HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: luk4s7 »

Że się tak wtrancę: jak HZJ to nie V8 tylko R6. VDJ76 to V8.

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: rolkos »

W ogłoszeniu jest mowa o VDJ.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: jezus »

Przyglądając się tym nowym terenówkom, skłaniam się do takiej oto małej dygresji, iż już tylko jeep ze swoim wranglerem się ostał. Od pewnego czasu spotykam się w terenie na różnej maści wypadach z grupą Wranglery Trójmiasto i naprawdę jestem pełen podziwu dla tego modelu jeepa. Cena nowego jest niższa niż powyżej omawianej taczki, a wyposażenie łącznie z obiema blokadami w standardzie. Szpeju do tego co niemiara i nie jest już to ten sam zjeep co był kiedyś, teraz to naprawdę kawał dobrego żelaza.......ale to tylko taka mała dygresja z mej strony.
Obrazek

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: rolkos »

To chyba trochę inne pojazdy pod względem zastosowania.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: kpeugeot »

w jeepie brak możliwości normalnego stalowego dachu - i sie chyba w środku ciężko spi

no i nie wiem czy bym zaryzykował jeepem podróż dookoła świata

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: tadeo »

A z ktorym iby silnikiem ? Ten cip ?

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: jezus »

3.6

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: tadeo »

To takie cuś, kosztuje 240 tysi i zre 22 litry paliwa. I nie miesci sie w tradycyjne koleiny i wymaga wozenia zapasowej szyby drzwi do bagaznika (trudna decyzja najpierw drzwi czy kolo)i kola zapasowego w nim, bo zawieszenie MT na stelazyku z tylu powoduje jego "upierd...e". Na plaze ok, w "Majami".
A, i wypada miec nie wiecej jak 165 cm wzrostu :), zeby cos widziec, chyba, ze od razu sciagasz plastikowy daszek.
A diesle fiata, to powinny miec zastosowanie w silnikach do wycietaczek, a nie napedzac tego w wiekoszosci przypadkow tylnonapedowca.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: jezus »

Uprzedzenie i niewiedza o innej marce przez kolegę przemawia.... 8)

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: tadeo »

jezus pisze:Uprzedzenie i niewiedza o innej marce przez kolegę przemawia.... 8)
Szanowny kolega raczy mnie oświecić, w którym punkcie wykazałem się nie wiedzą ?
Opieram ją na empirycznych doświadczeniach kolegów jeepniętych, ogólnodostępnym cenniku oraz znanym wszystkim problemom z downsizngiem silników jeepa, żeby wogóle sprzedawały się w Europie.
Drugą dosyć istotna kwestią, jest całkowity brak występowania gatunku jeep, jako modelu użytkowego.
Nie można go zatem stawiać do "porównań" z obecnie produkowaną serią 7.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: tadeo »

luk4s7 pisze:Że się tak wtrancę: jak HZJ to nie V8 tylko R6. VDJ76 to V8.
Jasne, porządek musi być :)
czyli w modelu 76 mamy do wyboru:
HZJ 76 = R6 Diesel wolnossący , 4.2, 130 KM (96 kW) przy 4000 obr./min., 280 Nm przy 2000 obr./min., masa 2,3 t
VDJ 76 = V8 z wtryskiem paliwa, 4.5, 231 KM (151 kW) przy 3400 obr./min., 430 Nm przy 1200 obr./min., masa 2,3 t
GRJ 76 = V6 z wtryskiem paliwa, 4.0, 235 KM (173 kW) przy 5200 obr./min., 362 Nm przy 3800 obr./min., masa 2,3 t

i babcia:
KZJ 78 = 4-cylindrowy rzędowy turbodiesel, 3.0, 125 KM (92 kW) przy 3600 obr./min., 295 Nm przy 2000 obr./min., masa 1,85 t
LJ 78 = 4-cylindrowy rzędowy turbodiesel z wtryskiem paliwa, 2.4, 97 KM (71 kW) przy 3800 obr./min., 230 Nm przy 2400 obr./min., masa 1,85 t

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: luk4s7 »

Nooo! Teraz gra.
HZJ najbardziej odporny i bezawaryjny. Ospały.
VDJ aksamitnie pracuje i ciągnie od dołu.
GRJ cicha praca ale trzeba kręcić wysoko żeby dynamicznie jechał.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: tadeo »

luk4s7 pisze:Nooo! Teraz gra.
HZJ najbardziej odporny i bezawaryjny. Ospały.
VDJ aksamitnie pracuje i ciągnie od dołu.
GRJ cicha praca ale trzeba kręcić wysoko żeby dynamicznie jechał.
Opis dla audiofila... :):)

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: luk4s7 »

No napisałem że gra!

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: jezus »

tadeo pisze:
jezus pisze:Uprzedzenie i niewiedza o innej marce przez kolegę przemawia.... 8)
Szanowny kolega raczy mnie oświecić, w którym punkcie wykazałem się nie wiedzą ?
Opieram ją na empirycznych doświadczeniach kolegów jeepniętych, ogólnodostępnym cenniku oraz znanym wszystkim problemom z downsizngiem silników jeepa, żeby wogóle sprzedawały się w Europie.
Drugą dosyć istotna kwestią, jest całkowity brak występowania gatunku jeep, jako modelu użytkowego.
Nie można go zatem stawiać do "porównań" z obecnie produkowaną serią 7.
W każdym. Aczkolwiek faktycznie brak mu porównania do serii 7. Stawianie na równi osiołka z wierzchowcem to brak wyczucia.

ODPOWIEDZ