J70 3.4 diesel skrzynia biegów

Moderator: luk4s7

Taurus
Posty: 2
Rejestracja: 28 sty 2016, 11:03

J70 3.4 diesel skrzynia biegów

Post autor: Taurus »

potrzebuję skrzynię biegów do J70 89 rok, silnik 3.4 diesel 3B, skrzynia LHD. jak się okazuje towar mocno deficytowy. czy ktoś się orientuje gdzie mogę dostać taką skrzynię lub czy pasuje np od 3.4d, 4.0d, 3.0 benz, od 4 runnera lub hiluxa ??? lub części od nich. auto jest pickupem zrobionym na pomoc drogową.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8378
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J70 3.4 diesel skrzynia biegów

Post autor: Rokfor32 »

Nie spasuje z niczego młodszego - w dodatku z żadnego innego modelu silnikowego.

Tam szła skrzynka H55, z tzw. długim walkiem sprzęgła.

Te skrzynki miały wadę konstrukcyjna, która się konstrukcyjnie uaktywniła po dołożeniu piątego biegu do czetrobiegowych skrzynek - nie wytrzymują dolne łożyska dodatkowej siły osiowej, najprawdopodobniej. Powiększa się luz, i przestaje działać synchronizacja piątki - dociskane zwykle na siłe przez usera powoduje odpadanie zebów sprzęgla kłowego piątki, zęby się mielą jak w młynku niszcząc pozostałe elementy.

Jeżeli masz w swojej jeszcze zdrowy wałek ataku - to można go przełożyć do skrzynek z HJ60, czy FJ62. Czasem się też trafiały pięciobiegowe w J4 - ale chyba ostatnie dwa lata produkcji modelu jedynie. I są naprawdę trudne do ustrzelenia.

Ostatnie co jeździło na tej skrzynce (więc i najmłodsze) to HZJ70/73. W modelach do '00 szła jeszcze ta skrzynka, później przeszli na R151F. Ale wałek sprzęgła i tak musisz mieć z BJ - z HZJ jest za krótki (i nie jest to kosmetyka - 5 cm różnicy).

finger
Posty: 916
Rejestracja: 03 maja 2011, 00:02
Auto: HZJ73
Kontakt:

Re: J70 3.4 diesel skrzynia biegów

Post autor: finger »

tzn ze w hzj też skrzynia może polecieć?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18028
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J70 3.4 diesel skrzynia biegów

Post autor: kylon »

Herezje i przesada ;-)
W razie potrzeby są dostępne wszystkie części do tej skrzyni ale nie wychodzi tanio.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8378
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: J70 3.4 diesel skrzynia biegów

Post autor: Rokfor32 »

Owszem. Trzeba bacznie obserwować piątkę - i jakiekolwiek nieprawidłowości, w stylu wypadanie biegu przy zmianie obciążenia - zrzut skrzyni i wymiana minimum przedniego dolnego łożyska.

Jak się nie zleje tematu - to samo to łożysko wymienia się bezproblemowo, i nie kosztuje majątku. Jak się oleje - szuka się innej skrzyni :wink:

Przy HZJ temat jest do obejścia bolt on na skrzynkę R151F - w młodszych takie własnie były, i są dostępne odpowiednie dzwony sprzęgła. Dzwon drogi - ale skrzynki R sa tanie i w hurtowych ilościach, puki co. Więc sumarycznie i tak wychodzi taniej, niż remont H55 (sam piąty bieg (trzy elementy) to minimum półtorej tysiaka + zwykle zestaw łożysk (też tyle). A często i więcej elementów już się kwalifikuje do wymiany. da się - oczywista - ale koszt wymiany wszystkich, które ulegają uszkodzeniu od mielonych zębów piątki spokojnie dojdzie do 10 tysi. Praktycznie sam karter zostanie stary.

Rozebrałem tych skrzynek już coś koło dziesięciu, z różnymi przebiegami. to nie jest tak, że zestaw łożyskowy czy synchronizatory ją ożywiają do stanu akceptowalnego. Jedno z łożysk bezpośrednio po wałku dolnym - w razie co choinka do wymiany. I niemal zawsze kwalifikuje się synchronizacja 1 i 2 - zeszyte w nierozbieralny moduł. Plus do pary oba koła, jedynki i dwójki, bo stożki synchronizacyjne stożkami być przestają, zamieniają się w "piramidki schodkowe" (stalowy pył z uszkodzonych elementów wbija się w mosiężne pierścienie, i frezuje powierzchnie stożków). Wymiana samych synchronizatorów nic nie daje. Szlif zwykle też nie - bo słaba synchronizacja kończy sie pokruszeniem kłów na sprzęgłach - a to cześć kół zębatych ...

Zmiana typu skrzynki to dosyć sensowna opcja, wiąże się jednak również ze zmianą długości wałów napędowych, i wymianą pokrywy w podłodze - ale ogólnie się to w perspektywie opłaca - robi się raz i jest spokój na wiele lat, bo R151F rzadko się wysypywały - a nawet jeżeli - to się zapodaje bebechy z prawie nówki takiej skrzyni z hila (jest montowana do teraz).

Niestety do 3B tak się nie da - albo trzeba zrobić customowy dzwon. Nigdy nie było ori zestawienia tego silnika z młodszymi skrzynkami.

Taurus
Posty: 2
Rejestracja: 28 sty 2016, 11:03

Re: J70 3.4 diesel skrzynia biegów

Post autor: Taurus »

a części do skrzyni z tematu można dostać w używce czy tylko nowe w toyocie?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18028
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J70 3.4 diesel skrzynia biegów

Post autor: kylon »

A co Ci jest potrzebne. Mam kilka w częściach ale nie zawsze sa one dobre zresztą raczej trzymam ze względu na powyższe. Są też dostępne zamienniki Japońskie ale też nie jest tanio.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18028
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J70 3.4 diesel skrzynia biegów

Post autor: kylon »

Jest na allegro BJ70 na części.

ODPOWIEDZ