Strona 1 z 3

HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 30 mar 2017, 14:08
autor: tadeo
W związku z pojawieniem się w końcu HZJ 76 z 4,5 V8 w wersji "po naszemu", powstaje konkretny dylemat, który model zatem wybrać !
Czy 4,5 V8 czy też GRJ 4,0.......
Obrazek

Ktoś może się podzielić "doświadczeniem" w kwesti rzeczywistej wytrzymałości V8 4,5 ?

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 30 mar 2017, 15:14
autor: rafal187
Zazdroszczę dylematu.... :roll:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 30 mar 2017, 15:41
autor: kpeugeot
Tu popytaj drifta .com .au

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 30 mar 2017, 15:48
autor: Zibi
ale to można zarejestrować?

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 30 mar 2017, 15:58
autor: tadeo

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 30 mar 2017, 16:10
autor: rolkos
W wersji 4.5 v8 poszerzyli przednią oś żeby zmieścić silnik, tył zostawili tak jak był czyli jest węższy (chyba o 50mm) co powoduje tańczenie samochodu w koleinach np. w piasku.

Rozwiązaniem są dystanse z tyłu, felgi o innym ET lub przebudowa tylnej osi którą robią w Oz za kupę szelestów (można domówić opcję przerobienia na sprężyny).
http://www.jmacx.com.au/coil-conversion-kit.html

Jeszcze jedno, wersja v8 od 2017 ma DPF (chociaż to może być różnie w zależności od rynku), co może być problemem.

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 30 mar 2017, 16:14
autor: tadeo
rolkos pisze:W wersji 4.5 v8 poszerzyli przednią oś żeby zmieścić silnik, tył zostawili tak jak był czyli jest węższy (chyba o 50mm) co powoduje tańczenie samochodu w koleinach np. w piasku.

Rozwiązaniem są dystanse z tyłu, felgi o innym ET lub przebudowa tylnej osi którą robią w Oz za kupę szelestów (można domówić opcję przerobienia na sprężyny).
http://www.jmacx.com.au/coil-conversion-kit.html

a gdzie to wyczytałeś ?

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 30 mar 2017, 16:21
autor: rolkos
Np. tu
http://www.tjmproducts.com/products/70- ... andcruiser
Różnica szerokości to 95 mm, ale to znany problem z tym samochodem, zawsze o tym wspominają właściciele w Australii. Co wcale nie musi go dyskwalifikować, tylko warto wiedzieć. Może to co sprzedają w polsce nie ma tego problemu ale wątpię.

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 30 mar 2017, 16:30
autor: Zibi
Hm, to że sprzedają nie znaczy że mozna rejestrować. Była kiedyś informacja, że od 2017 nie można już rejestrować w UE, USA i Japonii z uwagi na normy spalin. Chyba, ze coś się pozmieniało.

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 30 mar 2017, 16:31
autor: kpeugeot
faktycznie z tymi osiami tak jest - co ciekawe w Australii dystanse są zabronione i trzeba korzystać z felg z różnym ET

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 30 mar 2017, 16:32
autor: rolkos
Hm, to że sprzedają nie znaczy że mozna rejestrować. Była kiedyś informacja, że od 2017 nie można już rejestrować w UE, USA i Japonii z uwagi na normy spalin. Chyba, ze coś się pozmieniało.
Zmieniło się to że dodali DPF żeby spełniał normy spalin. Są też inne wtryski (oszczędniejsze).

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 30 mar 2017, 16:34
autor: tadeo
No tak, nie miałem o tym pojęcia.

Kolejna przewaga LJ78, nie dość, że lżejsza o 400 kg, sprężyny z tyłu i na dodatek nie myszkuje w koleinach.... :)

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 30 mar 2017, 16:36
autor: kpeugeot
tu o tym wspominali www. youtube .com/ watch?v=S_nLMS28iZE

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 30 mar 2017, 16:37
autor: kpeugeot
ale w lj78 nie ma blokad i mniejsze dyfry

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 30 mar 2017, 16:38
autor: tadeo
kpeugeot pisze:ale w lj78 nie ma blokad i mniejsze dyfry
ja tam mam tylną blokadę. I wciąż całe dyfry :)