HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: tadeo »

W związku z pojawieniem się w końcu HZJ 76 z 4,5 V8 w wersji "po naszemu", powstaje konkretny dylemat, który model zatem wybrać !
Czy 4,5 V8 czy też GRJ 4,0.......
Obrazek

Ktoś może się podzielić "doświadczeniem" w kwesti rzeczywistej wytrzymałości V8 4,5 ?

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: rafal187 »

Zazdroszczę dylematu.... :roll:

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: kpeugeot »

Tu popytaj drifta .com .au

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: Zibi »

ale to można zarejestrować?


Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: rolkos »

W wersji 4.5 v8 poszerzyli przednią oś żeby zmieścić silnik, tył zostawili tak jak był czyli jest węższy (chyba o 50mm) co powoduje tańczenie samochodu w koleinach np. w piasku.

Rozwiązaniem są dystanse z tyłu, felgi o innym ET lub przebudowa tylnej osi którą robią w Oz za kupę szelestów (można domówić opcję przerobienia na sprężyny).
http://www.jmacx.com.au/coil-conversion-kit.html

Jeszcze jedno, wersja v8 od 2017 ma DPF (chociaż to może być różnie w zależności od rynku), co może być problemem.
Ostatnio zmieniony 30 mar 2017, 16:14 przez rolkos, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: tadeo »

rolkos pisze:W wersji 4.5 v8 poszerzyli przednią oś żeby zmieścić silnik, tył zostawili tak jak był czyli jest węższy (chyba o 50mm) co powoduje tańczenie samochodu w koleinach np. w piasku.

Rozwiązaniem są dystanse z tyłu, felgi o innym ET lub przebudowa tylnej osi którą robią w Oz za kupę szelestów (można domówić opcję przerobienia na sprężyny).
http://www.jmacx.com.au/coil-conversion-kit.html

a gdzie to wyczytałeś ?

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: rolkos »

Np. tu
http://www.tjmproducts.com/products/70- ... andcruiser
Różnica szerokości to 95 mm, ale to znany problem z tym samochodem, zawsze o tym wspominają właściciele w Australii. Co wcale nie musi go dyskwalifikować, tylko warto wiedzieć. Może to co sprzedają w polsce nie ma tego problemu ale wątpię.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: Zibi »

Hm, to że sprzedają nie znaczy że mozna rejestrować. Była kiedyś informacja, że od 2017 nie można już rejestrować w UE, USA i Japonii z uwagi na normy spalin. Chyba, ze coś się pozmieniało.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: kpeugeot »

faktycznie z tymi osiami tak jest - co ciekawe w Australii dystanse są zabronione i trzeba korzystać z felg z różnym ET

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: rolkos »

Hm, to że sprzedają nie znaczy że mozna rejestrować. Była kiedyś informacja, że od 2017 nie można już rejestrować w UE, USA i Japonii z uwagi na normy spalin. Chyba, ze coś się pozmieniało.
Zmieniło się to że dodali DPF żeby spełniał normy spalin. Są też inne wtryski (oszczędniejsze).

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: tadeo »

No tak, nie miałem o tym pojęcia.

Kolejna przewaga LJ78, nie dość, że lżejsza o 400 kg, sprężyny z tyłu i na dodatek nie myszkuje w koleinach.... :)

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: kpeugeot »

tu o tym wspominali www. youtube .com/ watch?v=S_nLMS28iZE

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: kpeugeot »

ale w lj78 nie ma blokad i mniejsze dyfry

Awatar użytkownika
tadeo
Klubowicz
Posty: 1424
Rejestracja: 18 kwie 2008, 22:48
Auto: VDJ 76 i 150
Kontakt:

Re: HZJ 76, V8 4,5 kontra GRJ 4.0

Post autor: tadeo »

kpeugeot pisze:ale w lj78 nie ma blokad i mniejsze dyfry
ja tam mam tylną blokadę. I wciąż całe dyfry :)

ODPOWIEDZ