głowica

Moderator: luk4s7

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

głowica

Post autor: rafal187 »

Ciąg dalszy przygód z moim silnikiem
Jakiś czas temu robiłem uszczelkę pod głowicą i głowice. Swoją głowicę miałem popękaną, spawać nie polecano, więc kupiłem używkę. Sprawdzona, niby dobra. Chodził jakiś czas ale ostatnio przy spokojnej jeździe patrze a temp idzie w góre. Patrze po maskę, zbiorniczek wyrównawczy pełny i się przelewa, górny wąż od chłodnicy twardy. Ostygnął, dolałem płyny i znowu jeździłem jakiś czas jak gdyby nic. Jak jest ok to temp. ok, termostat ładnie puszcza po zagrzaniu itp. Teraz kupiłem jeszcze oryginalny korek gdzie wlewa się płyn, ten nad termostatem, ale raczej wątpię żeby to była jego wina. Spróbuje też chwile pojeździć bez termostatu ale jak znam życie to za jakiś czas temat wróci. Pewnie ta "nowa" używana głowica była dobra w momencie zakładania ale po kilku miesiącach się skończyła. :(
Spawać żeliwa toyoty nie polecają, używkę już miałem więc trzeba zakupić nową, pewną głowice.
Mam silnik 2LT ale sprzed 1990r i tam jest głowica z mocowaniem wałka rozrządu w 3 miejscach. Nowsze miały w 5. Nowa u Kylona UWAGA: 8000 zł. Jak dla mnie trochę za dużo. Są też a Pl jakieś inne nowe zamienniki ale wszystkie do młodszego rocznika z innym podparciem wałka rozrządu i sterowaniem zaworami.

Szukałem trochę i znalazłem taką:

https://www.alibaba.com/product-detail/ ... 93558.html

Z przesyłką do PL około 350 dolarów. Co myślicie o takiej ładnej chińskiej głowicy? Czy może lepiej moją starą zawieź do spawania? Nie chce po raz kolejny rozbierać silnika i kupować komplet uszczelek itp.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: kylon »

Nie zawracaj sobie głowy tym chińczykiem. U nas teraz jest Hil z tym samym problemem i idzie używany silnik bo wychodzi grosze w porównaniu z remontem.

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: rafal187 »

Dzięki za odpowiedź.
Tak tez przypuszczałem, że to max szajs ten chińczyk.
Chyba będzie trzeba się nauczyć spawać żeliwo... :( :(
Kylon, nie masz jakiegoś zapasu takiej głowicy w Twoich garażach?
Bo raczej moje domysły co do korka lub termostatu to pewnie pobożne marzenia w kwestii wywalania płynu do zbiorniczka wyrównawczego?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: kylon »

A sprawdzałeś najprostrzą metodą czyli bąbelki w szklance ;-)
Masz ten numer głowicy? Jakieś kolejne źródełko na graty nam się roztworzyło cudownym trafem ;-)

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: rafal187 »

Babelki i szklanka to mi się kojarzy z tanim szampanem pitym na szybko bez kieliszków. Jakaś podpowiedź?
Dokładny numer samej głowicy poszukam wieczorem jak będę przy swoim kompie

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: rafal187 »

numer tej głowicy według toyodyi to: 11101-54061

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18009
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: kylon »

Ni jak tego nie ugryźć to oryginał wychodzi kilka tysi. Transport robi resztę ceny. Musisz liczyć na cudowne zaleganie u kogoś w garażu na ebayu np.

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: rafal187 »

ok rozumie, dzięki za zainteresowanie tematem
ebay też przeglądam
numer który podałem odpisany został z toyodiy, szukając pojawia sie też numer z końcówką 2
taki: 11101-54062
to ta sama głowica czy róznić się będzie jakimiś szczegółami?

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: rafal187 »

Hej.
Wywaliłem termostat. Założyłem nowy, oryginalny korek i nic.
Dalej czasami wywala mi płyn przez zbiorniczek wyrównawczy.
Zastanawia mnie tylko czemu czasami mogę jechać kilkadziesiąt kilometrów i nic a czasami po kilkunastu kilometrach wywala płyn i jest mega ciśnienie pod korkiem.
Jadąc obserwuje temp, jeśli zaczyna coś się dziać zatrzymuje się, popuszczam korek - uchodzi ciśnienie i mogę dalej jechać.
Czemu to ciśnienie nie uchodzi prze korek?
Czemu płyn raz wywala a raz nie? Może mi to ktoś po chłopsku wytłumaczyć?
Czy to wina tylko albo aż głowicy?

Ktoś słyszał albo używał takiej głowicy?
http://www.czesciauto24.pl/japanparts/2173352#faq134529
Podobno to jakaś włoska produkcja
Jakieś doświiadczenia z tą firmą japanparts?

Awatar użytkownika
marzyniu
Posty: 53
Rejestracja: 15 gru 2015, 06:23
Auto: Honda crv mk1 :) i lj78
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: marzyniu »

Takie głupie pytania:
Wentylator się załącza?
A chłodnica w jakim stanie?

the lifestyle you've ordered is currently out of stock

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: rafal187 »

nie ma głupich pytań
chłodnica idealna, wentylator ciągnie jak zwariowany więc te dwie kwestie odpadają

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: rafal187 »

ktoś kojarzy głowicę tej firmy japancars? Podobno to jakaś włoska produkcja.
Jej koszt to około 1600 zł, za spawanie mojej starej, niby z gwarancją, chcą około 1300 zł więc koszty podobne a wydaje mi się, że co nowa to nowa.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: luk4s7 »

Poszukaj trochę tematów o głowicy w KZJ i będziesz wszystko wiedział. Dla ułatwienia dodam że dużo znajdziesz w sekcji J7.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: rafal187 »

Czytałem chyba wszystko na tym forum o głowicach...
Wniosek jeden - tylko oryginał tylko że w moim przypadku to koszt połowy auta :(
Podróby mało kto poleca ale finanse czasami są ważne.
Używkę jedną już kupiłem i po kilku miesiącach temat powrócił i teraz mam dylemat co dalej.
Toyotę chce zostawić w domu więc podpicowanie i do klienta odpada.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2506
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: głowica

Post autor: kpeugeot »

Szukaj całego silnika. Czasami się trafiają fajne

ODPOWIEDZ