swap silnika na benzynę do mocnej zabawy
Moderator: luk4s7
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
swap silnika na benzynę do mocnej zabawy
założenia
lj70 - bez cięcia i gięcia
w miejsce 2lt wrzucamy benzynę
ma być mocna i z pojemnością żeby sobie radzić w terenie
budżet około 5tys pln
opcje
1) 3,0V6 i skrzynia od 4runnera (wg mnie automat) - ale z odpornością na wodę tak se no i szału mocy nie ma
2) 4,0 jeep - i co dalej? skrzynia toyota, czy jeep +reduktor?
3) jakieś wściekłe maleństwo typu 2,5 i 200 HP (Bmw???)
auto z elektrykiem z przodu - raczej szybko niż po dach w wodzie - choć woda się ma prawo dostać pod maskę
Mosty toyotowe oryginały.
jakieś opinie pomoce?
czy 3,0V6 i automat się zmieszczą? - czy są szybsze automaty niż mój - bo mój występował z mostami 4,88 a raczej wolałbym taki od mostów 4,5 albo mniej żeby koła około 33 cala nie muliły silnika
i najważniejsze ponownie napiszę budźet 5 tys
Proto, Rokfor inni medrcy ????
lj70 - bez cięcia i gięcia
w miejsce 2lt wrzucamy benzynę
ma być mocna i z pojemnością żeby sobie radzić w terenie
budżet około 5tys pln
opcje
1) 3,0V6 i skrzynia od 4runnera (wg mnie automat) - ale z odpornością na wodę tak se no i szału mocy nie ma
2) 4,0 jeep - i co dalej? skrzynia toyota, czy jeep +reduktor?
3) jakieś wściekłe maleństwo typu 2,5 i 200 HP (Bmw???)
auto z elektrykiem z przodu - raczej szybko niż po dach w wodzie - choć woda się ma prawo dostać pod maskę
Mosty toyotowe oryginały.
jakieś opinie pomoce?
czy 3,0V6 i automat się zmieszczą? - czy są szybsze automaty niż mój - bo mój występował z mostami 4,88 a raczej wolałbym taki od mostów 4,5 albo mniej żeby koła około 33 cala nie muliły silnika
i najważniejsze ponownie napiszę budźet 5 tys
Proto, Rokfor inni medrcy ????
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: swap silnika na benzynę do mocnej zabawy
Supra 7M-GTE - 235hp, rasowalne do około 340 śrubokrętem?
Wisi taka na części ostatnio - ale całe auto coś za 6 tysi.
Ogólnie - przy tego typu swapie (klekot - bena) najlepiej wcelować w całe auto - bo jest naprawdę kupa dupereli, których się nie bierze na początku pod uwagę - a które wychodzą że będą potrzebne - i przy kompletnym dawcy po prostu są.
Z takiej powyższej supry pozyskujesz co trzeba - resztę sprzedajesz, co ciekawsze tajle jak puścisz na allegro za pół ceny - zejdą szybko. reszta na złom.
Do J7 możesz zapodać rzędowe szóstki - ale nie z automatem. Wyjdzie za długi cały zespół - zresztą ori automat do J7 jest ciężki do znalezienia - chyba że masz. Co inne z V6 - bo te silniki i tak trzeba podsunąć do przodu w komorze, ze względu na rozchylenie cylindrów.
Jak sie odgruzuję, to będę wsadzał do swojej J73 silnik supry - to wrzucę parę fotek. Trza polować na ciekawe okazje - ja za swój (komplecik, z elektryką, i dzwonem sprzęgła) dałem półtora tysiaka
Wisi taka na części ostatnio - ale całe auto coś za 6 tysi.
Ogólnie - przy tego typu swapie (klekot - bena) najlepiej wcelować w całe auto - bo jest naprawdę kupa dupereli, których się nie bierze na początku pod uwagę - a które wychodzą że będą potrzebne - i przy kompletnym dawcy po prostu są.
Z takiej powyższej supry pozyskujesz co trzeba - resztę sprzedajesz, co ciekawsze tajle jak puścisz na allegro za pół ceny - zejdą szybko. reszta na złom.
Do J7 możesz zapodać rzędowe szóstki - ale nie z automatem. Wyjdzie za długi cały zespół - zresztą ori automat do J7 jest ciężki do znalezienia - chyba że masz. Co inne z V6 - bo te silniki i tak trzeba podsunąć do przodu w komorze, ze względu na rozchylenie cylindrów.
Jak sie odgruzuję, to będę wsadzał do swojej J73 silnik supry - to wrzucę parę fotek. Trza polować na ciekawe okazje - ja za swój (komplecik, z elektryką, i dzwonem sprzęgła) dałem półtora tysiaka
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: swap silnika na benzynę do mocnej zabawy
no czasu brak na takie szukanie
a co z tym 4 runnerowym idzie to spiąć jakoś sensownie
z która skrzynią łaczy się supra?
a co z tym 4 runnerowym idzie to spiąć jakoś sensownie
z która skrzynią łaczy się supra?
Re: swap silnika na benzynę do mocnej zabawy
Przykro mi Peżociku ale z takim budżetem to nie podejmuję dyskusji ,bo odpowiedzią na Twoje potrzeby jest 1UZ z automatem i p&p reduktorem z LJkpeugeot pisze: lj70 - bez cięcia i gięcia
w miejsce 2lt wrzucamy benzynę
budżet około 5tys pln
Proto, Rokfor inni medrcy ????
Ostatnio zmieniony 17 lut 2016, 11:54 przez proto, łącznie zmieniany 1 raz.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: swap silnika na benzynę do mocnej zabawy
Supra łączy się z trzema - z G52, z R151F, i z A343F.
W wersji turbo szła skrzynka R, w wersji wolnossącej - W (jest kompatybilna na mocowaniu z G).
Czyli mając 7M-GTE z dzwonem i skrzynią po prostu dopinasz reduktor z 2L-T. (skrzynka R154 z supry ma dłuższy wałek sprzęgła - więc nie da się bezpośrednio zapodać kompletnej skrzynki R151F z LJ70).
3VZ-E łączy się tak samo - tyle że na w całości seryjną skrzynkę LJ.
Moga być jeszcze 1JZ/2JZ z lexa/supry mk4 - ten sam sposób łączenia, tyle że elektryka bardziej skomplikowana - no i te silniki są droższe.
Są jeszcze silniki serii MZ - V6, 3 litry. Są tanie - bo to stare camry na przykład - ale one były przystosowane do montażu w poprzek auta, i trzeba rzeźbić trochę, żeby je wpasować do LC.
W wersji turbo szła skrzynka R, w wersji wolnossącej - W (jest kompatybilna na mocowaniu z G).
Czyli mając 7M-GTE z dzwonem i skrzynią po prostu dopinasz reduktor z 2L-T. (skrzynka R154 z supry ma dłuższy wałek sprzęgła - więc nie da się bezpośrednio zapodać kompletnej skrzynki R151F z LJ70).
3VZ-E łączy się tak samo - tyle że na w całości seryjną skrzynkę LJ.
Moga być jeszcze 1JZ/2JZ z lexa/supry mk4 - ten sam sposób łączenia, tyle że elektryka bardziej skomplikowana - no i te silniki są droższe.
Są jeszcze silniki serii MZ - V6, 3 litry. Są tanie - bo to stare camry na przykład - ale one były przystosowane do montażu w poprzek auta, i trzeba rzeźbić trochę, żeby je wpasować do LC.
Re: swap silnika na benzynę do mocnej zabawy
Witam. Ogarnales tego swapa? Jak to wyszlo i jak to nie tajemnica to kto Ci robil.kpeugeot pisze:założenia
lj70 - bez cięcia i gięcia
w miejsce 2lt wrzucamy benzynę
ma być mocna i z pojemnością żeby sobie radzić w terenie
budżet około 5tys pln
opcje
1) 3,0V6 i skrzynia od 4runnera (wg mnie automat) - ale z odpornością na wodę tak se no i szału mocy nie ma
2) 4,0 jeep - i co dalej? skrzynia toyota, czy jeep +reduktor?
3) jakieś wściekłe maleństwo typu 2,5 i 200 HP (Bmw???)
auto z elektrykiem z przodu - raczej szybko niż po dach w wodzie - choć woda się ma prawo dostać pod maskę
Mosty toyotowe oryginały.
jakieś opinie pomoce?
czy 3,0V6 i automat się zmieszczą? - czy są szybsze automaty niż mój - bo mój występował z mostami 4,88 a raczej wolałbym taki od mostów 4,5 albo mniej żeby koła około 33 cala nie muliły silnika
i najważniejsze ponownie napiszę budźet 5 tys
Proto, Rokfor inni medrcy ????
Ja stoje przed podobnym projektem czyli silnik 2jz do LJ70. Pol lexusa gs300 kupilem oraz ten customowy dzwon sprzegla do podlaczenia go do skrzyni z LJ. Teraz szukam kogos kto mi to wszystko to toyotki wsadzi. Doradzisz cos?
Re: swap silnika na benzynę do mocnej zabawy
Nic mi nie wiadomo żeby Peżocik dokonał tego swapa
Moim zdaniem 2JZ do LJ70 to nie najlepsza opcja ( przednia miska + długość silnika vs komora silnika) ale jak to sobie wymyśliłeś i pomierzyłeś i jest OK to spoko...
Skąd jesteś Gorbi?
Moim zdaniem 2JZ do LJ70 to nie najlepsza opcja ( przednia miska + długość silnika vs komora silnika) ale jak to sobie wymyśliłeś i pomierzyłeś i jest OK to spoko...
Skąd jesteś Gorbi?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: swap silnika na benzynę do mocnej zabawy
Eee podpis mój sprawdź
Re: swap silnika na benzynę do mocnej zabawy
Lubelszczyznaproto pisze:Nic mi nie wiadomo żeby Peżocik dokonał tego swapa
Moim zdaniem 2JZ do LJ70 to nie najlepsza opcja ( przednia miska + długość silnika vs komora silnika) ale jak to sobie wymyśliłeś i pomierzyłeś i jest OK to spoko...
Skąd jesteś Gorbi?
Graty kupione wiec juz nie ma odwrotu trzeba to jakos wsadzic ... . Za wielka woda to upychaja to w Polsce sie nie da... niemozliwe,najwyzej chlodnice sie "jakos" upchnie blizej zderzaka
kpeugeot pozwolisz pociagnac Twoj temat dalej co by nowego nie zakladac?
- kpeugeot
- Klubowicz
- Posty: 2522
- Rejestracja: 24 cze 2009, 06:52
- Auto: Taro(hilux) 3.0 V6
lj70 2LTII r1986
LJ78 2LT EFI 1991 - Kontakt:
Re: swap silnika na benzynę do mocnej zabawy
Ok jak od nas to ...
walnij do smoka - warsztat Smokter - tel 505 086 370 - Lublin bursaki
nie bedzie tanio - ale chyba powinien dać radę
możesz pogadać z Gamercem
tych znam osobiście i w miarę mam zaufanie - do ludzi
walnij do smoka - warsztat Smokter - tel 505 086 370 - Lublin bursaki
nie bedzie tanio - ale chyba powinien dać radę
możesz pogadać z Gamercem
tych znam osobiście i w miarę mam zaufanie - do ludzi
Re: swap silnika na benzynę do mocnej zabawy
https://www.youtube.com/watch?v=lxM0UvFpIPo
Fajnie chodzi , ciekawe ile koni można uzyskać .
Fajnie chodzi , ciekawe ile koni można uzyskać .
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: swap silnika na benzynę do mocnej zabawy
Dużo. Acz zależy to od zestrojenia pompy wtryskowej - niemniej, na łatwo dostępnych ratach powinno wyjść ponad 200 kucy, i ponad 500 Nm.
Taki silnik już jest zbudowany (u mnie, w sensie, a nie wirtualnie ), jak dobrze pójdzie testy będą koło połowy roku.
Taki silnik już jest zbudowany (u mnie, w sensie, a nie wirtualnie ), jak dobrze pójdzie testy będą koło połowy roku.
Re: swap silnika na benzynę do mocnej zabawy
Podejrzewam ze elektroniki będzie tyle co w 1kzt a pompa od czego i czy trzeba przerabiać wtryskiwacze seryjne od d4d ??
Noi jak wychodzi laczenie bloku silnika ze skrzynia z kzj 70
Noi jak wychodzi laczenie bloku silnika ze skrzynia z kzj 70
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8455
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: swap silnika na benzynę do mocnej zabawy
Elektroniki nie ma wcale. Jedynie zawór gaszący pompę - ale i on nie jest konieczny, bo z d4d zostaje przepustnica, którą równie dobrze można gasić silnik. Wtryski oczywiście że trzeba przerobić. Inne końcówki, i modyfikacja bebechów. A pompę "stworzyć" - bo nie ma gotowca. Tak samo jak sterowanie geometrią turbiny.
Głównym problemem jest przeróbka napędu pompy, bo z d4d ma grubszy wałek, i inaczej rozstawione mocowania, niż pompy rotacyjne.
Blok silnika jest rozwinięciem bloku z 1KZ - przy czym to "rozwinięcie" to kilka nadlewów więcej pod mocowania systemu osprzętu z d4d. Podejście do skrzyni jest identyczne. Ale - warto zainwestować w sprzęgło z J12 - ma 275mm zamiast 260. Niestety, wiąże się to też z kupieniem odpowiedniego dzwonu sprzęgła (z j12), bo tak duże sprzęgło nie mieści się w obudowie starszego typu.
Silnik ma zostawione świece żarowe, ale tak do -10 nie są potrzebne.
Teoretyczne parametry tego mojego silnika wynikają z wydajności pompy, i z możliwości zastosowania dosyć wysokiego doładowania - przy takiej konstrukcji silnika możliwe jest zastosowanie doładowania na poziomie 2 bar i wyżej. Ale - czy tak będzie, pokażą testy praktyczne ...
Głównym problemem jest przeróbka napędu pompy, bo z d4d ma grubszy wałek, i inaczej rozstawione mocowania, niż pompy rotacyjne.
Blok silnika jest rozwinięciem bloku z 1KZ - przy czym to "rozwinięcie" to kilka nadlewów więcej pod mocowania systemu osprzętu z d4d. Podejście do skrzyni jest identyczne. Ale - warto zainwestować w sprzęgło z J12 - ma 275mm zamiast 260. Niestety, wiąże się to też z kupieniem odpowiedniego dzwonu sprzęgła (z j12), bo tak duże sprzęgło nie mieści się w obudowie starszego typu.
Silnik ma zostawione świece żarowe, ale tak do -10 nie są potrzebne.
Teoretyczne parametry tego mojego silnika wynikają z wydajności pompy, i z możliwości zastosowania dosyć wysokiego doładowania - przy takiej konstrukcji silnika możliwe jest zastosowanie doładowania na poziomie 2 bar i wyżej. Ale - czy tak będzie, pokażą testy praktyczne ...
Re: swap silnika na benzynę do mocnej zabawy
Co do silnika do mocnej zabawy, to do dostania są flansze między M57 a naszą skrzynię.
Problemów jest kilka:
1. To silnik jak mierzyliśmy wchodzi na styk i możliwe że będzie trzeba przemieścić gdzieś chłodnicę,
2. Moment obrotowy - już w bazie (184 konie) moment to 390NM, natomiast po podgraniu map na 250 koni moment robi się w okolicach 500NM. Pytanie czy naturalnym krokiem po wsadzeniu tego pod maskę nie jest od razu wrzucenie mostów z HDJ80 albo patrola.
Problemów jest kilka:
1. To silnik jak mierzyliśmy wchodzi na styk i możliwe że będzie trzeba przemieścić gdzieś chłodnicę,
2. Moment obrotowy - już w bazie (184 konie) moment to 390NM, natomiast po podgraniu map na 250 koni moment robi się w okolicach 500NM. Pytanie czy naturalnym krokiem po wsadzeniu tego pod maskę nie jest od razu wrzucenie mostów z HDJ80 albo patrola.