Pozdro i jeszcze raz dzięki za sugestie i podpowiedzi.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8355
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?

Post autor: Rokfor32 »

Adaptery dorabiam.

Nie ma gotowych kitów, i ja też takowych zestawów nie oferuję - pacjent przyjeżdża, i za tydzień odjeżdża. Jest przy takiej zabawie kilka elementów, które trzeba odpowiednio zrobić, i wymaga to po prostu doświadczenia. Już pare razy próbowałem to wytłumaczyć zdalnie - ale nic z tego. To, co dla mnie jest oczywiste - dla zwykłego usera już niekoniecznie. I zwykle i tak auto przyjeżdżało do mnie, celem poprawienia tejże radosnej twórczości :wink:

Mareknet
Posty: 83
Rejestracja: 21 lis 2009, 17:18
Auto: LJ70 po 90 roku
Kontakt:

Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?

Post autor: Mareknet »

:) wielkie dzięki za sugestie - rozkręcę wydech i sprawdzę co tam się dzieje a później będę myślał czy wymieniać na OE, czy na Garetta czy jeszcze coś innego.

Jeszcze jedno małe pytanie z praktyki i doświadczenia: po włożeniu garetta ze zmienną geometrią przy zaciągniętej ciągle na max gruszcze turbo będzie ostro przeładowywało? a przy ciągle i całkowicie odpuszczonej gruszcze nie będzie dołu? Jak to wygląda mniej więcej?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8355
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?

Post autor: Rokfor32 »

Ani jedno, ani drugie ... :wink:

Całkowicie zamknięta geometria napompuje Ci silnik w dolnym zakresie, potem go udławi spalinami. Całkowicie otwarta zadziała jak zwykłe turbo z odpietą gruszką - ale takie przewymiarowane turbo. Czyli dostaniesz doładowanie przy 4 tysiach obrotów i pełnym obciążeniu.

Mareknet
Posty: 83
Rejestracja: 21 lis 2009, 17:18
Auto: LJ70 po 90 roku
Kontakt:

Re: Czarny dym, do ilu obrotów wkręcają się wasze 2LT-II?

Post autor: Mareknet »

Czyli bez ogarnięcia konkretnego sterowania gruszka nie ma co nawet wchodzić w temat :)

ODPOWIEDZ