Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 lis 2018, 2:31
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: 15 lip 2017, 7:48 
Offline

Rejestracja: 22 sie 2016, 23:20
Posty: 11
Lokalizacja: okolice Wrocławia
Auto: hdj80 4.2 td wersja part time (heavy duty)
Witam
szukam komputera ecu do j78 3.0 automat Anglik
mój posiada numer 89661-60250
czy można podmienić go od innego landcruisera
znacie namiar gdzie naprawiają ecu
nigdzie nie mogę kupić o takim numerze
pozdrawiam
Marcin


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 lip 2017, 22:27 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
A jesteś pewien, że masz z nim właśnie problem?

To naprawdę odporne urządzenia - zwykle trzeba je rozjechać walcem, żeby przestały działać ... :wink:

Innymi słowy - zwykle, tak 9 na 10 (lub więcej) przypadków diagnozowanych przez mechaników (niekoniecznie znających toytoye) to nie problem z ECU - a gdzieś indziej. Długo już w tym temacie robię - i chyba jeszcze ani razu nie trafiłem na uszkodzony komp główny produkcji Denso.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sie 2017, 13:57 
Offline

Rejestracja: 22 sie 2016, 23:20
Posty: 11
Lokalizacja: okolice Wrocławia
Auto: hdj80 4.2 td wersja part time (heavy duty)
Tak go kupiłem, auto kręci ładnie tylko nie zapala dla sprawdzenia zaprowadziłem auto do elektronika który potwierdził ze ECU uszkodzone i nie da się już go naprawić więc szukam i nigdzie o tym numerze nie można dostać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 09 sie 2017, 7:12 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Można spróbować zapodać komp z dowolnego modeli z silnikiem 1KZ-TE i automatem - tyle, że w przypadku J9 dojdzie już immobilaiser. Najsensowniejsze więc wydaje się poszukanie kompa z 4runnera mk2 z automatem.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 paź 2017, 9:25 
Offline

Rejestracja: 22 sie 2016, 23:20
Posty: 11
Lokalizacja: okolice Wrocławia
Auto: hdj80 4.2 td wersja part time (heavy duty)
Próbowałem od j90 i po podłączeniu i przekręceniu stacyjki spalił się więc musi być identyczny numer niestety a nigdzie nie idzie dostać o takim numerze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 paź 2017, 9:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 968
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
znajomy miał podobny problem okazało się że wiązka do kompa była poprzecierana


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 paź 2017, 19:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Tego się nie podłącza "na pałę", bo wtyczki pasują ... :wink:

Czasem są pozamieniane pinouty - dlatego się najpierw je porównuje. Przynajmniej część zasilającą. Czasem się ma szczęście, i auto odpali - ale nie zawsze tak jest.

Ale nawet przy różnicy na kostkach komp się nie powinien sfajczyć - toyota dosyć konsekwentnie budowała te systemy, i jeszcze się nigdy nie spotkałem, żeby tory zasilania/masy były mieszane z pinami czujników/przekaźników. Natomiast wyjścia do czujników i układów wykonawczych potrafią być poprzestawiane, i to czasami zadziwiająco. Przykładowo - komp do 2JZ-GE z modelu '96 EUR nie ruszy autaz rocznika młodszego (wtyczki oczywiście takie same). Jest przestawiony o jedno miejsce pin "IGF" (ignition feedback) - i za nic na świecie to nie zadziała, nawet w trybie awaryjnym. Po zamianie pinu na właściwe wyjście (jest ono po prostu puste we wtyczce) - auto odpala normalnie ... :wink: A jako ciekawostka - tego tematu nie ma dla modelu USA, z tego samego rocznika co te EUR ... :wink:

tak że = podstawa przy takiej zabawie to serwisówki fabryczne w temacie elektryki auta.

ps. Po czym wnosisz, że komp J9 się sfajczył? zapinałeś system immo do odpalenia? bez niego nawet nie dygnie sinik J7.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 paź 2017, 3:03 
Offline

Rejestracja: 22 sie 2016, 23:20
Posty: 11
Lokalizacja: okolice Wrocławia
Auto: hdj80 4.2 td wersja part time (heavy duty)
podłączyłem i było ok gdy przekręciłem stacyjkę to dym poleciał z ecu.
Instalacja jest sprawdzona i szukam ecu oryginał, jestem w stanie juz ponad 1000zł zapłacić ale nie mogę spotkać nigdzie,
do 2,4 pełno dziwne bo 3,0 tez trochę jeździ.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 paź 2017, 3:29 
Offline

Rejestracja: 22 sie 2016, 23:20
Posty: 11
Lokalizacja: okolice Wrocławia
Auto: hdj80 4.2 td wersja part time (heavy duty)
po otworzeniu tego z j9 wtyczki te same ale środek zupełnie inny,
j9 ma jedną płytę a lj78 3.0 ma dwie płyty i mój elektronik próbował i nie podejdzie
a znowu z surfa 2.4 tez nie podejdzie a do 3.0 tez ciężko dostać
Może ktoś ma sprawdzoną firmę która naprawia takie ECU to wysłał bym albo całe auto zawiozę
dzięki za podpowiedzi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 paź 2017, 7:38 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 cze 2009, 6:52
Posty: 1876
Lokalizacja: lublin/Wrocław
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
a szukałeś tego po ebayu angielskim? tam więcej kzj 78 było


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 paź 2017, 7:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Środek kompów zmieniał sie bardzo szybko - również w ramach tego samego modelu. Ja bym zamówił w aso EWD do tego J78 (fabryczny schemat elektryki). Przez net jest ciężko, bo patrzyłem - zbyt rzadka konfigiracja. Do J9 manuale sa - a mając obydwa porównuje sie schemat podłączeń kompa, modyfikuje pinouty, i musi zadziałać.
?
Dwa - potrafisz ocenić dokładnie który element się sfajczył? Te kompy sa zwykle dobrze pozabezpieczane, i przed odwrotną polaryzacją zasilania, i przed podaniem potencjału dodatniego na któreś z wyjść sterowanych ujemnie. Obstawiam, że poleciała pierdoła - albo dioda zwrotna w torze zasilania (leci pierwsza), albo zjarało któryś tranzystor sygnału wyjściowego.

ps. Pinouty do J9 mogę Ci podesłać. Jeżeli znajdziesz kumatego elektryka samochodowego, coby poidentyfikował główne kable wiązki J78 - to sie to powinno udać poprzepinać poprawnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 paź 2017, 7:45 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5796
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
https://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2380057.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.X89661-60250.TRS0&_nkw=89661-60250&_sacat=0

Acz zdaje się, że budżet x2 ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 cze 2018, 12:46 
Offline

Rejestracja: 22 sie 2016, 23:20
Posty: 11
Lokalizacja: okolice Wrocławia
Auto: hdj80 4.2 td wersja part time (heavy duty)
kupiłem za niemałą kwotę kompa od Araba, mam nadzieję ze zdziała. Za tydzień jedzie do warsztatu na podpięcie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group