uszczelka, głowica i coś jeszcze?

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: uszczelka, głowica i coś jeszcze?

Post autor: kpeugeot »

Rocznikowo wyglada na 2LII - czyli raczej nie pasuje

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: uszczelka, głowica i coś jeszcze?

Post autor: rafal187 »

ta z linka allegro to jakis zamiennik koreański ale i tak jest to do 2 lt 2 wiec nie podejdzie

kpeugeot - kiedyś pisałeś ze miałeś takie cudo

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8347
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: uszczelka, głowica i coś jeszcze?

Post autor: Rokfor32 »

Nie. To jest młodszy typ, po '90.

Różnica jest taka, że te po '90 mają wałek nad zaworami, i szklankowe popychacze, z płytkową regulacją luzów, natomiast te starsze maja wałek obok zaworów, i dźwigienki z regulacją śrubową luzu.

Podejrzewam, że można te głowice zastosować współzamiennie - siądą bolt on na blok, i prawdopodobnie mają te same mocowania obu kolektorów - ale będą różnice w detalach: na pewno przychodzi inna obudowa rozrządu (plastik plus tylna pokrywa przylegająca do głowicy), i najprawdopodobniej będą różnice w rurce olejowej turbiny - jak pamiętam jest z innego miejsca brany dopływ oleju, ale zejściowa powinna spasować, bo na kawałku jest łącze elastyczne.

Powyższe jednak wymaga weryfikacji - miałem oba typy w łapkach, ale nie jednocześnie, żeby dokładnie porównać.

Awatar użytkownika
kpeugeot
Klubowicz
Posty: 2509
Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991
Kontakt:

Re: uszczelka, głowica i coś jeszcze?

Post autor: kpeugeot »

pewnie mam ale do garazu mogę zajrzeć dopiero w weekend, poza tym nie wiem w jakim jest stanie

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: uszczelka, głowica i coś jeszcze?

Post autor: rafal187 »

peugeot - jeśli to nie jest duży problem to looknij, chętnie ją przygarnę.

rafland
Posty: 12
Rejestracja: 23 lut 2013, 18:39
Auto: LJ 70 2.4td 89r
Kontakt:

Re: uszczelka, głowica i coś jeszcze?

Post autor: rafland »

Głowica od 2lt2 ma inne kolektory zarówno dolot jak i wydech, wypada też inny kąt turbiny względem dolotu,inna pompa olejowa a zatem inny rozrząd.Więc zamiana 2lt na 2lt2 niema sensu.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8347
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: uszczelka, głowica i coś jeszcze?

Post autor: Rokfor32 »

Kolektor wydechowy jest inny, fakt, ale głowica z 2L-TII ma więcej otworów niż potrzeba pod jego własny kolektor - jest przygotowana również do wersji bez turbo. Robiłem już kiedyś przeróbkę hila z tym silnikiem z wersji N/A do turbo - flansze kolektora N/A sa poobracane, właśnie tak jak w starszej wersji z turbo - ale kolektor z turbo (młodszy) spasował normalnie, po prostu otwory właściwe były gotowe. Przy starszej wersji kolektora z turbo trzeba to po prostu dokładnie sprawdzić - albo w przypadku zakupu młodszej głowicy do starszego silnika zakupić również oba kolektory. Ma to jakiś sens, bo te tajle kosztują grosze, i są łatwo w miarę osiągalne, w przeciwieństwie do nowych głowic starego typu. Natomiast obudowa rozrządu może być trudniejsza do znalezienia, w dodatku wymagać może jakiejś adaptacji (ta tylna część - przednie pokrywy są).

Tak na marginesie - są ostatnio jeszcze dwa przypadki awarii tego silnika (2L-TII) - dwóm kolegom tutaj sie niefartowne przygody przytrafiły, i oba auta prawdopodobnie dostaną w całości inne silniki. Więc jeżeli by kogoś interesowało takie zmiksowanie (nowa głowica do starszej wersji), to dajcie znać, coby koledzy tych szczątków na złom nie wywalili. Jeden silnik doznał przegrzania autostradowego (brak patrzenia na temperaturę i jazda aż auto samo stanęło), drugi wjechał do za głębokiej kałuży ... :wink:

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: uszczelka, głowica i coś jeszcze?

Post autor: rafal187 »

Kurcze widzę duży problem z akupem używki.
Fachowcy od głowic i zaufany mechanik radzą spawanie i polecają firmę z gliwic
http://www.polokwelding.pl/
Mam duży mętlik w głowie

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8347
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: uszczelka, głowica i coś jeszcze?

Post autor: Rokfor32 »

Spawanie głowic alu - ujdzie. Statystycznie nie starcza na specjalnie długo - ale zdarzają się wyjątki. Ale żeliwo - prawie nigdy nie wychodzi spawanie ... :wink:

Niemniej, marketing i reklama działają cuda ... :wink:

Nowa głowica, plus KONIECZNIE nowa chłodnica. Nawet oba elementy chińskie - byle nie z najniższej półki. I posłuży na parenaście lat, albo i na dożywocie.

Stare góralskie powiedzenie mówi, że z gówna bata się nie ukręci ... :wink:

ps. Ze spawaniem mam po drodze od naprawdę wielu lat. Różnych materiałów, i różniastych podzespołów. I - naprawdę nie mam pojęcia, jak - firmy deklarujące takowa usługę - są w stanie to zrobić ... :wink: Spawam niemal wszystkimi technikami (poza plazmą), i naprawdę - nie mam bladego pojęcia, jak można pospawać pęknięcie w skomplikowanym odlewie w dodatku w stopie trudnospawalnym. Który z natury sie nie zlewa, ino szczelinuje. :wink: Oczywista - da się stopić krawędzie pęknięcia. Czyli max 2 mm. Przy grubosci odlewu rzędu 6 - 8 mm.

Sami se wyciągnijcie wnioski ... :mrgreen:

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: uszczelka, głowica i coś jeszcze?

Post autor: rafal187 »

chłodnice zrobiłem od nowa rok temu przy okazji rozrządu + nowy olej w wisco i od tego czasu temp była książkowa w 1/3 wysokości skali ale jak auto kupiłem i wracałem z kaszub na podbeskidzie to była trochę powyżej połowy skali więc chyba dużo wcześniej musiała już być pęknięta.
gdzie znaleźć inną dobrą głowice?

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: uszczelka, głowica i coś jeszcze?

Post autor: rafal187 »

Witam po przerwie.
Głowica zrobiona, kupiłem dobrą używkę, więc czas na montaż.
W instrukcji dla silnika 2LT z roku 1986r. śruby głowicy dokręca się w odpowiedniej kolejności w 3 etapach aż do dojścia do siły 118 Nm. Może ktoś potwierdzić to co odczytałem z manuala?
Natomiast dla 2LT z roku 1990r. piszą o wartości 107 Nm dla krótszych śrub i 127 Nm dla dłuższych śrub a potem jeszcze kąt 90 stopni.

ODPOWIEDZ