2L-T2 stroker kit
Moderator: luk4s7
2L-T2 stroker kit
Siema, orientujecie się może czy jest jakiś zestaw strokerowy aby powiększyć 2L-T2?
Mam świeży rozrząd większe turbo, a przegrzałem go i będę robił małą wymianę uszczelki i pewnie remoncik I tak sobie pomyślałem że jak i tak go wyjmę to może by go tak rozwiercić co by był trochę dół mocniejszy.
Mam świeży rozrząd większe turbo, a przegrzałem go i będę robił małą wymianę uszczelki i pewnie remoncik I tak sobie pomyślałem że jak i tak go wyjmę to może by go tak rozwiercić co by był trochę dół mocniejszy.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8355
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 2L-T2 stroker kit
Możesz rozwiercić pod tłoki 2,8 (3L). Acz szału z tym dołem to i tak nie będzie ...
Re: 2L-T2 stroker kit
Czyli jak rozumiem biorę w tedy tłoki z 3 litrówki i nominalnie zwiększam do 2,8 ? Coś jeszcze polecił byś zrobić przy okazji takiego remontu?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2512
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: 2L-T2 stroker kit
wyrzuć diesla i wsadź benzynę - bedziesz bardziej zadowolony i mniej to bedzie kosztowało
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8355
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 2L-T2 stroker kit
Tłoki z silnika 3L - takie oznaczenie ma, to jest silnik z tym samym blokiem co 2L -T, ino rozwiercony na 2,8.
Tyle, że generalnie nie polecam takiej zabawy. Żeliwo bloku silnika nie jest jakoś specjalnie twarde - ale cylindry w tych silnikach zużywają bardzo wolno. Nie wiem, czy fabryka stosowała tam jakieś utwardzanie powierzchniowe - ale wiele wskazuje że tak. I o ile szlif o 0,25 może jeszcze zmieścić się w takiej warstwie - to rozwiercenie pod znacznie większe tłoki wejdzie w materiał nieutwardzony.
Czyli efekt mizerny, przy drastycznym spadku trwałości.
Co inne zastosować cały silnik 3L (lub 5L - ale to mega rzadkość u nas) - i go uturbić. Znam takie przypadki - i całkiem fajnie to działało.
Tyle, że generalnie nie polecam takiej zabawy. Żeliwo bloku silnika nie jest jakoś specjalnie twarde - ale cylindry w tych silnikach zużywają bardzo wolno. Nie wiem, czy fabryka stosowała tam jakieś utwardzanie powierzchniowe - ale wiele wskazuje że tak. I o ile szlif o 0,25 może jeszcze zmieścić się w takiej warstwie - to rozwiercenie pod znacznie większe tłoki wejdzie w materiał nieutwardzony.
Czyli efekt mizerny, przy drastycznym spadku trwałości.
Co inne zastosować cały silnik 3L (lub 5L - ale to mega rzadkość u nas) - i go uturbić. Znam takie przypadki - i całkiem fajnie to działało.
Re: 2L-T2 stroker kit
Słuszne uwagi dzięki Rokfor. A jeżeli nie rozwiercanie, to jak podnieść moment w 2L-T2. Góra już jest okej bo wsadziliśmy większy wirnik w turbo, natomiast wkręcenie tego na obroty pozostawia wiele do życzenia.
@kpeugeot Toya jak już widziałeś przestała być rajdówką Chce nią jeździć z Synem na lajtowych rajdach. Z drugiej strony wsadziłem w ten silnik sporo + jego cena bo przecież mam go od marca i trochę szkoda było mi by go teraz wywalać. Zwłaszcza że nie zawiódł mnie na naprawdę ciężkim katowaniu. Auto po prostu ma być do lekkiej przeprawowej zabawy co by mój 9 latek się wyszkolił zanim go wezmę do zmoty
@kpeugeot Toya jak już widziałeś przestała być rajdówką Chce nią jeździć z Synem na lajtowych rajdach. Z drugiej strony wsadziłem w ten silnik sporo + jego cena bo przecież mam go od marca i trochę szkoda było mi by go teraz wywalać. Zwłaszcza że nie zawiódł mnie na naprawdę ciężkim katowaniu. Auto po prostu ma być do lekkiej przeprawowej zabawy co by mój 9 latek się wyszkolił zanim go wezmę do zmoty
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8355
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: 2L-T2 stroker kit
Turbo ze zmienną geometrią, albo LPG. Przy czym zmienna geometria turbiny i tak nic nie zrobi z samym dołem (przedział 800 - 1200). Nawet jeżeli się w tym zakresie pojawi doładowanie (a się pojawi, acz niepełne) - to charakterystyka klekota powoduje, że prędzej wyskoczy z ramy od wibracji, niż da sensowny ciąg.
LPG natomiast podbije go całkiem ładnie, również sam dół. Tyle że dedykowana instalacja to furmanka kasy, a motana (na podzespołach lpg gen.1 i 2) może spowodować szczeźnięcie silnika (spalanie stukowe), plus detonację w dolocie czy intercoolerze, w przypadku cofnięcia płomienia w kolektorze ssącym.
Wklejałem tu już kiedyś charakterystykę 2L-T dmuchniętego na Garrecie GT18V. Wychodzi to nawet ciut lepiej, niż seryjne 1KZ-T
LPG natomiast podbije go całkiem ładnie, również sam dół. Tyle że dedykowana instalacja to furmanka kasy, a motana (na podzespołach lpg gen.1 i 2) może spowodować szczeźnięcie silnika (spalanie stukowe), plus detonację w dolocie czy intercoolerze, w przypadku cofnięcia płomienia w kolektorze ssącym.
Wklejałem tu już kiedyś charakterystykę 2L-T dmuchniętego na Garrecie GT18V. Wychodzi to nawet ciut lepiej, niż seryjne 1KZ-T
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: 2L-T2 stroker kit
Słyszałem że niektórzy wkładaja turbinke od Avensisa i ładnie to smiga. Przez jakies dwa lata
-
- Posty: 76
- Rejestracja: 19 sty 2015, 20:38
- Auto: fj40,lj78,zmoty r??ne, ale w cz??ci toyoty
- Kontakt:
Re: 2L-T2 stroker kit
Zapomnieliście żeby do turba dodać pompę z tłoczkami o większej średnicy i dól jest jak nalezy albo i więcej jak należy (sprzęgło).Ja musiałem dawkę paliwa zmniejszać kilka razy z tego powodu.