HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Moderator: luk4s7

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: dohap »

Mozesz zrobic z wronga uzytkowy pojazd montujac aftermarketowa konstrukcje zamiast plastikowego dachu. Wszystko wymienne, kwestia poszukania. Oczywiscie nigdy nie bedzie mial takiej ladownosci jak j7 czy def. Ale tez zadna j7 nie bedzie miala ladownosci G (typu niecywilne dmc 4600) albo ciezarowki. Kwestia wyboru.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: tadeo »

Doskonały film, pokazujący porównanie w terenie między Land Cruiser 76 a 200.
Zakładam, że 200 ma zawieszenie Tough Dog.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=x1_U5bCB ... dE&index=1[/youtube]

Awatar użytkownika
Cruiser
Posty: 959
Rejestracja: 29 maja 2010, 23:31
Auto: one fifty, Hilux DC 2.5
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: Cruiser »

Trochę asekuracyjnie podszedł kierowca 200 do tematu. Mało tego, jedzie częściowo na Crawlu.

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: dohap »

tadeo pisze:
luk4s7 pisze:Że się tak wtrancę: jak HZJ to nie V8 tylko R6. VDJ76 to V8.
Jasne, porządek musi być :)
czyli w modelu 76 mamy do wyboru:
HZJ 76 = R6 Diesel wolnossący , 4.2, 130 KM (96 kW) przy 4000 obr./min., 280 Nm przy 2000 obr./min., masa 2,3 t
VDJ 76 = V8 z wtryskiem paliwa, 4.5, 231 KM (151 kW) przy 3400 obr./min., 430 Nm przy 1200 obr./min., masa 2,3 t
GRJ 76 = V6 z wtryskiem paliwa, 4.0, 235 KM (173 kW) przy 5200 obr./min., 362 Nm przy 3800 obr./min., masa 2,3 t

Oświeccie mnie- jakim cudem j7 waży 2.3 tony??? Gdzie jest ta waga?? Tyle wazy professional bez bagaznika.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: tadeo »

I jeszcze jedna ciekawostka dotycząca wersji VDJ, czyli szersza o blisko 100 mm przednia oś a tylna pozostawiona bez zmian.
Można to poprawić dystansami, ale również kopiąc po necie, znalazłem taki o to KIT, który pozwala usunąć resory (ok 140 kg), wstawić sprężyny (15 kg).
Obrazek

Obrazek

link http://www.jmacx.com.au/coil-conversion-kit.html

Czy ktoś dokonał takiego "tuningu" ? Czy rzeczywiście jazda na resorach w 76 jest tak dramatyczna i "wywrotna" ?

benek1
Posty: 15
Rejestracja: 21 sie 2017, 10:55
Auto: GRJ76
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: benek1 »

Cos z ta waga nie tego.
Np: 76 1GR-FE pusta 2155kg a z 1HZ juz 2275kg (curb weight)
78 1HZ 2240kg, wg katalogu z 2016r na GCC.
tak subiektywnie patrzac (na 2 auta z 2017r na takich samych alusach) to ja nie widze aby z silnikiem VD kola przednie byly szerzej z przodu niz w drugiej z silnikiem FE. Chyba ze teraz wszystkie maja szerszy przedni most (nie mierzylem).
za to ilosc miejsca pod maska FE przypomina stare czasy.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: tadeo »

benek1 pisze:Cos z ta waga nie tego.
Np: 76 1GR-FE pusta 2155kg a z 1HZ juz 2275kg (curb weight)
78 1HZ 2240kg, wg katalogu z 2016r na GCC.
tak subiektywnie patrzac (na 2 auta z 2017r na takich samych alusach) to ja nie widze aby z silnikiem VD kola przednie byly szerzej z przodu niz w drugiej z silnikiem FE. Chyba ze teraz wszystkie maja szerszy przedni most (nie mierzylem).
za to ilosc miejsca pod maska FE przypomina stare czasy.
Tylko z VDJ mają przednią oś dłuższą o 95 mm.

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: dohap »

Ten kit przede wszystkim poszerza tył. Australijczycy bardzo to chwalą mimo ceny. Skoro to zakladają to cos jest na rzeczy.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: tadeo »

dohap pisze:Ten kit przede wszystkim poszerza tył. Australijczycy bardzo to chwalą mimo ceny. Skoro to zakladają to cos jest na rzeczy.
Można też kupić most Dana 60, co wydaje się być najlepszym rozwiązaniem.

Obrazek

http://outbacktravelaus.blackroom.com.a ... march-2016

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: tadeo »

Dyskusji za wielkiej nie było, wybrałem więc VDJ. I...
i już wiem, że mam IDEAŁ !!!

silnik 4,5 jest NIESAMOWITY !!!! To trzeba przeżyć ! NIe da się opisać !

Ja akurat jestem fanem serii 7, nie rozumiem miłości do 80 i 105 itp, więc punktu widzenia zboczeńca, buda 76 to dla mnie ideał :)

dohap
Posty: 317
Rejestracja: 09 kwie 2013, 18:38

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: dohap »

Czy w tej wersji (j7) ten silnik ma jakies uproszczenia osprzetu czy to ta sama jednostka? Masz dpf? Jaką masz norme euro?

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: tadeo »

dohap pisze:Czy w tej wersji (j7) ten silnik ma jakies uproszczenia osprzetu czy to ta sama jednostka? Masz dpf? Jaką masz norme euro?
założyłem nowy wątek: http://tlc.org.pl/viewtopic.php?f=10&t=15990

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: tadeo »

dohap pisze:Czy w tej wersji (j7) ten silnik ma jakies uproszczenia osprzetu czy to ta sama jednostka? Masz dpf? Jaką masz norme euro?
W 200 jest V8 z podwójną turbina, tu ma jedną.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: tadeo »

dohap pisze:Czy w tej wersji (j7) ten silnik ma jakies uproszczenia osprzetu czy to ta sama jednostka? Masz dpf? Jaką masz norme euro?

Trudno mi powiedzieć, które Euro, obstawiam, że 4, skoro wycofano 200 1VD-FTV ze względu na wymóg Euro 5.

ODPOWIEDZ