Strona 3 z 3

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 01 kwie 2017, 14:28
autor: dohap
Mozesz zrobic z wronga uzytkowy pojazd montujac aftermarketowa konstrukcje zamiast plastikowego dachu. Wszystko wymienne, kwestia poszukania. Oczywiscie nigdy nie bedzie mial takiej ladownosci jak j7 czy def. Ale tez zadna j7 nie bedzie miala ladownosci G (typu niecywilne dmc 4600) albo ciezarowki. Kwestia wyboru.

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 11 cze 2017, 07:54
autor: tadeo
Doskonały film, pokazujący porównanie w terenie między Land Cruiser 76 a 200.
Zakładam, że 200 ma zawieszenie Tough Dog.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=x1_U5bCB ... dE&index=1[/youtube]

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 11 cze 2017, 23:22
autor: Cruiser
Trochę asekuracyjnie podszedł kierowca 200 do tematu. Mało tego, jedzie częściowo na Crawlu.

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 18 cze 2017, 14:46
autor: dohap
tadeo pisze:
luk4s7 pisze:Że się tak wtrancę: jak HZJ to nie V8 tylko R6. VDJ76 to V8.
Jasne, porządek musi być :)
czyli w modelu 76 mamy do wyboru:
HZJ 76 = R6 Diesel wolnossący , 4.2, 130 KM (96 kW) przy 4000 obr./min., 280 Nm przy 2000 obr./min., masa 2,3 t
VDJ 76 = V8 z wtryskiem paliwa, 4.5, 231 KM (151 kW) przy 3400 obr./min., 430 Nm przy 1200 obr./min., masa 2,3 t
GRJ 76 = V6 z wtryskiem paliwa, 4.0, 235 KM (173 kW) przy 5200 obr./min., 362 Nm przy 3800 obr./min., masa 2,3 t

Oświeccie mnie- jakim cudem j7 waży 2.3 tony??? Gdzie jest ta waga?? Tyle wazy professional bez bagaznika.

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 03 sie 2017, 17:04
autor: tadeo
I jeszcze jedna ciekawostka dotycząca wersji VDJ, czyli szersza o blisko 100 mm przednia oś a tylna pozostawiona bez zmian.
Można to poprawić dystansami, ale również kopiąc po necie, znalazłem taki o to KIT, który pozwala usunąć resory (ok 140 kg), wstawić sprężyny (15 kg).
Obrazek

Obrazek

link http://www.jmacx.com.au/coil-conversion-kit.html

Czy ktoś dokonał takiego "tuningu" ? Czy rzeczywiście jazda na resorach w 76 jest tak dramatyczna i "wywrotna" ?

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 21 sie 2017, 11:32
autor: benek1
Cos z ta waga nie tego.
Np: 76 1GR-FE pusta 2155kg a z 1HZ juz 2275kg (curb weight)
78 1HZ 2240kg, wg katalogu z 2016r na GCC.
tak subiektywnie patrzac (na 2 auta z 2017r na takich samych alusach) to ja nie widze aby z silnikiem VD kola przednie byly szerzej z przodu niz w drugiej z silnikiem FE. Chyba ze teraz wszystkie maja szerszy przedni most (nie mierzylem).
za to ilosc miejsca pod maska FE przypomina stare czasy.

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 21 sie 2017, 11:56
autor: tadeo
benek1 pisze:Cos z ta waga nie tego.
Np: 76 1GR-FE pusta 2155kg a z 1HZ juz 2275kg (curb weight)
78 1HZ 2240kg, wg katalogu z 2016r na GCC.
tak subiektywnie patrzac (na 2 auta z 2017r na takich samych alusach) to ja nie widze aby z silnikiem VD kola przednie byly szerzej z przodu niz w drugiej z silnikiem FE. Chyba ze teraz wszystkie maja szerszy przedni most (nie mierzylem).
za to ilosc miejsca pod maska FE przypomina stare czasy.
Tylko z VDJ mają przednią oś dłuższą o 95 mm.

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 21 sie 2017, 13:00
autor: dohap
Ten kit przede wszystkim poszerza tył. Australijczycy bardzo to chwalą mimo ceny. Skoro to zakladają to cos jest na rzeczy.

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 21 sie 2017, 15:42
autor: tadeo
dohap pisze:Ten kit przede wszystkim poszerza tył. Australijczycy bardzo to chwalą mimo ceny. Skoro to zakladają to cos jest na rzeczy.
Można też kupić most Dana 60, co wydaje się być najlepszym rozwiązaniem.

Obrazek

http://outbacktravelaus.blackroom.com.a ... march-2016

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 09 gru 2017, 22:15
autor: tadeo
Dyskusji za wielkiej nie było, wybrałem więc VDJ. I...
i już wiem, że mam IDEAŁ !!!

silnik 4,5 jest NIESAMOWITY !!!! To trzeba przeżyć ! NIe da się opisać !

Ja akurat jestem fanem serii 7, nie rozumiem miłości do 80 i 105 itp, więc punktu widzenia zboczeńca, buda 76 to dla mnie ideał :)

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 10 gru 2017, 13:48
autor: dohap
Czy w tej wersji (j7) ten silnik ma jakies uproszczenia osprzetu czy to ta sama jednostka? Masz dpf? Jaką masz norme euro?

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 10 gru 2017, 17:17
autor: tadeo
dohap pisze:Czy w tej wersji (j7) ten silnik ma jakies uproszczenia osprzetu czy to ta sama jednostka? Masz dpf? Jaką masz norme euro?
założyłem nowy wątek: http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=10&t=15990

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 10 gru 2017, 17:20
autor: tadeo
dohap pisze:Czy w tej wersji (j7) ten silnik ma jakies uproszczenia osprzetu czy to ta sama jednostka? Masz dpf? Jaką masz norme euro?
W 200 jest V8 z podwójną turbina, tu ma jedną.

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

: 10 gru 2017, 18:05
autor: tadeo
dohap pisze:Czy w tej wersji (j7) ten silnik ma jakies uproszczenia osprzetu czy to ta sama jednostka? Masz dpf? Jaką masz norme euro?

Trudno mi powiedzieć, które Euro, obstawiam, że 4, skoro wycofano 200 1VD-FTV ze względu na wymóg Euro 5.